Marketingul sportiv in Romania: De la specialisti la sponsorizari ale echipelor de club

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Marketingul sportiv in Romania: De la specialisti la sponsorizari ale echipelor de club
Marketingul sportiv in Romania: De la specialisti la sponsorizari ale echipelor de club
de Redactia Manager la 25 Aug. 2020
Urmareste-ne pe Google News
marketingsports marketing in romaniasport

Marketingul sportiv nu reprezintă un concept nou in Romania, cel putin la nivel teoretic. Predat la facultatile cu profil economic (ex: Facultatea de Marketing in cadrul ASE) de aproximativ 15 ani, aceasta disciplina se afla acum intr-o plina tranzitie catre o concretizare din ce in ce mai vizibila pentru fanii sportului romanesc.

Fotbalul din Liga 1 poate reprezenta oricand un studiu de caz pentru cei care sunt interesati de fenomenul marketingului sportiv in Romania: de la sponsorizari venite din partea unor companii de renume si pana la pariuri din Campionatul Romaniei promovate puternic in mediul online, fotbalul este astazi mai mult decat un sport. Ramai alaturi de noi pana la final, pentru a afla mai multe informatii interesante despre marketingul sportiv in Romania:  

Ce presupune conceptul de “Marketing Sportiv”?

Conform explicatiilor date de speclialisti, aceasta ramura de business determina doua subcategorii foarte bine conturate: 

 

  • Marketing pentru sport: atunci cand specialistii in marketing sportiv depun eforturi consistente pentru a promova imaginea unui campionat / club / atlet. Efectele unui astfel de efort: mai multi spectatori in tribune, mai multe bilete vandute etc  

 

  • Marketing prin sport: atunci cand anumite companii devin sponsori ai unui campionat / club / atlet, promovandu-se astfel prin asocierea cu sfera sportului. 

 

Exista specialisti in marketingul sportiv romanesc?

In Romania exista o multime de specialisti in marketing sportiv, ce activeaza pe cont propriu in domeniul de activitate mai sus amintit, precum si agentii specializate pe aceasta ramura. Unul dintre cele mai bune exemple de marketing prin sportiv din Romania este dat de handbal (selectionatele nationale de fete si baieti). 

 

Handbalul se bucura mai bine de 5 ani de un suport absolut pe partea de marketing, prin aducerea unor specialisti la federatie din Advertising, PR si Social Media. Ce ii califica pe acestia pentru ocuparea unor pozitii-cheie in cadrul FRH? Raspunsul este unul cat se poate de clar: un mix benefic de pasiune pentru sport si o expertiza de necontestat in marketingul realizat la cel mai inalt nivel.  

Cum pot atrage cluburile si federatiile sponsori?

Un prim pas ar consta in modificarea legislatiei ce reglementeaza sponsorizarile catre cluburi, federatii si jucatori, deoarece textele de lege actuale incurajeaza prea putin companiile sa investeasca in sport. Paradoxal sau nu, companiile (chiar si cele a caror domeniu de activitate nu se intersecteaza cu sportul) dispun de bugete pentru marketing consistente. 

 

Or investitia in sport (din punct de vedere al sponsorizarii) poate fi mica decat cea planificata pentru campanii de publicitate la TV, Radio, OOH, cu rezultate asemanatoare din punct de vedere al audientei si al nivelului ROI (Return of Investment). La polul opus, este de datoria cluburilor si a federatiilor sa gaseasca sponsori ce se adreseaza unui target asemanator, demonstrandu-le companiilor respective potentialul urias determinat de o eventuala asociere: acoperire media foarte buna, imbunatatire a imaginii companiei etc 

Ce legatura exista intre marketing sportiv si performanta?

Multi reprezentati ai cluburilor si federatiilor din Romania mizeaza in mod eronat pe premisa conform careia “Daca nu exista performanta, marketing sportiv este inutil”. Dimpotriva! Asistam astazi la o schimbare clara de paradigma, ce descrie o altfel de relatie intre cele doua: marketingul sportiv determina performantele. Iar aceasta legatura de cauzalitate are la baza o idee simpla: performantele si cresterea jucatorilor tineri se obtine prin investitii in sport: conditii optime de antrenament, program de alimentatie bine pus la punct etc. 

 

Marketingul sportiv trebuie sa vanda un produs extrem de convenabil pentru sponsori, astfel incat companiile sa directioneze bugete de marketing pentru sustinerea perfomantelor sportive. Daca in cazul sportivilor de top, sponsorizarile sunt direct proportionale cu faima acestora, in cazul echipelor cu potential / atletilor tineri, sponzorizarile pot acoperi cu usurinta doar “strictul necesar” cresterii si obtinerii performantelor. 

 

Marketingul sportiv are in Romania un potential de crestere urias, tocmai datorita pasiunii oamenilor pentru sport, indiferent de natura acestuia. Fotbalul, tenisul, handbalul si baschetul pot atrage investitii uriase, pentru popularizarea sportului si dezvoltarea nivelului de competitivitate, oferind in schimb sponsorilor o expunere media asemanatoare celei oferite de alte canale, generand astfel un mix de marketing benefic pentru ambele parti.  

Ultimele NOUTATI

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Analize

Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?

today20 Dec. 2024
Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024
Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani
Companii

Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani

today20 Dec. 2024
ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?
Financiar-Bancar

ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x