Made in Romania a desemnat cele 50 de companii semifinaliste ale editiei a III-a
made in romaniaantreprenoriat romaniafirme romanesticoncurs bvbprograme bvb
Programul Made in Romania: Liga BVB si-a desemnat cele 50 de companii semifinaliste, printr-un proces complex de selectie, dintr-un total de aproape 300 de companii antreprenoriale inscrise.
Aflat la cea de-a treia editie, programul a reconfirmat succesul in crestere in randul comunitatii de afaceri din Romania, printr-o crestere de aproape 50% a numarului de companii inregistrate comparativ cu editia precedenta.
Cele 50 de companii semifinaliste sunt: 5 to Go; Green Spots Technology; AdServio; Grup Sapte; Agroserv Mariuta - Laptaria cu caimac; Altex, AMC Romania, Annabella (Fabrica de Conserve Raureni), Arobs Transilvania Software; Bio Eel; Cel.ro; Christian Tour; Ciserom; Clinicile Dr. Leahu; Dacia Plant; DocProcess; Elba Electronics; Elis Pavaje; Elsaco Electronic; F64 Studio; Fabrica de Bere Buna; Catena; Fildas Trading; Flanco; Fortech; French Revolution; Fruteria.ro; Green Spots Technology; Grup Sapte; Jidvei; Jolidon International; Kober; La Mama; Lacto Solomonescu; Luna Solai; Merlin's Beverages (Vitamin Aqua); Moldovan - Carmangeria Sannicoara; Noah Watches; Norofert; Oscar Downstream; Otter-Distribution; Pescado; Regina Maria; Rodbun; Salad Box; Secom; Spartan; Ted’s Coffee; Timesafe (Pago); Transylvania College; Typing DNA; Vivre Deco.
Dintre cele 50 de semifinaliste, un juriu format din 12 experti va alege 14 companii. Cea de a 15-a companie va fi aleasa pe baza votului publicului, in perioada 8-21 aprilie, pe website-ul proiectului bvbleague.ro/vot-public. Numele celor 15 finaliste vor fi anuntate pe 14 mai, in cadrul Galei Made in Romania.
"Made in Romania a castigat mult in vizibilitate in doar trei editii, numarul companiilor participante aproape s-a dublat si ne bucuram sa vedem ca o initiativa pe care Banca Transilvania a sustinut-o de la bun inceput are sanse reale sa devina reper in identificarea si promovarea antreprenoriatului local.
Sunt multe povesti de business de succes care au nevoie de lumini si scena, iar Made in Romania tocmai asta face. Ne-am bucura ca acest gest de recunoastere a valorii in antreprenoriat sa faciliteze, pana la urma, crearea unei comunitati de business stranse, active si sanatoase in jurul pietei de capital locale", a afirmat Dan Rusu, membru al Comitetului de Nominalizare si Seful Departamentului Analiza, Grupul Financiar Banca Transilvania.
Programul Made in Romania a inceput in 2017, cu 166 de companii nominalizate. La editia din 2018, numarul nominalizarilor a crescut cu 20%, la 201, pentru ca, la a treia editie, sa fie inregistrate 296 de companii, cu aproximativ 50% peste nivelul din 2018 si aproape dublu fata de prima editie.
A treia editie a Made in Romania a adus o serie de imbunatatiri, cu o segmentare clara a companiilor participante, si o restructurare a programului de mentorat, astfel incat Made in Romania sa ajunga cat mai aproape de antreprenorii din Romania.
La segmentarea companiilor inscrise, s-a tinut cont, printre altele, de cifra de afaceri, numarul de angajati si perioada de activitate, astfel ca sunt trei categorii de companii: start-up-uri, IMM-uri si companii mari. Fiecare companie participanta concureaza, astfel, cu companii de talie similara.
Ultima etapa a acestei editii este dedicata tuturor companiilor semifinaliste si implica asistenta gratuita in domeniile de interes pentru companii prin workshop-uri regionale (Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara), discutii bilaterale la sediile companiilor finaliste, webinarii etc.
"In cele trei editii ale programului, am aflat povestile a peste 500 de companii antreprenoriale romanesti, unele fiind adevarati campioni, iar altele reprezentand surprize pentru noi prin inovatie sau prin dinamica business-ului de la an la an.
Toti acesti antreprenori romani, care produc in Romania creaza locuri de munca, bunastare atat pentru clientii lor, cat si pentru angajatii lor, contribuie consistent la veniturile bugetare prin plata taxelor si impozitelor catre stat, putandu-se, astfel, plati salarii in sectorul public, pensii si, apoi, construi scoli, spitale si infrastructura. Vorbim despre reinvestirea profitului in societatea in care traim cu totii.
Ne bucuram ca acest program imbunatateste imaginea si educatia aferenta antreprenoriatului in Romania si da incredere si altor romani ca se pot dezvolta afaceri private de mare succes in tara noastra. O societate educata va avea mult mai multe sanse sa aiba si o economie dezvoltata”, a declarat Lucian Anghel, pesedintele Consiliului de administratie al BVB.
Made in Romania este un program care isi propune sa identifice si sa promoveze antreprenoriatul romanesc.
"Numarul mare si diversitatea companiilor nominalizate ne-au depasit asteptarile si ne bucuram sa vedem acest interes in crestere pentru programul Made in Romania.
Totodata, ne bucuram cand vedem antreprenori care au fost in Made in Romania interesandu-se de atragerea de finantare prin intermediul pietei de capital, dar si cand aflam ca discutiile din cadrul workshop-urilor sau parteneriatele incheiate intre antreprenori au fost fructuoase.
Astfel, Made in Romania este o punte intre antreprenori si consultanti, finantatori si alti stakeholderi, asa cum bursa pune in legatura antreprenorii care au nevoie de capital pentru finantarea ideilor de dezvoltare a afacerii cu investitorii care ar putea plasa o parte din banii lor in dezvoltarea afacerilor antreprenorilor”, a conchis Adrian Tanase, directorul general al BVB.