Povestea de succes a celor doua tinere care au infiintat Namyza, prima agentie de naming din Romania, care a denumit deja primul autoturism pentru Tata Motors
namingagentie namingnamyzatata motorsaltrozgeneva international motor show 2019
In 2018, doua tinere romance puneau bazele primei agentii de naming de la noi din tara. Marcela Sarmasan (29 ani), impreuna cu Andra Gutui (28 de ani) au fondat Namyza. Desi piata autohtona este putin dezvoltata pe acest sector, fetele au reusit performanta ca, la doar un an de la lansare, sa denumeasca un autoturism pentru Tata Motors, cel mai mare jucator din industria auto din India.
Namyza este, dupa cum spuneam, singura agentie de naming din Romania, dar si una din putinele agentii specializate in crearea de denumiri pentru marci la nivel global.
Inca de la inceput, cele doua tinere antreprenoare au visat sa se afirme in industria auto si sa denumeasca cele mai noi modele de autoturisme care apar pe piata.
“Drumul antreprenorial ne-a adus impreuna si am reusit sa infiintam un tip de agentie complet necunoscut pentru piata din Romania si foarte putin cunoscut pentru piata internationala: agentia de naming. In momentul in care am infiintat Namzya, am visat sa devenim agentia de naming a industriei auto si sa denumim modele de masini ce se vor comercializa la nivel international”, explica pentru Forbes Romania, Marcela Sarmasan, cofondator Namzya.
Si visul tinerelor a devenit realitate. Namyza a primit sarcina de a "boteza" o masina premium marca Tata Motors, o performanta exceptioana pentru o companie atat de proaspat infiintata. Cele doua tinere vor ca numele Romaniei sa fie asociat cu performantele in naming, prin calitatea serviciilor pe care vor sa le ofere clientilor Namyza din intreaga lume.
Marti, 5 martie 2019, in cadrul Geneva International Motor Show din Elvetia, va fi dezvaluit oficial pentru publicul larg primul nume global creat de Namzya: Altroz, autoturism creat de gigantul Tata Motors, cel mai mare producator de automobile din India, prezent pe piata auto inca din anul 1945.
“Este vorba despre o masina de oras, premium, sofisticata, cu un design futurist si plina de personalitate (…). Pentru noi, ca romance de 29, respectiv 28 de ani, din pozitia de antreprenor, este o mare reusita. Ne dorim enorm de mult sa asezam Romania pe harta mondiala a performantei prin aceste servicii inovative si prin specializarea noastra rar intalnita in naming. Iar lansarea unui autoturism denumit de noi este un lucru extrem de important pentru noi”, adauga Marcela Sarmasan.
Si, totusi, ce este naming-ul?
Fiindca vorbim despre un domeniu foarte putin explorat in Romania, naming-ul este inca o curiozitate. Practic, o agentie de naming se ocupa cu gasirea unui "nume" a unei denumiri pentru un anumit produs, marca, etc.
Procesul nu este deloc simplu, dat fiind faptul ca denumirea produsului este primul impact asupra clientului. Practic, este cea mai puternica "reclama" care intra in contact direct cu potentialii clienti si este extrem de important sa transmita o imagine pozitiva acestora, sa starneasca curiozitate si interes, sau un mesaj anume dorit de producator.