Nu mai purtati haine de brand la interviurile de angajare: de ce e o greseala?
hainde de brandhaine de firmainterviu de angajarerecrutare
Atunci cand te pregatesti pentru un interviu de angajare, fiecare detaliu conteaza. Modul in care te prezinti, inclusiv felul in care te imbraci, poate avea un impact semnificativ asupra primei impresii pe care o faci.
La noi in tara, e nevoie doar sa scoti capul pe fereastra si sa vezi o abundenta de logouri ale unor companii renumite de haine, de multe ori purtate excesiv intr-o tinuta si, evident, cu inscriptiile cat mai mari si pronuntate, pentru a fi vizibile de la ani-lumina departare.
Cel mai trist lucru este ca oamenii apeleaza la replici, nu la hainele originale, din cauza preturilor prohibitive, fara sa se gandeasca la faptul ca un tricou de 200 de lei pe care si-l permit este infinit mai valoros decat o replica de 100 de lei care simbolizeaza un produs de 1.000! Din vedere scapa si faptul ca, incercand sa afiseze bogatie, expun fix contrariul acestei imagini.
Totusi, astfel de tinute si alegeri vestimentare tin de libertatea individuala si de gusturile care nu se discuta. Insa cand intram in sfera mediului profesional, exista niste reguli nescrise de care ar fi indicat sa tinem cont si pe care le putem discuta.
Astfel, e contraindicat sa te prezinti la un interviu de angajare imbracat in haine de firma cu logouri mari si expuse vizibil, din mai multe considerente, dupa cum urmeaza:
Hainele de brand pot distrage atentia angajatorului de la abilitatile si competentele tale. In loc sa se concentreze pe experienta si raspunsurile tale, angajatorul ar putea fi distras de brandul pe care il porti, ceea ce poate crea o impresie gresita sau superficiala.
Purtarea hainelor de brand poate sugera ca pui prea mult accent pe aparente si statut social, in loc sa te concentrezi pe competentele profesionale. In anumite contexte, acest lucru poate fi perceput negativ, sugerand ca valorizezi mai mult imaginea decat munca in sine.
Companiile au culturi organizationale diferite, iar purtarea hainelor de brand ar putea fi interpretata ca fiind in afara normelor culturale ale companiei. De exemplu, intr-o companie care promoveaza modestia si colaborarea, hainele ostentative pot fi percepute negativ.
Brandurile de lux pot crea impresia ca esti elitist sau ca te consideri superior altora, ceea ce nu este o imagine benefica pentru cineva la inceputul unei relatii profesionale. Este important sa te prezinti ca o persoana accesibila si colaborativa.
Adopta tinute scumpe, daca iti permiti in mod real, dar elegante, nu ostentative!
In schimb, e recomandabil sa adopti o tinuta eleganta.
Desigur, poti purta haine premium, haine ale unor celebre case de moda. Dar, dupa cum bine stim, toate marile companii producatoare de haine lanseaza in paralel linii vestimentare dedicate persoanelor care vor calitate, dar nu vor sa epateze.
Prin urmare, ai libertatea absoluta de a imbraca haine scumpe, de firma, important este sa nu arati ostentativ acest lucru, care transmite fix mesajul invers a ceea ce-ti imaginezi.
Prima impresie este formata in primele cateva secunde ale intalnirii. Imbracandu-te elegant, arati ca iti pasa de interviu si ca ai facut un efort pentru a te prezenta in cea mai buna lumina. Aceasta poate influenta pozitiv perceptia angajatorului asupra ta inca din primele momente.
De asemenea, imbracandu-te elegant, transmiti respect fata de angajator si fata de procesul de recrutare. Un outfit bine ales si ingrijit reflecta profesionalism si arata ca esti serios in privinta pozitiei pentru care aplici. In multe domenii, imbracamintea profesionala este un standard, iar respectarea acestui standard demonstreaza ca intelegi si respecti normele industriei.
In acelasi timp, printr-o tinuta rafinata, simpla, arati ca esti atent la detalii si ca ai investit timp si efort in pregatirea ta pentru interviu. Acest lucru poate sugera ca vei aborda sarcinile de munca cu aceeasi meticulozitate.
Nu in ultimul rand, imbracamintea eleganta poate spori increderea in sine. Cand te simti bine in hainele tale, aceasta se reflecta in atitudinea si comportamentul tau. Increderea in sine este esentiala in timpul unui interviu, deoarece te poate ajuta sa comunici mai eficient si sa raspunzi la intrebari cu mai multa claritate si asertivitate.
Sursa foto: pexels.com