Incep sa curga amenzile pentru furnizorii care AU UITAT sa aplice reducerile pe FACTURI: doi grei de pe piata au incasat deja cate 200.000 de lei
anaffurnizori energieamenzi anre
Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) s-a tinut de cuvant si a demarat controale in forta, pe piata de energie din tara noastra, in urma sesizarilor conform carora unii furnizori nu au aplicat plafonarea si compensarea, asa cum prevede legea. Controalele s-au lasat deja cu sanctiuni pentru doua dintre cele mai cunoscute companii din domeniu: ELECTRICA FURNIZARE si GAZ VEST.
Companiile au primit amenzi de cate 200.000 de lei.
”ANRE a finalizat partial actiunile de control demarate in data de 12.01.2022 la principalii furnizori de energie electrica si gaze naturale.
Astfel, au fost finalizate verificarile privind indeplinirea obligatiei de emitere de facturi care sa cuprinda informatii corecte, transparente, clare si complete referitoare la plafonarea pretului final al energiei electrice si al gazelor naturale precum si consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensatiei.
In urma verificarilor efectuate, s-a constatat ca societatile ELECTRICA FURNIZARE si GAZ VEST, nu au aplicat clientilor beneficiari schema de sprijin prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2021, aprobata prin Legea nr. 259/2021, pentru plata facturilor aferente consumului de energie electrica si gaze naturale, pentru luna noiembrie 2021, afectand astfel interesele economice ale clientilor finali beneficiari ai schemei”, transmite ANRE.
Facturile vor fi refacute
Pe langa sanctiuni, ANRE a dispus si refacerea facturilor aferente lunii noiembrie din 2021, cu aplicarea prevederilor legii plafonarii si compensarii, astfel incat clientii finali sa beneficieze de masurile de sprijin adoptate de autoritati, pentru atenuarea impactului scumpirilor de pe piata de energie.
Ce faci, daca ai dubii privind factura
Autoritatile le explica romanilor ce au de facut, in situatia in care au suspiciuni sau neclaritati privind calculul in baza carora au primit o anumita factura:
Clientii finali care au neclaritati privind facturarea energiei electrice si a gazelor naturale, trebuie sa se adreseze furnizorului care a emis factura in discutie pentru clarificari, acesta avand obligatia transmiterii unei explicatii clare si usor de inteles a modului in care este calculata valoarea facturii, in special in cazul in care aceasta nu este bazata pe consumul real.
In masura in care apreciaza ca prin raspunsul formulat nu au fost aduse clarificarile necesare, clientul final are posibilitatea sa se adreseze ANRE sau altor institutii care au atributii in acest sens, chiar si instantei de judecata.
Foto: Agerpres