Cu toate acestea, inainte de a porni in aceasta „calatorie”, este fundamental sa-ti structurezi un plan si un buget care sa te ajute sa implementezi tot ceea ce este nevoie. Ghidul nostru iti atrage atentia asupra unora dintre cele mai importante aspecte privind deschiderea unui afaceri.
Planul de afaceri este esential si reprezinta una dintre componentele de business care trebuie atent planificata. Aceasta structura iti va fi extrem de necesara mai ales daca te gandesti sa aplici pentru o finantare externa. Totodata, chiar daca ai la dispozitie un buget care sa-ti permita sa finantezi singur activitatea, un plan de afaceri iti va fi de folos pentru a observa unde te situezi si unde trebuie sa ajungi.
Cum va functiona firma ta? Ce taxe vei avea de platit? Toate acestea le vei afla imediat dupa ce te vei decide care este forma juridica adoptata. Alege un nume care sa fie puternic si sa fie usor de retinut, la fel si logo-ul. Daca birocratia si legislatia ti se par mult prea complicate sau nu ai timpul necesar, apeleaza cu incredere la persoane autorizate care sa te ajute sa gestionezi si sa realizezi rapid dosarele necesare pentru infiintarea firmei.
Unul dintre lucrurile carora trebuie sa le acorzi atentie este tehnologia, aceasta fiind un atu atat pentru tine si angajatii tai, cat si pentru clienti. Vei avea nevoie de produse software pentru laptopuri si desktopuri, care sa ajute la cresterea sigurantei cibernetice si, implicit, a productivitatii. In plus, va fi necesar sa investesti in servere DELL, care vor avea grija de informatiile tale si ale clientilor tai in cazul unui atac cibernetic.
Spatiul in care se va desfasura activitatea este foarte important si trebuie trecut in documentatia necesara pentru deschiderea firmei. Verifica ofertele si asigura-te ca este suficient pentru ceea ce ai nevoie. In plus, atunci cand alegi spatiul, ia in considerare pretul, vizibilitatea, accesul la parcare si la mijloacele de transport in comun.
In tot procesul de creare al afacerii, nu uita de realizarea unei strategii de comunicare si promovare care sa te ajute sa dezvolti compania. Astfel, dupa ce ai formele legale, numele companiei si sediul, creeaza alaturi de un specialist un plan care sa atraga clienti. Un site curat si atractiv, care sa aiba un continut de calitate, si prezenta pe platforme sociale, precum Instagram, Facebook sau Linkedin, iti vor aduce clienti si oportunitati noi.
De asemenea, fii extrem de atent la procesul de recrutare al angajatilor, ofera salarii motivante si conditii bune de munca. Cu cat personalul tau va fi mai multumit de statutul pe care il are si de remuneratia lunara, cu atat acesta va investi mai multa energie si resurse pentru ca businessul tau sa fie un succes. Asadar, introdu in pachetul salarial anumite beneficii, precum bonusuri, tichete de vacanta sau diverse abonamente la cursuri, care sa-i ajute pe angajati sa se dezvolte profesional.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si