Managerii de resurse umane au invatat ca starea fizica si psihica a angajatului nu a fost niciodata mai importanta
hr uncoveredresurse umane pandemieschimbari mentalitate hr
In cadrul HR Uncovered, primul si cel mai amplu eveniment de HR al acestei toamne, managerii de Resurse Umane au discutat despre un viitor cu noi standarde de salarizare, despre hiperautomatizare, accelerarea investitiilor in tehnologie, flexibilitate si autonomie, si, evident, munca in regim hibrid.
Managerii de resurse umane au invatat ca starea fizica si psihica a angajatului nu a fost niciodata mai importanta
In aproape doi ani de pandemie, si departamentele de Resurse Umane ale companiilor s-au vazut nevoite sa-si schimbe optica, felul in care ii privesc pe angajati si in care lucreaza cu acestia. Rezultatul a fost o schimbare radicala in relatia angajat-angajator, cheia fiind comunicarea.
Cei care decid angajarea sau neangajarea cuiva considera ca pandemia a avut un efect imediat si unul pe termen lung, in sensul aparitiei unor noi tendinte pe piata muncii si al accelerarii unora existente.
Wellbeing in pandemie
Una dintre lectiile pandemiei invatate de managerii de Resurse Umane a fost ca, pentru companie, este mai important cum isi face treaba decat de unde o face.
O alta lectie a fost, potrivit lui Di Maxfield-Twine, director de resurse umane al grupului Superbet, ca starea fizica si psihica (wellbeing) a angajatului, din toate punctele de vedere, nu a fost niciodata mai importanta.
La randul ei, Georgiana Andrei, Corporate Sales Director in cadrul operatorului de servicii medicale, Regina Maria, a amintit ca, la nivel de wellbeing toate companiile cu care a discutat au programe in zona aceasta. ”Subiect foarte important acum este sanatatea mintala, apoi zona de kinetoterapie, zona de nutritie, cea de somnologie si zona de preventie”, a precizat Andrei.
Aproape toti vorbitorii au punctat ca, in contextul pandemiei, angajatorii au fost nevoite mai mult decat oricand sa-si arate fata umana, sa empatizeze cu angajatii.
Flexibilitate inainte de toate
Di Maxfield-Twine a adaugat ca flexibilitatea este cuvantul de ordine in abordarea sa in cazul echipei de peste 4.000 de oameni pe care o are cel mai mare operator de pariuri sportive din Romania.
Iar flexibilitate a insemnat munca in regim hibrid, concediu anual deschis, focus pe rezultate si relocarea echipei intr-un spatiu de birouri modern conceput pentru a putea fi respectate cu usurinta noile masuri sanitare.
De asemenea, compania a introdus mental health support pentru toti angajatii. Daca, in octombrie 2020, erau 188 de cazuri de asistenta rezolvate cu succes, numarul lor a ajuns la aproape 500, in decembrie 2020.
Totodata, recrutarea post pandemie a fost marcata de multa ezitare, a mentionat Paul Daniel, Group Head of Talent Acquisition.
El a subliniat ca Superbet a ramas atent la pachetul de beneficii primit de angajatii in schimbul competentei si experientei aduse in companie. In ultimii anii, grupul a atras talente de la Google, Amazon, Mars, Olx, transformandu-se intr-o companie de high-technology in domeniul betting & gaming.
In acelasi timp, Cosmin Dodoc, People & Organisation Director, All Business eMAG & Fashion Days, a aratat ca a efectuat studii pentru a afla opiniile angajatilor.
A constatat ca 96% s-au simtit mai productivi de acasa, iar 78% s-au adaptat bine si foarte bine; 37% au spus ca s-au conectat mai bine cu echipele lor, iar 97% vor sa imbine lucrul de acasa cu cel de la birou dupa ce se termina pandemia.
In cele din urma, compania a decis sa adoptam un mod de lucru hibrid in mod permanent.
Foto: pexels.com