Patronii din Transporturi, disperati: Le dam bani mai multi, dar SOFERII tot NU VOR sa munceasca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Patronii din Transporturi, disperati: Le dam bani mai multi, dar SOFERII tot NU VOR sa munceasca
Patronii din Transporturi, disperati: Le dam bani mai multi, dar SOFERII tot NU VOR sa munceasca
de Magda Florea la 08 Feb. 2022
Urmareste-ne pe Google News
transporturisofericriza soferifirme transportcriza fortei de munca

Managerii din domeniul Transportului din Romania vor sa isi faca auzit strigatul de disperare. Criza fortei de munca este din ce in ce mai acuta, avertizeaza acestia, care spun ca nu mai stiu ce sa faca pentru a atrage personal in firmele lor.
 

 
In ultimii doi ani, companiile din transport se afla sub o presiune uriasa. Cererea de marfa a cunoscut o crestere fara precedent, care a dus la o criza si mai accentuata de personal.
 
Si inainte de momentul crizei pandemice, managerii se confruntau cu dificultati in recrutarea soferilor, insa acum situatia este mult mai grava.

Te-ar putea interesa si: Cine sunt angajatii romani care vor primi 8 salarii compensatorii, in caz de concediere

La nivel national, ar fi nevoie de zeci de mii de soferi profesionisti

 
Deficitul de soferi, la nivelul intregii tari, se invarte in jurul cifrei de 30.000 de oameni. 
 
Managerii se plang de faptul ca, desi salariile din domeniu sunt, in medie, generoase si mult mai mari fata de alte industrii, soferi dornici de munca se gasesc cu mare dificultate. Una dintre cauze ar fi, cred managerii, faptul ca aceasta meserie, desi este banoasa, necesita multe sacrificii pe plan personal. Soferii ajung acasa la cateva saptamani sau chiar luni de zile, iar viata lor familiala poate avea de suferit de pe urma acestui fapt. Drept urmare,, soferii profesionisti par a se orienta catre alte domenii, care le permit sa petreaca mai mult timp, acasa, cu familia, desi castiga lunar bani mai putini. 
 
"Sunt aproximativ 35.000 de companii de transport in Romania, care angajeaza direct aproape 200.000 de oameni, soferi plus personal administrativ. Nu prea mai avem de unde sa ii luam. 
 
Nu mai e o profesie atragatoare. E o profesie banoasa, adresata celor care proveneau din mediul sarac, cu educatie medie sau nici macar atat. Doar ca nici ei nu mai sunt dispusi sa faca aceasta meserie. Un sofer profesionist castiga in jur de 2.200 de euro net pe luna. Nu e o suma mica, dar vine in spate cu foarte multe sacrificii pe plan personal", explica la PROFIT NEWS TV Decebal Popescu, Fondator Transport Academy.
 
Insa nu doar acestea sunt problemele care cauzeaza deficitul acut de forta de munca din Transporturi.
 
"O alta problema este rata de vaccinare a celor care lucreaza in domeniu. Este foarte mica pentru ca oamenii nu au incredere in autoritatile statului si asta se duce si in domeniul medical, nu mai au incredere nici in specialisti", mai puncteaza antreprenorul.

Te-ar putea interesa si: Strigatul disperat al unui patron din constructii: Romanul nu mai vrea sa munceasca. Daca vine la munca, are pretentii exagerate
 
Sursa foto: pexels.com

 
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025
Tehnologie

ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025

today16 Apr. 2025
De ce sa alegi pompele de caldura pentru racirea unui spatiu?
Casa si gradina

De ce sa alegi pompele de caldura pentru racirea unui spatiu?

today16 Apr. 2025
Top 5 sfaturi cand te muti intr-o casa noua
Casa si gradina

Top 5 sfaturi cand te muti intr-o casa noua

today16 Apr. 2025
Cum iti construiesti o rutina de dimineata care iti creste productivitatea
Life Style

Cum iti construiesti o rutina de dimineata care iti creste productivitatea

today16 Apr. 2025
Cum sa-i oferi casei tale un vibe nou cu un buget redus
Casa si gradina

Cum sa-i oferi casei tale un vibe nou cu un buget redus

today16 Apr. 2025
Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea
Companii

Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea

today16 Apr. 2025
Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta
Economie

Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta

today16 Apr. 2025
Cat te costa sa incepi o afacere cu produse handmade in 2025
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cat te costa sa incepi o afacere cu produse handmade in 2025

today16 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x