Melinda Halmagyi, Commercial Manager Dajar Magazin: Chiar daca 2021 a fost un an cu provocari, am inregistrat o crestere de 20% a cifrei de afaceri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Melinda Halmagyi, Commercial Manager Dajar Magazin: Chiar daca 2021 a fost un an cu provocari, am inregistrat o crestere de 20% a cifrei de afaceri
Melinda Halmagyi, Commercial Manager Dajar Magazin: Chiar daca 2021 a fost un an cu provocari, am inregistrat  o crestere de 20% a cifrei de afaceri
de Redactia Manager la 05 Ian. 2022
Urmareste-ne pe Google News
dajar romaniadajar magazinhoreca dajar

Fondata acum mai bine de 30 de ani, cu o prezenta de 9 ani pe piata din Romania, compania poloneza Dajar este cel mai mare jucator pe sectorul produselor pentru casa si bucatarie din Europa Centrala si de Est. Dajar pune la dispozitia clientilor, atat B2B, cat si consumatorilor finali, o gama impresionanta de articole, ce apartin brandurilor partenere, cat si marca proprie (Ambition). Acestea se pot vizualiza si achizitiona in magazinul online www.dajarmagazin.ro.

2021 a fost un an sinuos, iar acest fapt nu reprezinta un secret pentru nimeni. Totusi, ascensiunea brandului Dajar in business a continuat sustinut pe plan local, si gratie unor decizii implementate la momentul si locul potrivit de catre managerul operatiunilor din Romania, Melinda Halmagyi. O strategie de afaceri bine elaborata, potrivita vremurilor actuale, flexibilitatea in luarea deciziilor, curajul si asumarea sunt elemente indispensabile pentru scalarea unei afaceri, mai ales in vremuri pandemice. Echipa Dajar din Romania nu a ezitat sa le aplice, cu rezultate pe masura.

In interviul ce urmeaza, Melinda Halmagyi, Commercial Manager Dajar Romania, ne-a adus in atentie care au fost provocarile lui 2021, schimbarile prin care a trecut business-ul pe care il coordoneaza, dar si obiectivele vizate pentru 2022.

Anul 2021 a fost unul surprinzator din multe puncte de vedere. Ati mentionat in primele luni ca planuiti sa alocati o importanta crescuta online-ului. In ce maniera ati regandit strategia de marketing pentru a implini acest obiectiv?

Strategia noastra de marketing a presupus un focus bidirectional. Ne-am dorit ca articolele noi sa apara si pe canalele online, dar si sa marim gama de produse B2B.

Am vizat prezenta in marketplace-uri (Vivre, Teamdeals, Okazii), realizand totodata campanii de vizibilitate si vanzare proprii in motoarele de cautare.

In 2020 ati inregistrat, ca multe alte companii, scaderi, mai ales in domeniul HoReCa. In ce masura ati reusit sa atingeti procentul de crestere targetat pentru anul curent?

HoReCa a ramas un departament sensibil pentru situatia actuala de piata, deoarece restrictiile au afectat in continuare acest segment.

Fata de anul trecut, am realizat crestere, insa inca suntem departe de rezultatele din 2019. Am fost nevoiti sa facem demersuri pentru a diminua costurile; am facut reorganizari, de asemenea.

Care este cifra de afaceri pe care ati inregistrat-o in anul 2021?

Am incheiat anul 2021 cu aproximativ 13 milioane de lei, o crestere in jur de 20% fata de 2020.

Cum v-a afectat inchirierea celui de-al doilea depozit inainte de pandemie strategia pentru anul curent?

La al doilea depozit nu am renuntat. L-am pastrat pentru stocarea volumelor mai mari de marfa. Planificam sa il folosim in viitor asa cum era stabilit initial, pentru proiecte cu import direct de la fabrici.

In plus, o parte va fi utilizata pentru showroom-ul HoReCa Dajar si reorganizata in spatiu pentru personal.

Cum s-a modificat in prezent ponderea online-ului in privinta business-ului Dajar?

Ponderea a ramas cam aceeasi ca anul trecut, in jur de 20%. Am avut o crestere similara in aproape toate canalele de vanzare.

A urcat segmentul online in clasamentul celor mai importante canale de distributie ale Dajar Romania?

Fiecare canal este important pentru noi. Online-ul difera total de B2B, unde avem ani buni de experienta pe piata din Romania. Rezultatele inca nu se pot compara.

O comanda B2B poate realiza un cuantum in venituri cat 50-100 de comenzi online. Nu putem compara nici timpul ori munca alocate pentru pregatirea comenzilor si administrarea ulterioara.

Insa acest canal online ajuta mult la intelegerea de piata, tendintele actuale, plus la brand awareness, la feedback-ul direct de la clienti, la studiul pietei si al performantei diverselor articole.

Inca mai avem de invatat. Trebuie sa facem in continuare dezvoltari si chiar modificari in operatiunile noastre online.

Exista vreun aspect pe care l-ati modifica, privind retrospectiv, la planul de actiune al anului 2021?

Suntem o firma destul de flexibila si putem face modificari in cursul anului, iar asta s-a si intamplat.

In prima parte a lui 2021 am avut inca probleme in ceea ce priveste disponibilitatea articolelor. Pentru a evita acest lucru, am inceput sa pregatim campanii in avans, am rezervat stocurile si cantitatile de produse din timp. De asemenea, a trebuit sa automatizam procesarea platilor in online.

Concluzia este ca incercam mereu sa gasim solutii. De cele mai multe ori, reusim sa remediem marea majoritate a disfunctionalitatilor, dar sunt si situatii cand nu putem influenta lucrurile, cand nu depinde de noi.

De exemplu: as fi dorit sa maresc echipa inca din vara, insa nu au fost candidati. Nu am reusit sa rezolvam aceasta problema nici prin firmele de recrutare, indiferent cat ne-am dorit.

Care a fost cea mai mare provocare intampinata pana acum in administrarea Dajar Romania?

As zice ca acest an a fost unul dintre cei mai grei, iar eu sunt in grup de 12 ani.

In primul rand, se poate observa inca tensiunea globala cauzata de pandemie.

In comert, valul de majorari ale preturilor (atat in cazul materiilor prime, cat si al transportului, la care se adauga lipsa de materiale pentru ambalat) a generat un volum mai mare de munca si stres tuturor.

Pentru a obtine aceleasi rezultate, cu siguranta organizarea proiectelor necesita mai multa corespondenta electronica, apeluri si verificari.

Adesea am avut senzatia ca nu avem timp suficient, iar limitarea intalnirilor fata in fata nu a ajutat.

Care a fost cel mai interesant trend home & deco din trecutul recent?

Surprinzator, in acest an, gama de depozitare a alimentelor a fost in top.

Poate e influenta seriei „Home Edit”, de pe Netflix, dar borcanele si recipientele au fost comandate destul de des.

Paharele de sticla dubla termorezistenta au reprezentat o alta colectie preferata.

Cu toate acestea, accesoriile si ustensilele de bucatarie constituie gama cea mai cautata.

Ce obiective vizati pentru anul 2022?

In 2022 vom avea o concentrare sporita pentru dezvoltarea fluxurilor de lucru. Eu si echipa vom incerca sa implementam automatizari, pentru a usura si imbunatati munca tuturor colegilor.

Incercam sa marim echipa in Brasov, atat pentru depozit, cat si pentru administrare.

Ca grup, vom avea un control mai mare al costurilor si rezultatelor. Am implementat noi formule de raportare si verificari.

Gama de noutati va fi larga si in 2022. Am pregatit multe surprize si articole frumoase.

Asadar, chiar daca realitatea actuala a impus adesea bariere, Dajar Magazin s-a concentrat pe valorificarea resurselor. A apelat la un cumul complex de metode pentru a ajunge mai aproape de publicul sau, tinand cont de modificarea obiceiurilor de consum din ultima vreme si de dorintele, respectiv nevoile, clientilor.

Obiectivele stabilite pentru anul urmator confirma faptul ca rigurozitatea si calitatea vor ramane atuurile acestei companii, care a manifestat grija atat pentru cumparatori, cat si pentru angajati in toata activitatea sa.

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege
Companii

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege

today27 Ian. 2025
Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient
Life Style

Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient

today27 Ian. 2025
Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!

today27 Ian. 2025
Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025
Financiar-Bancar

Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025

today27 Ian. 2025
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Financiar-Bancar

5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025

today27 Ian. 2025
Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?
Economie

Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?

today24 Ian. 2025
Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate
Economie

Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate

today24 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Banii tai - sectiune de educatie...

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!

today27 Ian. 2025
Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025
Financiar-Bancar

Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025

today27 Ian. 2025
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Financiar-Bancar

5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025

today27 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x