Dupa ce antreprenorii din toata tara s-au plans de nefunctionarea optima a sistemului e-Factura, reprezentantii Ministerului Finantelor au anuntat ca vor organiza o serie de webinarii in acest sens. Astfel, mai multi experti din cadrul Ministerului Finantelor si ANAF vor incerca sa ofere sprijin personalizat celor care nu se descurca cu implementarea sistemului e-Factura.
„Orice schimbare vine la pachet cu o perioada de adaptare, care poate necesita timp si efort. In tot acest proces, mizam ca o colaborare stransa va face aceasta tranzitie mai accesibila. Tocmai de aceea, organizam o serie de webinarii in care sa raspundem tuturor intrebarilor care apar pe tema implementarii e-Factura. Echipa MF/ANAF va oferi sprijin personalizat, adaptat nevoilor si intrebarilor specifice”, a anuntat Ministerul Finantelor pe retelele de socializare.
Primele doua webinarii au fost organizate in datele de 23 si 25 ianuarie, iar locurile au fost ocupate in doar cateva ore. Tinand cont de succesul pe care l-au avut aceste prime doua evenimente de acest gen, reprezentantii Ministerului au luat decizia de a organiza alte doua webinarii pe 7 si 8 februarie.
„Pentru a ne asigura ca toti cei interesati au posibilitatea sa participe, organizam alte doua webinarii pe 7 si 8 februarie. Tematica prezentata va fi aceeasi, astfel ca este suficient sa va inscrieti la unul singur. Cele mai frecvente intrebari, insotite de raspunsuri, vor fi preluate si integrate in materiale de informare pe care le vom publica ulterior”, a mai transmis Ministerul.
Implementarea sistemului e-Factura a devenit obligatorie pentru marea majoritate a firmelor din Romania incepand cu data de 1 ianuarie a acestui an. Prin acest sistem informatic, facturile emise de o firma ajung in acelasi timp si la autoritatile statului, dar si la firma sau institutia care trebuie sa achite acele facturi.
In intervalul 1 ianurie - 30 iunie 2024, firmele sunt obligate sa raporteze in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura toate facturile emise in relatia cu alte companii sau institutii publice. Incepand cu a doua etapa a programului, dupa data de 1 iulie, facturarea directa prin RO e-Factura devine obligatorie pentru toate firmele din tara noastra.
Citeste si: Din ce in ce mai putini angajati vor fi platiti cu salariul minim pe economie
Sursa foto:
Ultimele NOUTATI
Finantare de pana la 15.000 de euro pentru initiative comunitare din 42 de zone ale Capitalei prin Platforma de mediu pentru Bucuresti
3 greseli financiare pe care parintii le fac si distrug independenta financiara a copiilor peste ani
Partenerii nostri
Pensionarii de invaliditate - noi DREPTURI acordate, in vederea extinderii dreptului de munca
Drepturile de autor - noutatile legislative importante si cum sa le gestionati
Rolul comunitatilor de afaceri in dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii
Semnare situatii financiare anuale: Ce spune legislatia despre persoanele imputernicite?
e-Factura B2C: Noutati in 2025, sanctiuni si studii de caz
Auditul Intern explicat pe intelesul tuturor: Legislatie, organizare si spete rezolvate
Se simplifica drumul catre Cotroceni! Mai putine semnaturi pentru candidatii la prezidentiale
Destinatii de top din Romania pe care le poti vizita cu voucherele de vacanta