O idee de afacere profitabila pentru 2023: investitii mici, profit in crestere de la an la an
idei de afaceriidei de businessmagazin online
Pe fondul inflatiei agresive pe care o infruntam in ultimul an, economiile noastre se devalorizeaza, iar banii au o putere din ce in ce mai mica, motiv pentru care avem nevoie de idei de afaceri sau de investitii in general, atat pentru a ne proteja banii pe care ii avem stransi, cat si pentru a ne spori veniturile. Tocmai de aceea, in aceasta perioada multi romani cauta domenii de activitate in care sa isi deschida o afacere, iar o solutie cu potential mare de viitor ar putea fi deschiderea unui magazin online.
Magazinele online acapareaza din ce in ce mai multa cota de piata si se bucura de cifre de afaceri in crestere, de la an la an. Aceasta tendinta se mentine si acum, in pofida dificultatilor economice pe care le resimt cumparatorii.
Conform unei analize MerchantPro - platforma de solutii Saas pentru e-Commerce - pe datele inregistrate de peste 1500 de magazine online locale, se observa o crestere de 12,5% in numarul de comenzi si de 22% ca valoare la nivelul anului 2022, comparativ cu 2021. Comparatia s-a realizat pe o baza de magazine online care au avut avut operatiuni atat in 2022, cat si in 2021.
Analizand la nivel de luna, comportamentul de achizitie a fluctuat intre foarte precaut in luni precum martie, dupa izbucnirea razboiului, cand tranzactiile au crescut cu 5%, pana la exuberant, in mai, cand evolutia a atins 30% la nivel de tranzactii.
Dinamica din 2022 a fost in mod evident mai temperata fata de anii anteriori, efect al conflictului de la granita, al crizei energetice si posibilei recesiuni, dar si al concurentei intense. Interesul cumparatorilor pentru achizitiile online s-a mentinut ridicat si continua sa creasca, alimentat si de eforturile comerciantilor de a-i atrage prin conditii din ce in ce mai bune -precizeaza Arthur Radulescu, CEO si fondator MerchantPro.
La nivelul tuturor magazinelor online care folosesc platforma de e-Commerce MerchantPro, inclusiv celor care si-au inceput activitatea in platforma in 2022, s-au plasat anul trecut comenzi in valoare de aproape 250 de milioane de euro. Comanda medie a fost 56 euro, cu 12% mai mare fata de 2021, cand se situa la 50 euro.
Anul trecut au migrat pe platforma MerchantPro mai multe magazine mari, cu activitate complexa si un numar mare de tranzactii. Pentru determinarea tendintei la nivel de piata am exclus aceste magazine. Daca le luam in calcul, la nivel de platforma cresterea valorica a fost de 50%. In acest moment platforma MerchantPro sustine aproximativ 4% din comertul online local -spune Arthur Radulescu, MerchantPro.
Foto: pixabay.com