Lucrul fara contract de munca se dovedeste o practica des intalnita in firmele de transport romanesti, ultimele controale depistand o sumedenie de nereguli in acest sens. Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) trage la randul ei un semnal de alarma si sustine ca Ministerul Muncii ar avea de verificat 20.000 de soferi fara contract de munca doar in Municipiul Bucuresti. In aceste conditii, COTAR saluta controalele ITM Bucuresti desfasurate in ultima vreme in randul transportatorilor care nu platesc taxe si impozite pentru soferii angajati.
La sfarsitul saptamanii trecute, inspectorii ITM Bucuresti au descoperit o prima companie din domeniul transportului de persoane cu nereguli serioase la acest capitol. Mai exact, nu mai putin de 827 de soferi cu care lucra compania nu aveau niciun fel de contracte de munca. Asadar, aproape o mie de angajati care lucrau la negru descoperiti doar la o prima strigare, angajati pentru care compania in cauza nu platea taxe si impozite. Compania a fost amendata cu 200.000 de lei.
Vasile Stefanescu, presedintele COTAR, saluta decizia ITM Bucuresti de a demara astfel de controale in randul companiilor din domeniul transporturilor. Totodata, Stefanescu adauga faptul ca institutia pe care o conduce o atras atentia autoritatilor in mai multe randuri in legatura cu “bataia de joc la adresa tuturor romanilor, a statului roman, a legislatiei nationale, prin sfidarea legislatiei din domeniul muncii” a unor companii din acest domeniu.
Seful Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania isi exprima nemultumirea legata de aceasta problema, transmitand ca nu este normal ca “in timp ce transportatorii autorizati platesc taxe si impozite si respecta legislatia in vigoare, concurenta neloiala formata din niste firme care au intrat pe piata din Romania calcand in picioare toate legile sa nu respecte nici macar legislatia muncii”.
Stefanescu sustine ca aceste firme lucreaza cu soferi pe care ii declara “parteneri”, fara sa ii angajeze cu forme legale si fara sa le plateasca asigurarile sociale, asigurarile de sanatate si contributiile pentru pensie. Seful COTAR spune ca anumite firme de transport folosesc aceasta metoda pentru a ii pacali pe oameni ca “sunt liberi si au avantajul de a isi organiza singuri timpul si activitatea, ca parteneri in afacere”. In realitate insa, in viziunea lui Vasile Stefanescu, aceste firme nu fac nimic altceva in afara de a pacali atat angajatii, cat si statul.
Sursa foto: pixabay.com
Ultimele NOUTATI
Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024
Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana
Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!
Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala
Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile
Partenerii nostri
Cum sa creezi un mediu de lucru eficient si placut pentru angajati
Conditiile primirii de interni. Cine poate avea calitatea de intern?
[Q&A] Accesul in REGES-online pentru angajatori si salariati. Raspunsuri de la specialisti
D101 Grup fiscal: Termen de depunere si aspecte importante
Ce cuprind notele explicative la situatiile financiare anuale
Observator la Alegerile Prezidentiale 2025: acreditare, drepturi si obligatii
Alegeri Prezidentiale 2025: Calendar, Candidati, Sondaje si Model sesizare in ziua votului
Tot ce trebuie sa stii despre pensia de handicap si insotitor: acte si grade de handicap
Te-ar putea interesa si
Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana
Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!