Amazon nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare pentru cei mai multi dintre oameni, fiind in prezent cea mai mare companie de comert online cu amanuntul din intreaga lume. Cu o avere de peste 192 de miliarde de dolari, fondatorul Amazon, Jeff Bezos, este in prezent al doilea cel mai bogat om din lume. Bezos a facut istorie insa in 2020, atunci cand a devenit primul om de pe planeta cu o avere de peste 200 de miliarde de dolari.
Ce a facut Jeff Bezos pentru ca platforma Amazon sa devina cel mai bun loc de unde sa cumperi produse de tot felul online? Inceputul Amazon nu a fost tocmai cel mai de succes, primii ani venind la pachet cu o serie intreaga de obstacole. Amazon a pornit de fapt sub numele Cadabra in anul 1994. La acea vreme, platforma nu era decat o simpla librarie online. In ziua de astazi insa, Amazon este cel mai mare retailer online de pe intreaga planeta.
La inceput, oricine isi doreste sa creeze un produs care sa se adreseze tuturor si care sa fie util oricarei categorii de oameni. Apurva Gupta, senior designer in cadrul Amazon, este de parere ca o asemenea strategie este gresita inca de la bun inceput. In viziunea lui Gupta, prima intrebare pe care trebuie sa si-o puna cineva care vrea sa creeze un produs sau serviciu este urmatoare - “Cui ne adresam cu acest produs?”.
Atunci cand Amazon lucreaza la un nou produs, mai intai de toate se face o lista cu potentialele grupuri de utilizatori care ar fi interesati de respectivul produs: dezvoltatori de software, analisti de business, oameni de marketing, designeri, etc. Apoi, acesti oameni trebuie intrebati cu privire la nevoile si dorintele lor referitoare la un astfel de produs.
Amazon si-a concentrat intotdeauna intreaga atentie catre client. Intr-un interviu mai vechi, Jeff Bezos spunea ca experienta consumatorului reprezinta cel mai mare avantaj pe care il are compania sa in fata rivalilor de pe piata. Mai mult decat atat, Bezos sustine ca in mediul online experienta consumatorului este cu atat mai importanta cu cat acesta este la doar un click distanta de oricare dintre competitorii tai. Compania lui Jeff Bezos a lucrat constant in aceasta directie, investind in optimizarea sistemelor de logistica si livrare pentru ca acestea sa functioneze cat mai eficient.
Jeff Bezos este cunoscut pentru o filosofie de afaceri pe care a aplicat-o in cadrul Amazon inca din prima zi de la infiinarea companiei. Mai exact, Amazon a incercat intotdeauna sa pastreze o mentalitate de start-up. Astfel, Bezos spunea ca se poate asigura ca nu apare autosuficienta. Totodata, cu o asemenea mentalitate, toti cei ce lucrau in cadrul Amazon isi doreau permanent sa sa faca lucruri noi si sa inoveze.
In acelasi timp, Jeff Bezos este de parere ca o companie trebuie sa evolueze constant si sa se transforme. Asa cum spuneam si in randurile anterioare, Amazon s-a transformat complet in cei peste 20 de ani de existenta, ajungand de la o simpla librarie online la pozitia de cel mai mare marketplace din lume.
Ultimele NOUTATI
Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Partenerii nostri
Bilete de valoare in 2025. Conditiile de acordare si legile aferente
Cerinte discriminatorii pentru ocuparea unui post. Ce NU puteti include in anuntul de angajare?
Prelungirea detasarii transnationale in 2025. DOCUMENTE necesare
Imprumuturi intre societati si falimentul beneficiarului: Cum se recupereaza creanta
Dividende repartizate in 2025: Mod de calcul CASS si cum se completeaza Declaratia Unica
Inchiderea de luna si de exercitiu financiar: Reguli de baza si proceduri obligatorii
Prag pentru consumul de droguri la volan? Decizia ICCJ
Drepturile pasagerilor la zborurile internationale: ce trebuie sa stie calatorii din Romania?