Conform cifrelor puse la dispozitie de specialistii din cadrul companiei Counterpoint Research, in India s-au vandut pe parcursul anului 2019 nu mai putin de 158 de milioane de smartphone-uri, in crestere cu 7% in comparatie cu cifrele raportate in anul precedent. Cand vorbim insa de astfel de cifre, nu trebuie sa uitam ca India are o populatie de 1.33 miliarde de oameni, in timp ce Statele Unite ale Americii au o populatie de doar 327 de milioane de oameni. Bineinteles, China, cu o populatie de 1.38 miliarde de oameni, ramane cea mai mare piata a lumii pentru smartphone-uri.
Ceea ce este insa cel mai interesant atunci cand vorbim despre cresterea pietei de smartphone-uri din India este ca nu puterea de cumparare a contribuit cel mai mult la obtinerea acestor cifre. Desi specialistii se asteptau ca India sa depaseasca Statele Unite la acest nivel abia peste cativa ani, tocmai datorita puterii de cumparare mult mai slabe, iata ca India a reusit acest lucru mult mai devreme. Si daca nu putem vorbi despre o crestere spectaculoasa a puterii de cumparare, trebuie sa vorbim despre scaderea preturilor de pe piata smartphone-urilor din India.
Poate cel mai important rol in aceasta reusita a pietei indiene i-a apartinut tocmai Chinei, producatorii de smartphone-uri de acolo schimband din mers regulile jocului. Fiind constienti de puterea mult mai slaba de cumparare a clientilor indieni, producatorii chinezi de telefoane inteligente au creat modele speciale pentru aceasta piata, oferite la preturi speciale. In aceste conditii, producatorii coreeni sau americani de smartphone-uri nu au mai avut sanse prea mari pe piata indiala, neputand rivaliza cu producatorii chinezi.
Acest lucru este demonstrat foarte usor si de cifrele inregistrate pe piata indiana de smartphone-uri in 2019. Mai exact, nu mai putin de 72% dintre smartphone-urile vandute in anul precedent in India au fost produse de companii chineze. In aceste conditii, piata indiana de telefoane inteligente este dominata de nume precum Xiaomi, Vivo, Oppo sau Realme.
Desi anul 2019 nu s-a dovedit a fi prea bun pentru americanii de la Apple pe piata indiana de smartphone-uri, cifrele de vanzari ale acestora au crescut spectaculos in luna decembrie. Lasand la o parte ca vorbim despre luna cadourilor, vanzarile Apple au crescut atat de mult in aceasta luna datorita reducerilor practicate la modelele iPhone XR, respectiv iPhone 11.
Strategia producatorilor chinezi de smartphone-uri ar putea avea in cele din urma un impact major si asupra modului in care marii producatori ai lumii vor acorda atentie pietei indiene de acum inainte. Astfel, nu este exclus ca nume mari precum Apple sau Samsung sa isi concentreze atentia pe aceasta piata, dezvoltand modele speciale pentru clientii indieni.
Ultimele NOUTATI
Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Partenerii nostri
Norme SSM pentru vizitatorii unei companii - ce demersuri vor face angajatorii?
Deducerea personala in 2025 - nivelul acesteia creste ca urmare a majorarii salariului minim
Suspendarea activitatii unei firme: Aspecte cheie de retinut
Tezaur 2025: Prima editie a programului debuteaza pe 13 ianuarie cu dobanzi de pana la 7,8% pe an
Este legal sa-ti fie fotografiat buletinul de catre politistii locali? Iata ce spune legea!
Acte necesare schimbare buletin
Sfaturi de baza pentru persoanele care vor sa deschida o afacere
Te-ar putea interesa si