Recrutarea in 2019: de ce sunt eficiente campaniile de marketing de recrutare
Astazi, candidatii sunt “inundati†de job posterele care promoveaza locuri de munca, ba chiar sunt “urmariti†de acestea si in social media, dar au aceste metode un impact pentru orice companie? Pentru a atrage atentia candidatilor, pe plan international, multe agentii de recrutare sau chiar companiile din diverse arii de activitate, de diferite marimi, au creat si s-au specializat in derularea campaniilor de marketing de recrutare aplicat. In general, recrutarea interna are un istoric mai indelungat in corelatia cu diverse campanii de marketing de recrutare, pentru a atrage talente si/sau pentru a construi brandul de companie, cu scopul completarii posturilor interne vacante. Dar recrutorii si agentiile de recrutare pot aplica aceeasi abordare si pentru recrutarea externa.
Nu numai ca afacerile din intreaga lume obtin beneficii uriase din marketingul de recrutare realizat cu succes, dar acesta a contribuit la imbunatatiri semnificative pentru candidati si la experienta lor in legatura cu o companie.
Alaturi de Cristian Paleologu, Managing Partner Sag Media Communications si al diviziei de marketing de recrutare STP HR, am trecut in revista principalele motive pentru care marketingul de recrutare este un subiect atat de actual si care sunt principalele beneficii pe care compania dvs. le poate astepta daca se angajeaza intr-o strategie de marketing de recrutare. “Agentia noastra a derulat campanii de marketing de recrutare pentru industrii cu o penurie de aplicanti, precum agricultura, siderurgie, industria prelucratoare, sau, la polul opus, pentru companii cu o fluctuatie a personalului foarte mare, precum companii BPO. Bine gandite, implementate si optimizate, campaniile de marketing de recrutare pot da rezultate eficiente, cu costuri bine optimizate”, subliniaza Cristian Paleologu.
Ajuta la obiectivele strategice ale companiei
“Marketingul de recrutare va ajuta sa stabiliti si sa realizati obiective pe termen lung. Exista o mare componenta strategica in orice campanie de marketing de recrutare, cautati si gasiti candidati care ar putea avea un impact de zece ori mai mare in organizatia dvs”, spune Cristian Paleologu.
In mod traditional, in campaniile de recrutare exista o concentrare sporita asupra candidatilor pasivi, dar succesul se bazeaza pe construirea cu atentie a personajelor de tipul celor care se potrivesc companiei dvs. si care va ajuta sa va atingeti obiectivele.
Asigura viteza si performanta in recrutare
Cu metrici cum ar fi timpul de recrutare/selectie si intervalul pana la angajare, este important ca recrutorii sa poata sa se miste repede.
Odata ce campaniile de marketing de recrutare sunt configurate si ati inceput sa construiti o filiera de candidati care sunt potriviti pentru compania dvs., trebuie sa va asteptati sa vedeti procese accelerate. “In plus, echipa dvs. de recrutare nu va trebui adesea sa inceapa cautari noi de la zero – va exista intotdeauna un grup de candidati implicati care vor putea fi contactati in legatura cu noi oportunitati, cata vreme aveti acordul acestora de a fi cointeresati pe viitor”, completeaza dl. Paleologu.
Atrag candidati cu experienta aplicata
Relatia dintre compania dvs. si un candidat nu porneste atunci cand se aplica la un job, incepe prima oara cand acesta va “intalneste” afacerea. In aceasta etapa, experienta candidatului este extrem de importanta. Acesta este momentul in care oamenii va evalueaza compania, atunci cand ei decid sa vi se alature sau nu.
Marketingul de recrutare va ofera posibilitatea de a personaliza continutul si comunicarea pe care candidatii de interes le primesc in aceasta etapa a procesului. Fiecare punct de contact poate fi personalizat, pe baza "profilului" candidatului. Pentru companiile care doresc aplicanti cu experienta 1 la 1 cu domeniul dvs de activitate, marketingul de recrutare este cel mai eficient.
Pun in valoare brandul de angajator
Un potential candidat aplica pentru a deveni parte dintr-o poveste, pentru ca simte o afinitate cu o companie, de care se simte apropiat din punct de vedere valori, misiune, identitate. In 2019, candidatii cauta o comunitate, o idee sau un simt al misiunii pe care acestia o impartasesc, in corelatie cu organizatia dvs.
Este putin surprinzator faptul ca 55% dintre recrutori considera ca brandul angajatorului ar trebui sa reprezinte o prioritate investitionala de varf in 2019, conform Huffington Post si Beamery. Modul in care proiectati si comercializati brandul de angajator este profund important. Trebuie sa valorificati continutul potrivit pe pagina dvs. de Cariere, sa aveti campaniile adecvate de generare candidati, tipul corect de mesaje in social media, pentru a avea succes. Și, pentru a face acest lucru la scara larga si intr-un mod care este masurabil, aveti nevoie de marketing de recrutare.
Reduc costurile cu recrutarea
Cate resurse pe care le cheltuiti in prezent pentru atragerea de candidati sunt cu adevarat cuantificabile? Nu vorbim doar despre cheltuielile cu prezenta la forumuri sau cointeresate in colaborarile cu agentiile de recrutare. Ganditi-va la evenimente, programele pentru absolventi, orice proiect conceput pentru a crea constientizarea brandului si a genera aplicatii.
Nu numai ca o campanie potrivita de marketing de recrutare va va ajuta sa urmariti eficacitatea diferitelor mesaje de generare a aplicantilor; aceasta va va ajuta sa prioritizati cele mai bune investitii ale timpului si resurselor dumneavoastra.
Atrag viitori lideri
Problema cu care se confrunta in prezent multe organizatii este faptul ca potentialii candidatii de calitate, care viziteaza efectiv site-ul lor si cauta locurile lor de munca disponibile, nu aplica. Acesti oameni nu sunt neaparat gata sa sara prin furcile caudine ale unui proces de aplicare – ar putea fi dispusi sa afle mai multe despre compania dvs., dar nu sunt "gata sa aplice".
Crearea unei retele de “talente” pentru a converti unii dintre acesti candidati in lideri poate fi o victorie uriasa pentru organizatia dvs. Nu trebuie supraestimat cat de dificil este sa atrageti oamenii sa vina pe site-ul dvs. Nu exista nicio garantie ca ei se vor intoarce, deci trebuie sa faceti tot ce puteti pentru a-i convinge in timp ce sunt acolo.
Pentru ca aceasta strategie sa functioneze cu adevarat, totusi, trebuie sa va ganditi cu atentie la ceea ce se intampla in continuare. Aici pot sa devina cel mai de pret aliat campaniile de marketing de recrutare.
Cresc diversitatea personalului
O cercetare de piata realizata de o companie de profil, lider global, arata ca echipele cu o repartizare echilibrata a sexelor si varstelor sunt cu 35% mai productive decat cele cu o preponderenta a unei categorii demografice.
Provocarea cu care se confrunta companiile, totusi, este atragerea oamenilor care indeplinesc cerintele lor de diversitate.
Marketingul de recrutare ajuta organizatiile sa devina mult mai proactive in ceea ce priveste tipul de candidati pe care ii vizeaza.
Despre Cristian Paleologu
Cristian Paleologu este Managing Partner al agentiei de marketing si comunicare Sag Media Communications si al diviziei de marketing de recrutare STP HR. Agentia pe care o reprezinta are sedii in Bucuresti si Timisoara, Romania. Dl. Paleologu are peste 10 ani experienta in implementarea de solutii smart, digitalizate, pentru clienti locali si internationali, din Europa Centrala si de Sud-Est.
Foto: Marius Stuparu Visuals pentru Sag Media Communications