Lucrul fara contract de munca se dovedeste o practica des intalnita in firmele de transport romanesti, ultimele controale depistand o sumedenie de nereguli in acest sens. Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) trage la randul ei un semnal de alarma si sustine ca Ministerul Muncii ar avea de verificat 20.000 de soferi fara contract de munca doar in Municipiul Bucuresti. In aceste conditii, COTAR saluta controalele ITM Bucuresti desfasurate in ultima vreme in randul transportatorilor care nu platesc taxe si impozite pentru soferii angajati.
La sfarsitul saptamanii trecute, inspectorii ITM Bucuresti au descoperit o prima companie din domeniul transportului de persoane cu nereguli serioase la acest capitol. Mai exact, nu mai putin de 827 de soferi cu care lucra compania nu aveau niciun fel de contracte de munca. Asadar, aproape o mie de angajati care lucrau la negru descoperiti doar la o prima strigare, angajati pentru care compania in cauza nu platea taxe si impozite. Compania a fost amendata cu 200.000 de lei.
Vasile Stefanescu, presedintele COTAR, saluta decizia ITM Bucuresti de a demara astfel de controale in randul companiilor din domeniul transporturilor. Totodata, Stefanescu adauga faptul ca institutia pe care o conduce o atras atentia autoritatilor in mai multe randuri in legatura cu “bataia de joc la adresa tuturor romanilor, a statului roman, a legislatiei nationale, prin sfidarea legislatiei din domeniul muncii” a unor companii din acest domeniu.
Seful Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania isi exprima nemultumirea legata de aceasta problema, transmitand ca nu este normal ca “in timp ce transportatorii autorizati platesc taxe si impozite si respecta legislatia in vigoare, concurenta neloiala formata din niste firme care au intrat pe piata din Romania calcand in picioare toate legile sa nu respecte nici macar legislatia muncii”.
Stefanescu sustine ca aceste firme lucreaza cu soferi pe care ii declara “parteneri”, fara sa ii angajeze cu forme legale si fara sa le plateasca asigurarile sociale, asigurarile de sanatate si contributiile pentru pensie. Seful COTAR spune ca anumite firme de transport folosesc aceasta metoda pentru a ii pacali pe oameni ca “sunt liberi si au avantajul de a isi organiza singuri timpul si activitatea, ca parteneri in afacere”. In realitate insa, in viziunea lui Vasile Stefanescu, aceste firme nu fac nimic altceva in afara de a pacali atat angajatii, cat si statul.
Sursa foto: pixabay.com
Ultimele NOUTATI
Condusul pe ploaie: 5 greseli periculoase pe care soferii le fac fara sa-si dea seama
Pericol pentru clientii Bancii Transilvania? Banii dispar din conturi – ce trebuie sa faci acum!
DOLARUL e rege? 3 MOTIVE care te vor convinge sa-ti tii economiile in dolari americani
Ce sa NU MAI faci cu banii tai dupa 45 de ani? 5 greseli financiare care te pot costa scump
Nu iti ajung banii sa-ti platesti facturile la apartament sau sa iei lemne de foc la tara? Statul iti trimite banii direct pe card, ca sa scapi de griji
Se prabuseste Leul dupa demisia presedintelui Romaniei? Banca Nationala, iesire in forta
Partenerii nostri
Persoana desemnata cu acordarea primului ajutor - [MODEL] anexa la fisa de post
Programul de lucru inegal - ce este si cum se stabileste
Fisa postului pentru inginer constructii civile, industriale si agricole
Intreprindere individuala: Cum se completeaza Declaratia Unica in 2025
Cheltuieli deductibile si nedeductibile: Ce schimbari majore aduce legislatia fiscala in 2025?
Impozitul pe constructiile speciale - Ce este important sa cunoasteti in 2025
Te-ar putea interesa si
DOLARUL e rege? 3 MOTIVE care te vor convinge sa-ti tii economiile in dolari americani
Ce sa NU MAI faci cu banii tai dupa 45 de ani? 5 greseli financiare care te pot costa scump