Produse cu cerere crescuta/cerere scazuta pe timp de pandemie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Produse cu cerere crescuta/cerere scazuta pe timp de pandemie
Produse cu cerere crescuta/cerere scazuta pe timp de pandemie
de Redactia Manager la 07 Ian. 2021
Urmareste-ne pe Google News
vanzaripandemieconsum populatieshoppingproduse

Criza sanitara a condus la o serie de modificari in comportamentul consumatorului, determinand in acelasi timp si orientarea acestuia catre modalitati mai sigure de achizitionare a bunurilor. Astfel, magazinele online au devenit sursa principala de aprovizionare a consumatorilor in timpul pandemiei (inclusiv la nivel de produse alimentare, unde cresterea comenzilor a fost cu 40% mai ridicata). In aceasta perioada, anumite produse, bunuri si articole au inregistrat o crestere fulminanta, in timp ce altele au suferit o scadere la nivel de cerere. Si se pare ca anumite obiceiuri dobandite in acest interval de timp vor fi pastrate de catre clienti si in perioada post-COVID-19.

Ce s-a schimbat in comportamentul consumatorilor in 2020?

Clientii au inceput sa fie mai atenti la calitatea produselor achizitionate, peste 40% dintre acestia orientandu-se dupa branduri atunci cand isi fac cumparaturile. Mai mult decat atat, produsele care fac parte din ofertele promotionale ale magazinelor online sunt mai atractive pentru ca le permit consumatorilor sa faca economii. Bunurile si articolele cu preturi reduse si coduri promo precum Promocodius le ofera clientilor posibilitatea de a cumpara produse de calitate cu discount-uri avantajoase.

Modul de achizitie s-a modificat pe fondul restrictiilor, astfel ca vanzarile au crescut in mediul online (peste 36% dintre clienti si-au facut cumparaturile in mod constant – saptamanal- din magazinele digitale). Metodele de plata preferate ale consumatorilor au devenit cardurile contactless (59% dintre cumparaturile la nivel global in acea perioada au fost realizate prin aceasta modalitate de plata). In plus, din ce in ce mai multi clienti sunt atrasi de ofertele speciale ale magazinelor online, in special de cele care ofera programe de loialitate si reduceri la inregistrarea pe site sau la newsletter. Popularitatea serviciilor care aduna toate acele oferte intr-un singur loc a crescut in timpul pandemiei. De exemplu, poti gasi o multime de coduri promo pentru Abou You pe aceasta legatura. Aceasta resursa ofera cupoane si coduri promotionale si in multe alte magazine.

Care sunt produsele care au crescut/scazut la nivel de vanzari in timpul pandemiei?

Perioada de varf a primul val pandemic (ianuarie-mai 2020) a condus la schimbarea prioritatilor consumatorilor care s-au vazut in situatia de a renunta pentru un interval de timp la stilul de viata, la rutina si obiceiurile cu care erau obisnuiti. Pentru ca mare parte din viata in stare de urgenta a insemnat statul in casa, dar si iesitul in mediul exterior in conditii de maxima siguranta, anumite produse au explodat in privinta cererii:
 

  • Manusi de protectie – 670%;
  • Produse cu un termen de valabilitate extins – 377%;
  • Masti - 300%;
  • Jocuri si Jucarii – 135%;
  • Hardware - 134%;
  • Aparate sportive indoor – 99%;
  • Electronice – 65%.

     

Situatia a fost profitabila pentru anumite segmente ale pietei, dar in altele, situatia s-a deteriorat in mod dramatic. Multe dintre domeniile de activitate care implica o interactiune sociala intensa, precum Horeca, teatrele, cinematografele, circulatia cu avionul si agentiile de voiaj au primit o lovitura puternica, de pe urma careia nu si-au revenit nici macar in perioada dinainte de cel de-al doilea val pandemic. Asa se face ca o serie de produse si bunuri conexe acestor sectoare de activitate s-au prabusit la nivel de cerere: Valizele, geamantanele si gentile de calatorie – 77%;
 

  • Camerele digitale – 64%
  • Costumele de baie barbatesti – 64%;
  • Rochiile de mireasa – 63%;
  • Costumele de baie pentru dama – 59%;
  • Gentile sport – 57%.
     

Cumparatorii au inceput sa se arate interesati de calitatea si tipul produselor achizitionate, privindu-le ca pe niste investitii pentru valurile urmatoare ale pandemiei. Trendul din timpul crizei s-a mentinut si post primul val pandemic, astfel ca in luna septembrie 2020, de exemplu, valoarea achizitiilor de electrocasnice de pe piata digitala fiind de 120%. La un nivel ridicat al vanzarilor s-au mentinut si vanzarile de computere, carti, produse medicale si farmaceutice, in timp ce vanzarile de marfuri alimentare au ramas la valori constante.

Nu exista certitudini in privinta evolutiei acestei crize sanitare nici pentru 2021, nici pentru anii urmatori. Insa, consumatorii si-au format noi obiceiuri la cumparaturi, iar acestea sunt foarte utile pe timp de pandemie (achizitiile se fac online, plata cu cardul contactless in magazinele fizice, cumparaturi bazate pe necesitate si in functie de nivelul de reducere si promotiile din magazine). Chiar daca viitorul este incert in privinta coronavirusului, macar consumatorii au certitudini in privinta modului in care isi vor face cumparaturile de acum inainte, in anii urmatori.

Ultimele NOUTATI

Schimbare majora pe piata bancara din Romania. Ce a decis sa faca Unicredit in 2025 cu banii?
Financiar-Bancar

Schimbare majora pe piata bancara din Romania. Ce a decis sa faca Unicredit in 2025 cu banii?

today06 Feb. 2025
Ajutor de 1.500 de euro de la stat pentru agricultori. Care sunt regulile programului
Ultimele stiri economice

Ajutor de 1.500 de euro de la stat pentru agricultori. Care sunt regulile programului

today06 Feb. 2025
ThirdSeer: Solutia romaneasca esentiala pentru conformitatea cu NIS2 si DORA
Business

ThirdSeer: Solutia romaneasca esentiala pentru conformitatea cu NIS2 si DORA

today06 Feb. 2025
Filme bune pe Netflix. Topul celor mai tari firme si seriale in luna februarie 2025
Life Style

Filme bune pe Netflix. Topul celor mai tari firme si seriale in luna februarie 2025

today05 Feb. 2025
Controale ANAF 2025. Se pregatesc verificari fara precedent in Romania, cine e luat la bani marunti?
Financiar-Bancar

Controale ANAF 2025. Se pregatesc verificari fara precedent in Romania, cine e luat la bani marunti?

today05 Feb. 2025
ING face valuri in Europa! Gigantul bancar pune ochii pe rivali – ce urmeaza?
Financiar-Bancar

ING face valuri in Europa! Gigantul bancar pune ochii pe rivali – ce urmeaza?

today05 Feb. 2025
Scandal in energie! ANRE acuzata ca tine piata blocata – urmeaza schimbari majore?
Companii

Scandal in energie! ANRE acuzata ca tine piata blocata – urmeaza schimbari majore?

today05 Feb. 2025
Cum sa delegi inteligent fara sa pierzi controlul afacerii
Companii

Cum sa delegi inteligent fara sa pierzi controlul afacerii

today05 Feb. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

ThirdSeer: Solutia romaneasca esentiala pentru conformitatea cu NIS2 si DORA
Business

ThirdSeer: Solutia romaneasca esentiala pentru conformitatea cu NIS2 si DORA

today06 Feb. 2025
Filme bune pe Netflix. Topul celor mai tari firme si seriale in luna februarie 2025
Life Style

Filme bune pe Netflix. Topul celor mai tari firme si seriale in luna februarie 2025

today05 Feb. 2025
Controale ANAF 2025. Se pregatesc verificari fara precedent in Romania, cine e luat la bani marunti?
Financiar-Bancar

Controale ANAF 2025. Se pregatesc verificari fara precedent in Romania, cine e luat la bani marunti?

today05 Feb. 2025
ING face valuri in Europa! Gigantul bancar pune ochii pe rivali – ce urmeaza?
Financiar-Bancar

ING face valuri in Europa! Gigantul bancar pune ochii pe rivali – ce urmeaza?

today05 Feb. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x