Industria serviciilor pentru afaceri traverseaza crizele cu brio: creste puternic numarul de angajati in toata tara
industria serviciilor pentru afaceriafaceribusiness
Tocmai ce s-a incheiat conferinta anuala organizata de ABSL (Asociatia Business Service Leaders) pe 1 noiembrie 2022, iar noi venim cu detaliile cele mai importante din cadrul evenimentului la care au participat peste 600 de specialisti din industrie. Tema din acest an a facut referire la faptul ca informarea cat mai buna si cooperarea intre jucatorii industriei sunt esentiale intr-o perioada in care viitorul este impredictibil. De 10 ani, ABSL contribuie activ la dezvoltarea industriei.
Cel mai interesant aspect deriva din faptul ca, in pofida provocarilor din ultimii trei ani, industria serviciilor pentru afaceri da dovada de rezilienta.
Mai exact, numarul angajatilor din industrie a urcat constant, cresterea cumulata a ultimilor trei fiind de aproape 30%.
Mai mult de jumatate din numarul companiilor care au participat la studiu au apreciat ca se asteapta ca numarul de angajati sa creasca intre 10-30% in 2022.
Serviciile care au cunoscut cea mai insemnata crestere, respectiv au avut nevoie de cei mai multi angajati sunt: IT, suport clienti, finante si contabilitate.
"Gradul de complexitate al proceselor, cel putin pentru top trei servicii, creste de la an la an, pe masura ce se automatizeaza activitati de baza. De aceea este nevoie de angajati cu competente tehnice crescute, comparativ cu ponderea angajatilor fara experienta care era destul de mare in urma cu 3-5 ani. Alte aspecte importante sunt competentele digitale si nu in ultimul rand limbile straine", explica Ciprian Dan, Presedinte ABSL.
Pandemia a crescut loialitatea angajatilor, rata medie a plecarilor din companie fiind de 18% in acest an, comparativ cu rata medie de 26% inregistrata in 2019.
"Costul si disponibilitatea fortei de munca raman in continuare provocatoare, inducand o mobilitate excesiva intre angajatori. Din acest motiv, multe companii din industrie si-au regandit modelul de business, catre unul mai sustenabil care sa nu se mai bazeze doar pe cresterea numarului de angajati, ci pe productivitatea ridicata a acestora. Implementarea tehnologiei avansate, optimizarea proceselor si orientarea catre servicii cu valoare adaugata mai mare sunt noile parghii spre care se orienteaza companiile”, spune Catalin Iorgulescu, Vice – Presedinte ABSL.
Industria serviciilor externalizate este in top trei industrii in 2022 in ceea ce priveste cresterile salariale, cu 11% (dupa asigurari cu 17,7% si retail cu 16,8%), dar si in topul industriilor cu cel mai mare salariu de baza mediu, adica 10691 lei brut lunar. Cifrele salariale arata ca industria serviciilor pentru afaceri devine mai competitiva si atrage angajati prin joburi din ce in ce mai specializate datorita investitiilor si proceselor de automatizare, 7,7% fiind procentul estimat de crestere pentru anul viitor.
Cele mai mari cresteri salariale din industrie s-au inregistrat in Bucuresti si Transilvania – Banat, in timp ce salariile au stagnat sau au crescut mai putin in Muntenia si Moldova.
Cele mai bine platite limbi straine in acest an au fost chineza, ceha si suedeza. Angajatii apreciaza flexibilitatea de a-si putea alege beneficiile: programele de wellbeing, sesiunile de terapie, serviciile medicale si zilele aditionale de concediu fiind printre cele mai apreciate. 40% dintre companiile industriei serviciilor pentru afaceri ofera beneficii flexibile.
"Munca in sistem hibrid a devenit o realitate a industriei, aproape toate companiile adoptand in 2022 acest mod de lucru. 78% dintre companiile din industrie cer angajatilor sa lucreze de la birou minim 1-2 zile pe saptamana", spune Francesca Postolache, Vice Presedinte ABSL.
Companiile din industria serviciilor de business estimeaza pentru acest an un venit in crestere cu 22% comparativ cu anul trecut.
70% dintre companii apreciaza ca vor inregistra o crestere a cifrei de afaceri in perioada urmatoare si 94% dintre companii apreciaza ca Romania ofera numeroase oportunitati de investitii in acest sector.
Studiul a fost realizat de ABSL impreuna cu PwC in perioada august – octombrie, pe un esantion de 71 de companii care au o cifra de afaceri cumulata de peste 1,14 miliarde euro si aproximativ 50.000 de angajati.
Evenimentul este sustinut de catre ACCA, Booking Holding, AICPA & CIMA, Eucom Business Language, Societe Generale Global Solution Centre, Stefanini Romania, UniCredit Services, Valoris Center.
Din ABSL Romania fac parte atat companii autohtone, cat si multinationale de profil, lideri regionali si globali precum: ACCA, Accenture Services, AECOM, Allianz Worldwide Partners, Allianz Services, Amazon, APT Prohuman, Be Think Solve Execute, Brightway, British American Tobacco, Booking Holding, Bosch Service Solutions, Carestream Dental, Cegeka Romania, Central Europe Technologies, Colt Technology Services, Code of Talent, Conduent, CWS Business Global Services, DB Schenker, DB Global Technologies, Deloitte Audit, Deutsche Telekom Services Europe, Dover, DXC Technology, Ernst & Young, Eucom Business Language, Euromaster Tyres & Services, EXL Service, Garrett Motion, GEP, Genpact, Global Remote Services, Gi Group, Goodyear Dunlop Tires Operations Romania, Hewlett Packard Enterprise, HP Inc. Romania, Kellogg’s Global Business Services, KMG Rompetrol, InterGlobe Technologies, iSS Romania, Lovering&Partners, Luxoft Professional Romania, Linde Global Services, Lion’s Head, Majorel, MassMutual Romania, Microfocus, Microsoft Romania, Michelin Business Services, Molson Coors, Mood Media, Office Depot Service Center, OMV Petrom Global Solutions, Optima Solutions Services, PwC Romania, Procter&Gamble Marketing Romania, PTC Romania, Randstad, Renault Business Services, SCC Services Romania, Selir, Sia Group, Societe Generale Global Solution Centre, Stefanini Romania, Suvoda Software, Sykes, Talent Collections, TDCX Romania, Teleperformance, TELUS International, Temps HR, Tenneco, Total Energies, TotalSoft, UniCredit Services, Valoris Center, Veeam Software, Vertiv Romania, Vodafone Shared Services Romania, Webhelp, Wipro Technologies si WNS Global Services Romania.
De asemenea, COS, JLL, PwC, Regina Maria, SKANSKA, Steelcase si Zamfirescu Racoti Vasile & Partners sustin ABSL in calitate de parteneri strategic ai asociatiei.
Foto: pixabay.com