Dupa ce antreprenorii din toata tara s-au plans de nefunctionarea optima a sistemului e-Factura, reprezentantii Ministerului Finantelor au anuntat ca vor organiza o serie de webinarii in acest sens. Astfel, mai multi experti din cadrul Ministerului Finantelor si ANAF vor incerca sa ofere sprijin personalizat celor care nu se descurca cu implementarea sistemului e-Factura.
„Orice schimbare vine la pachet cu o perioada de adaptare, care poate necesita timp si efort. In tot acest proces, mizam ca o colaborare stransa va face aceasta tranzitie mai accesibila. Tocmai de aceea, organizam o serie de webinarii in care sa raspundem tuturor intrebarilor care apar pe tema implementarii e-Factura. Echipa MF/ANAF va oferi sprijin personalizat, adaptat nevoilor si intrebarilor specifice”, a anuntat Ministerul Finantelor pe retelele de socializare.
Primele doua webinarii au fost organizate in datele de 23 si 25 ianuarie, iar locurile au fost ocupate in doar cateva ore. Tinand cont de succesul pe care l-au avut aceste prime doua evenimente de acest gen, reprezentantii Ministerului au luat decizia de a organiza alte doua webinarii pe 7 si 8 februarie.
„Pentru a ne asigura ca toti cei interesati au posibilitatea sa participe, organizam alte doua webinarii pe 7 si 8 februarie. Tematica prezentata va fi aceeasi, astfel ca este suficient sa va inscrieti la unul singur. Cele mai frecvente intrebari, insotite de raspunsuri, vor fi preluate si integrate in materiale de informare pe care le vom publica ulterior”, a mai transmis Ministerul.
Implementarea sistemului e-Factura a devenit obligatorie pentru marea majoritate a firmelor din Romania incepand cu data de 1 ianuarie a acestui an. Prin acest sistem informatic, facturile emise de o firma ajung in acelasi timp si la autoritatile statului, dar si la firma sau institutia care trebuie sa achite acele facturi.
In intervalul 1 ianurie - 30 iunie 2024, firmele sunt obligate sa raporteze in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura toate facturile emise in relatia cu alte companii sau institutii publice. Incepand cu a doua etapa a programului, dupa data de 1 iulie, facturarea directa prin RO e-Factura devine obligatorie pentru toate firmele din tara noastra.
Citeste si: Din ce in ce mai putini angajati vor fi platiti cu salariul minim pe economie
Sursa foto:
Ultimele NOUTATI
Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea
Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta
Cat te costa sa incepi o afacere cu produse handmade in 2025
Cele mai comune greseli in CV si cum sa le eviti: Ghidul complet pentru un CV de succes in 2025
ANAF! Ti se fura banii de pe card chiar in Saptamana Mare - victime pot cadea toti romanii care au conturi si carduri
Partenerii nostri
[Q&A] Accesul in REGES-online pentru angajatori si salariati. Raspunsuri de la specialisti
MODEL de raspuns la Notificarea de conformare RO e-TVA: Studiu de caz pentru contabili
Bilantul contabil: Ce corelatii trebuie verificate pentru ca situatiile financiare sa fie corecte?
Incheierea contractului de servitute: Cine are dreptul si ce obligatii are
Bilet la ordin: Notiuni, caracteristici si utilizari
Pensia sociala in Romania: Cine primeste si care sunt criteriile de acordare
Te-ar putea interesa si
Cat te costa sa incepi o afacere cu produse handmade in 2025
Cele mai comune greseli in CV si cum sa le eviti: Ghidul complet pentru un CV de succes in 2025