Dar oare aceasta mutare masiva in online garanteaza faptul ca afacerea ta va avea succes? Nici pe departe. Piata este plina de competitori, asadar va fi nevoie sa te remarci. Afla cum se pot fideliza clientii in primele 12 luni si fa-te cunoscut pe piata prin urmatoarele strategii sustinute de solutii e-commerce.
Prima impresie chiar conteaza si poate face diferenta, mai ales atunci cand un client nou iti da o sansa. Stii foarte bine ca este mult mai greu sa atragi clienti noi decat sa-i pastrezi pe cei prezenti, asa ca trebuie sa profiti cum trebuie de aceasta noua oportunitate.
Inca de la prima comanda trebuie sa incerci sa egalezi si sa depasesti concurenta. Pe langa oferirea beneficiilor precum transportul gratuit, primul schimb de replici intre tine si client trebuie sa fie cu adevarat memorabil. De exemplu, dupa ce clientul a finalizat comanda si i-ai multumit, gandeste-te cum il poti surprinde mai departe.
Un exemplu perfect este includerea unui mesaj personalizat in pachetul sau. Preferabil este sa fie scris de mana si semnat, dar poti folosi sabloane atata timp cat folosesti numele clientului si mesajul este foarte bun. Totusi, folosirea unui mesaj personalizat ii va intrece cu siguranta asteptarile. O alta strategie potrivita este includerea unor mostre sau cadouri in pachet.
Chiar daca prima impresie a fost una de efect, ea trebuie sa serveasca doar ca inceputul unei frumoase prietenii. Din acel punct relatia trebuie ingrijita. Cum poti face asta? Prin tehnici de follow up!
Foloseste orice tehnici ai la dispozitie, atat timp cat nu deranjezi clientul. De exemplu, il poti suna pentru a-i cere feedback in legatura cu produsul si experienta avuta, ii poti da mesaje sau e-mail-uri. Creeaza o comunitate sau un club in jurul brandului tau si explica-i ce avantaje reale va avea daca se alatura familiei. Afla detalii despre el, de exemplu cand este ziua lui de nastere si surprinde-l.
Chiar daca clientul este perfect constient de faptul ca ai o afacere de condus, si probabil iti tratezi toti clientii la fel, asta nu inseamna ca nu se va bucura de toata atentia pe care i-o acorzi. Relatia dintre client si vanzator nu trebuie sa se rezume la un schimb de produse si bani, asta daca vrei sa creezi o legatura de lunga durata.
In acest sens poti incepe sa folosesti una dintre uneltele cele mai la indemana, adica Social Media. Aceste platforme au facut interactiunea intre tine si clienti extrem de simpla, si un like dat in online este de multe ori reclama perfecta. Monitorizeaza interactiunile pe care le ai cu clientii, limbajul lor si directia in care se indreapta nevoile lor. Astfel iti vei putea crea acel mult ravnit buyer persona si te poti adapta la el.
Tot efortul depus de tine nu va inseamna nimic daca nu le asiguri clientilor o platforma de calitatate, intuitiva si cu raspuns rapid. Aceasta trebuie sa fie usor navigabila si sa aiba o directie clara: promovarea. Nu in ultimul rand, investeste in securitatea site-ului tau. Nimeni nu va cumpara de la tine daca nu pot plati in conditii de siguranta.
Clientii nu sunt chiar atat de greu de multumit daca faci un efort doar putin mai mare decat al competitiei.
Partenerii nostri
Evidenta programului de lucru - ce prevede Codul Muncii si explicatiile specialistilor
Legea nr.319/2006. Vor fi incluse prevederi despre hartuirea la locul de munca in Legea SSM
Tranzactii intre firma si persoana fizica: Cum stabiliti pretul pentru a evita problemele fiscale
Impozitare microintreprinderi: 5 modificari esentiale aduse de OUG nr. 156/2024
Te-ar putea interesa si