Fotbalul din Liga 1 poate reprezenta oricand un studiu de caz pentru cei care sunt interesati de fenomenul marketingului sportiv in Romania: de la sponsorizari venite din partea unor companii de renume si pana la pariuri din Campionatul Romaniei promovate puternic in mediul online, fotbalul este astazi mai mult decat un sport. Ramai alaturi de noi pana la final, pentru a afla mai multe informatii interesante despre marketingul sportiv in Romania:
Conform explicatiilor date de speclialisti, aceasta ramura de business determina doua subcategorii foarte bine conturate:
Marketing pentru sport: atunci cand specialistii in marketing sportiv depun eforturi consistente pentru a promova imaginea unui campionat / club / atlet. Efectele unui astfel de efort: mai multi spectatori in tribune, mai multe bilete vandute etc
Marketing prin sport: atunci cand anumite companii devin sponsori ai unui campionat / club / atlet, promovandu-se astfel prin asocierea cu sfera sportului.
In Romania exista o multime de specialisti in marketing sportiv, ce activeaza pe cont propriu in domeniul de activitate mai sus amintit, precum si agentii specializate pe aceasta ramura. Unul dintre cele mai bune exemple de marketing prin sportiv din Romania este dat de handbal (selectionatele nationale de fete si baieti).
Handbalul se bucura mai bine de 5 ani de un suport absolut pe partea de marketing, prin aducerea unor specialisti la federatie din Advertising, PR si Social Media. Ce ii califica pe acestia pentru ocuparea unor pozitii-cheie in cadrul FRH? Raspunsul este unul cat se poate de clar: un mix benefic de pasiune pentru sport si o expertiza de necontestat in marketingul realizat la cel mai inalt nivel.
Un prim pas ar consta in modificarea legislatiei ce reglementeaza sponsorizarile catre cluburi, federatii si jucatori, deoarece textele de lege actuale incurajeaza prea putin companiile sa investeasca in sport. Paradoxal sau nu, companiile (chiar si cele a caror domeniu de activitate nu se intersecteaza cu sportul) dispun de bugete pentru marketing consistente.
Or investitia in sport (din punct de vedere al sponsorizarii) poate fi mica decat cea planificata pentru campanii de publicitate la TV, Radio, OOH, cu rezultate asemanatoare din punct de vedere al audientei si al nivelului ROI (Return of Investment). La polul opus, este de datoria cluburilor si a federatiilor sa gaseasca sponsori ce se adreseaza unui target asemanator, demonstrandu-le companiilor respective potentialul urias determinat de o eventuala asociere: acoperire media foarte buna, imbunatatire a imaginii companiei etc
Multi reprezentati ai cluburilor si federatiilor din Romania mizeaza in mod eronat pe premisa conform careia “Daca nu exista performanta, marketing sportiv este inutil”. Dimpotriva! Asistam astazi la o schimbare clara de paradigma, ce descrie o altfel de relatie intre cele doua: marketingul sportiv determina performantele. Iar aceasta legatura de cauzalitate are la baza o idee simpla: performantele si cresterea jucatorilor tineri se obtine prin investitii in sport: conditii optime de antrenament, program de alimentatie bine pus la punct etc.
Marketingul sportiv trebuie sa vanda un produs extrem de convenabil pentru sponsori, astfel incat companiile sa directioneze bugete de marketing pentru sustinerea perfomantelor sportive. Daca in cazul sportivilor de top, sponsorizarile sunt direct proportionale cu faima acestora, in cazul echipelor cu potential / atletilor tineri, sponzorizarile pot acoperi cu usurinta doar “strictul necesar” cresterii si obtinerii performantelor.
Marketingul sportiv are in Romania un potential de crestere urias, tocmai datorita pasiunii oamenilor pentru sport, indiferent de natura acestuia. Fotbalul, tenisul, handbalul si baschetul pot atrage investitii uriase, pentru popularizarea sportului si dezvoltarea nivelului de competitivitate, oferind in schimb sponsorilor o expunere media asemanatoare celei oferite de alte canale, generand astfel un mix de marketing benefic pentru ambele parti.
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri
Culegere pentru invatarea limbii engleze - Fise de lucru practice Clasele 0-IV
Ultimele NOUTATI
Declaratia Unica 2025. Calcule CAS si CASS pentru persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente
Venituri PASIVE 2025. Ce sunt ETF-urile si cum functioneaza?
Partenerii nostri
Care sunt plafoanele pentru platile in numerar in anul 2025? Specialistii explica
Angajarea persoanelor cu dizabilitati - demersuri necesare, in 2025
Neplata drepturilor salariale. Rolul si limitele competentei Inspectiei Muncii
Expert contabil cu microintreprindere: Ce trebuie sa stiti despre veniturile cumulate?
Ordinul de compensare: CE reprezinta si CUM se sting datoriilor intre doua societati
Suspendarea activitatii la ONRC: Atentie la obligatia transmiterii fisierului SAF-T!
Te-ar putea interesa si