Patronii din Transporturi, disperati: Le dam bani mai multi, dar SOFERII tot NU VOR sa munceasca
transporturisofericriza soferifirme transportcriza fortei de munca
Managerii din domeniul Transportului din Romania vor sa isi faca auzit strigatul de disperare. Criza fortei de munca este din ce in ce mai acuta, avertizeaza acestia, care spun ca nu mai stiu ce sa faca pentru a atrage personal in firmele lor.
In ultimii doi ani, companiile din transport se afla sub o presiune uriasa. Cererea de marfa a cunoscut o crestere fara precedent, care a dus la o criza si mai accentuata de personal.
Si inainte de momentul crizei pandemice, managerii se confruntau cu dificultati in recrutarea soferilor, insa acum situatia este mult mai grava.
La nivel national, ar fi nevoie de zeci de mii de soferi profesionisti
Deficitul de soferi, la nivelul intregii tari, se invarte in jurul cifrei de 30.000 de oameni.
Managerii se plang de faptul ca, desi salariile din domeniu sunt, in medie, generoase si mult mai mari fata de alte industrii, soferi dornici de munca se gasesc cu mare dificultate. Una dintre cauze ar fi, cred managerii, faptul ca aceasta meserie, desi este banoasa, necesita multe sacrificii pe plan personal. Soferii ajung acasa la cateva saptamani sau chiar luni de zile, iar viata lor familiala poate avea de suferit de pe urma acestui fapt. Drept urmare,, soferii profesionisti par a se orienta catre alte domenii, care le permit sa petreaca mai mult timp, acasa, cu familia, desi castiga lunar bani mai putini.
"Sunt aproximativ 35.000 de companii de transport in Romania, care angajeaza direct aproape 200.000 de oameni, soferi plus personal administrativ. Nu prea mai avem de unde sa ii luam.
Nu mai e o profesie atragatoare. E o profesie banoasa, adresata celor care proveneau din mediul sarac, cu educatie medie sau nici macar atat. Doar ca nici ei nu mai sunt dispusi sa faca aceasta meserie. Un sofer profesionist castiga in jur de 2.200 de euro net pe luna. Nu e o suma mica, dar vine in spate cu foarte multe sacrificii pe plan personal", explica la
PROFIT NEWS TV Decebal Popescu, Fondator Transport Academy.
Insa nu doar acestea sunt problemele care cauzeaza deficitul acut de forta de munca din Transporturi.