Mediul de afaceri a lansat Coalitia pentru Libertatea Comertului si a Comunicarii
clcccoalitie oameni afacericoalitie libertate comert
Aproape 2.000 de companii cu capital romanesc si strain din diverse domenii,cu o cifra de afaceri cumulata de aproximativ 50 de miliarde de lei si peste 36.000 de angajati, s-au grupat in cadrul Coalitiei pentru Libertatea Comertului si a Comunicarii (CLCC) pentru a contribui la crearea unui cadru fiscal si legislativ predictibil si echilibrat.
Evenimentul de lansare a avut loc la Palatul Parlamentului, in parteneriat cu Comisia pentru buget, finante si banci a Camerei Deputatilor.
Membrii CLCC considera ca libertatea economica, libertatea comertului si libertatea comunicarii sunt fundamentale, iar consultarile publice stau la baza unei societati democratice.
Coalitia pledeaza pentru stabilitate si predictibilitate legislativa, precum si pentru reglementari echilibrate si necesare, nu intempestive sau excesive.
"Credem ca, in elaborarea politicilor publice, decidentii politici trebuie sa ia in considerare toate opiniile si datele disponibile, inclusiv expertiza agentilor economici. CLCC sustine accesul liber la produsele legale, a caror calitate este garantata de identitatea de marca si de reputatia companiilor membre ale Coalitiei", a declarat Constantin Rudnitchi, director executiv al CLCC.
CLCC a pornit ca un demers necesar in contextul aparitiei unor initiative legislative care urmaresc supra-reglementarea anumitor sectoare si industrii, intr-un mod nejustificat si fara consultari ale mediului de afaceri. Un exemplu recent este proiectul de hiper-reglementare in domeniul tutunului (L443/2019) care prevede, printre altele, interzicerea expunerii produselor din tutun in cele peste 70.000 de magazine din Romania care comercializeaza tigarete. Potrivit CLCC, limitarea comertului cu produse din tutun si ascunderea pachetelor sub tejghea va determina reducerea cifrei de afaceri si a profitului magazinelor si producatorilor, cresterea cheltuielilor si pierderea de locuri de munca si va alimenta piata neagra.
Alte exemple de initiative de acelasi tip respinse sau in dezbatere: interzicerea publicitatii la medicamente; interzicerea comercializarii bauturilor carbogazoase catre minorii cu varsta sub 16 ani; etichetarea produselor alimentare procesate, pentru reducerea riscului de boala cardiovasculara etc. in plan international, avem de asemenea, exemple extreme: taxarea carnii rosii sau a produselor cu grasimi, inclusiv branza, interzicerea foie gras etc.
Coalitia a atras rapid membri din intregul sector al bunurilor de larg consum si nu numai, ingrijorati de tendinta reglementatorilor de a lua de pe-o zi pe alta masuri care pot ingenunchia mediul de afaceri fara nicio consultare cu cei direct vizati.
Tinand cont de aceste realitati alarmante, reprezentantii Coalitiei pentru Libertatea Comertului si a Comunicarii solicita membrilor Parlamentului Romaniei sa trateze cu maxima seriozitate si responsabilitate orice pachet de masuri legislative care poate destabiliza un intreg lant de afaceri legitime.
Coalitia pentru Libertatea Comertului si a Comunicarii urmareste asigurarea unui mediu de afaceri competitiv si corect, astfel incat companiile sa poata investi si dezvolta, platind in continuare salariile a milioane de romani si contribuind la dezvoltarea intregii comunitati.
Obiectivul Coalitiei este asigurarea unui mediu de afaceri competitiv si corect, astfel incat companiile sa poata investi si dezvolta, platind in continuare salariile a milioane de romani si contribuind la dezvoltarea intregii comunitati.