Kaufland, liderul pietei comertului alimentar din Romania, incepe sa piarda teren in fata Carrefour
kauflandcarrefourprofibillaretailproduse alimentarecota piatasupermarketuri
Retailerul german Kaufland, numarul unu pe piata comertului alimentar dupa cifra de afaceri, imparte de anul trecut pozitia de lider, in functie de cota de piata, cu francezii de la Carrefour.
Carrefour a inregistrat, in ultimii patru ani, o crestere semnificativa a cotei de piata, mai ales dupa achizitia a 86 de supermarketuri Billa.
Potrivit raportului "Grocery retail in Romania 2018" al companiei de cercetare PMR, Kaufland si Carrefour si-au adjudecat aceeasi pozitie de lider in 2018, cu cate 12% din piata fiecare.
Piata locala a comertului cu alimente este controlata de sase giganti internationali: Schwarz Group, Carrefour, Profi, Ahold Delhaize, Auchan si Rewe. Anul trecut, acestia au impartit colosala suma de 89 de miliarde de lei, pentru care sunt premise de crestere si in 2019, mentinandu-si astfel trendul ascendent din ultimii ani.
In 2015, Kaufland avea 13% din piata de profil, in timp ce concurentul Carrefour controla 9,5%. A urmat achizitia lantului Billa de catre Carrefour, care a schimbat radical datele problemei. Acum, cei doi retaileri impart pozitia de lider al clasamentului, cu cate 12% din piata fiecare.
Concret, francezii au castigat 0,5 puncte in mod organic, prin extinderea numarului de magazine, in timp ce restul de 2 puncte au reprezentat exact cota de piata a Billa.
Kaufland opereaza in momentul de fata 121 de hipermarketuri la nivel national si a raportat in 2017 afaceri de 10 miliarde de lei , in timp ce Carrefour are 344 de unitati pe mai multe formate (35 de hipermarketuri Carrefour, 219 magazine Carrefour Market, 49 magazine Carrefour Express Verde si Contact, 41 magazine Carrefour Express Portocaliu).
O crestere semnificativa a inregistrat si Rewe Group, care a ajuns la o cota de 4% fata de 3,5% in 2015 cu Penny Market aflat acum in plin proces de expansiune dupa ce compania a renuntat la brandul Billa in favoarea Carrefour.
Citeste si:
In ce zone ale tarii se dau cele mai mari salarii
O alta schimbare vine din partea retailerului Profi, operat de fondul de investitii Mid Europa Partners care a castigat un punct in 2018 fata de 2017, propulsandu-se pana pe pozitia a patra, in locul Auchan. Profi, care va ajunge cel mai probabil in luna mai sa opereze 1000 de magazine la nivel national, detinea in 2018 7% din piata comertului alimentar fata de 3,5% in 2015. Auchan, in schimb, a ramas la 6% la fel ca Mega Image care a crescut din 2015 pana la finele anului trecut cu un punct.
Si nemtii de la Lidl au o cota de piata mai mare in ultimii patru ani. Astfel, Lidl, parte a grupului Schwarz alaturi de Kaufland, controleaza impreuna 20% din piata de profil. In 2015, Lidl avea 5% din piata, iar acum controleaza 8% fiind din acest punct de vedere al treilea lant de retail din piata.