In urma cu cateva saptamani, americanii de la Ford au facut publica o estimare a pierderilor pe care le vor avea in cazul in care Marea Britanie va iesi din UE fara un acord comercial. Oficialii americani vorbesc despre o suma care ar urma sa se ridice pana la cel putin 500 de milioane de dolari. Insa, pierderile ar putea fi mult mai mari, urmand sa poata ajunge pana la un miliard de dolari.
Potrivit publicatiei The Times, una dintre cele mai importante publicatii britanice, conducerea Ford a lansat un avertisment catre premierul britanic Theresa May. Mai exact, oficialii Ford au transmis ca iau in calcul si pregatesc deja alternative pentru ca productia din Marea Britanie sa fie multata intr-o alta tara in cazul in care nu se va ajunge in cele din urma la un Brexit cu un acord comercial.
Ford este un nume important in Marea Britanie, fiind cel mai vandut brand auto. Americanii vand in Marea Britanie aproape o treime din intreaga productie de la uzina din Koln, Germania. Ford are la ora actuala doua fabrici de motoare pe teritoriu britanic.
Si niponii de la Nissan dau semne ca s-au speriat de ideea unui Brexit fara acord, renuntand la planurile de productie a modelelor din noua generatie X-Trail la uzina din Sunderland. Uzina din Marea Britanie este una foarte importanta pentru Nissan, acolo fiind produse modele de renume precum Qashqai, Juke si Leaf.
Acesta nu este primul pas in retragere pe care il fac cei de la Nissan in Marea Britanie. Pe parcursul anului trecut, producatorul nipon a renuntat si la o parte dintre angajatii uzinei de la Sunderland. De asemenea, specialistii avertizeaza ca investitiile japonezilor in aceasta uzina vor scadea considerabil in perioada urmatoare.
Chiar si britanicii de la Rolls-Royce au anuntat la inceputul acestui an ca ar putea fi pusi in dificultate in cazul unui Brexit fara acord. Productia masinilor brand-ului britanic este bazata pe un sistem care presupune importarea pieselor in flux continuu, in cantitatea necesara de la o zi la alta. Desi pana acum acest sistem a functionat perfect pentru cei de la Rolls-Royce, ideea unui Brexit fara acord ar da complet peste cap intregul proces de productie.
De asemenea, si cei de la BMW, producator de care apartine atat Rolls-Royce, cat si MINI, au anuntat in toamna anului trecut ca ar putea fi nevoiti sa isi inchida fabricile din Marea Britanie in cazul in care Brexit-ul va ramane fara un acord. Oficialii BMW se tem de faptul ca activitatile de aprovizionare cu piese componente vor fi afectate in cazul in care nu va exista un acord comercial intre cele doua parti.
Schaeffler, unul dintre cei mai mari producatori de componente auto la nivel european, a anuntat la finele anului trecut ca doua uzine din Marea Britanie vor fi inchise pe termen mediu. Este vorba despre uzinele de la Plymouth si Llanelli, productia din aceste doua puncte de lucru urmand sa fie mutata catre uzine din Germania, China, Coreea de Sud si Statele Unite. In aceste conditii, peste 500 de oameni isi vor pierde locurile de munca.
Citeste si: Economia Romaniei pune frana. PIB a crescut cu 4,1% in 2018
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212