Martisorul ANAF pentru firme: incep controalele, din martie. Ce vor verifica inspectorii, in special
anafcontroale anafinspectia muncii
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) are planuri mari pentru perioada urmatoare. Sefa Fiscului, Mirela Calugareanu, a oferit detalii despre specificul verificarilor pe care le vor efectua inspectorii.
Conform oficialului, se vor efectua controale tematice pe zona muncii. "In PNRR ne-am propus sa operationalizam pana la finalul lunii martie un plan comun de actiuni, impreuna cu colegii nostri de la Ministerul Muncii, mai precis de la Inspectia Muncii. Planul comun de actiuni vizeaza prevenirea muncii subdeclarate (...)
Avem intr-o faza avansata avizarea si semnarea acestui plan comun de actiuni care va deveni operational in partea a doua a lunii martie. Contribuabilii trebuie sa se astepte la verificari tematice din aceasta perspectiva", a anuntat Mirela Calugareanu, in cadrul unei conferinte organizata de PwC Romania.
"Nu i-am stabilit inca un nume de scena (operatiunii n.r.), ca sa zic asa. Aceasta activitate va avea un rol extrem de important. An de an pe Semestrul European multe critici au venit in zona aceasta, cum ca institutiile cu atributii in domeniu nu au colaborat corespunzator astfel incat sa se inregistreze o diminuare semnificativa a fenomenului de nedeclarare si subdeclarare din aceasta perspectiva si cu consecinte in ceea ce priveste incasarea impozitului pe venit si a contributiilor sociale", a mai spus oficialul ANAF.
Te-ar putea interesa si: Legea Insolventei 2022: amanarea DATORIILOR, posibila pana la 4 luni, iar concedierile vor fi mai usor de evitat
Luna martie va fi deosebit de importanta, in conditiile in care intra in vigoare mai multe
obligatii pentru contribuabili. Una dintre ele vizeaza ca firmele, asociatiile si persoanele fizice autorizate vor fi obligate sa interactioneze cu ANAF numai online. Astfel, declaratiile, cererile sau inscrisurile vor putea fi transmise doar prin mijloace electronice.
Documentele in format fizic nu vor mai fi luate in considerare, iar contribuabilii care nu se conformeaza noilor reglementari risca sanctiuni.
Pentru depunerea documentelor in format electronic este nevoie de inrolarea contribuabililor in Spatiul Virtual Privat si de achizitia unui certificat digital calificat emis de un furnizor acreditat.