Investitorii germani joaca un rol extrem de important la ora actuala in economia tarii noastre, companiile germane din Romania avand cea mai mare cifra de afaceri dintre toti investitorii straini. Spre exemplu, daca ne uitam la anul 2017, ultimul an pentru care avem date oficiale oferite de cei de la Institutul National de Statistica, vom observa ca afacerile germanilor in tara noastra au ajuns pana la un nivel de 114 miliarde de lei, ceea ce reprezinta nu mai putin de 24% din totalul cifrei de afaceri ale firmelor cu capital strain din Romania. Conform cifrelor, in tara noastra se regasesc peste 2.600 de companii germane. Urmatoarele in top sunt companiile cu capital francez si austriac, afacerile acestora ajungand la un nivel de 91 de miliarde de lei, respectiv 58 de miliarde de lei.
Mai mult decat atat, cele mai mari 20 de companii germane prezente in tara noastra insumeaza afaceri de 74 de miliarde de lei, ceea ce reprezinta 54% din cifra de afaceri totala generata de companiile germane in Romania. Conform cifrelor din 2018, Kaufland Romania ramane cea mai mare firma germana din tara noastra, cu o cifra de afaceri de 10.1 miliarde de lei. Lidl Discount ocupa locul secund in acest top, cu o cifra de afaceri de 7.8 miliarde de lei in 2018. Pe ultima treapta a podiumului ii regasim pe cei de la Daimler (Star Assembly), cu o cifra de afaceri de 7.2 miliarde de lei. In Top 20 companii germane din Romania mai regasim nume precum Metro Cash & Carry, Continental Automotive Romania, E.ON Energie, Selgros Cash & Carry, Porsche, Telekom, Mercedes-Benz sau Bosch.
Dragos Anastasiu, presedintele Camerei de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK Romania), uitandu-se retrospectiv la anul precedent, a subliniat ca anul 2019 a fost unul in care “au crescut pensiile, au crescut alocatiile, s-au acordat vouchere de vacanta, iar mai multe industrii au primit facilitati”. In aceste conditii, Anastasiu se intreaba retoric daca anul 2019 poate fi considerat un an bun. Tot el remarca ca, desi teoretic am putea sa spunem ca a fost un an bun, cele doua runde de alegeri ne-au demonstrat ca cei care au acordat toate aceste facilitati nu au mai fost alesi.
In opinia lui Dragos Anastasiu, motivul pentru care acest lucru s-a intamplat este unul foarte simplu, “toate podurile bazate pe incredere prabusindu-se”. Asadar, omul de afaceri roman, presedinte al Camerei de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK Romania), sustine ca principala directie spre care trebuie sa ne indreptam atentia in viitor este legata de reconstruirea increderii.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212