Importanta comunicarii cu clientii in medicina veterinara
Industriile din intreaga lume se schimba si evolueaza rapid, iar experienta clientilor este mai importanta acum mai mult ca niciodata.
Medicii veterinari se straduiesc sa ofere cea mai buna ingrijire pacientilor lor, iar experienta stapanilor si comunicarea cu acestia sunt esentiale pentru o buna ingrijire a pacientilor.
Tratarea animalelor aflate in nevoie, incercand in acelasi timp sa le linistesti si stapanii, este o sarcina foarte importanta. Acest lucru necesita o comunicare clara si din acest motiv trebuie sa intelegem importanta comunicarii in medicina veterinara.
La ce ajuta comunicarea cu clientii?
1. Satisfactia clientului
Clientii sunt preocupati atunci cand animalele lor sunt in dificultate si au nevoie de asistenta medicala. Au foarte multe lucruri de intrebat si de mentionat despre starea pacientului, asa ca o buna comunicare va ajuta la calmarea anxietatii lor.
O dovada a unui bun medic veterinar este ascultarea si intelegerea, asa ca lasati-va clientii sa isi descarce mai intai anxietatea, ascultati-le problemele cu calm, iar odata ce au terminat, procesati tot ceea ce au explicat si spuneti-le care este problema, cum va fi tratata acesta problema si in final asigurati-i de angajamentul vostru.
„Setarea asteptarilor este foarte importanta, dar si asigurarea ca proprietarul a inteles ce se intampla cu animalul lui” spune Antonia Antal, medic veterinar la o
clinica veterinara non stop. Un exemplu banal, spune dna Antonia Antal este cea a conceptiei gresite despre procedura de
microcipare caini, confundat de proprietari ca o localizare a cainelui in caz de pierdere.
2. Cele mai bune rezultate
Un caz simplu devine mai complex din cauza lipsei de comunicare, iar un caz complex este gestionat cu usurinta cu ajutorul comunicarii deschise. In graba de a trata pacientul, medicii veterinari uita uneori sa intrebe detalii mici, dar semnificative, despre starea pacientului lor, iar stapanii uita sa le mentioneze.
Aceste detalii minore pot schimba cursul tratamentului, asa ca inainte de inceperea lui, puneti intrebari. Punand intrebari despre comportamentul animalului, despre alergii, despre medicamentele anterioare, veti obtine claritate asupra cazului.
3. Cunoasterea riscurilor
Un veterinar isi cunoaste pacientii pe dinauntru si pe dinafara. Acest lucru ar trebui sa se aplice si in cazul clientului - acesta trebuie sa stie totul despre starea animalului sau. Ar trebui sa cunoasca riscurile, complicatiile si efectele secundare (in cazul in care exista) ale tratamentului animalului sau. Desi medicina veterinara a evoluat mult, procedura de
castrare pisici sau caini nu este lipsita de riscuri, asa cum cred unii proprietari. In cazul in care pacientul necesita un tratament suplimentar, proprietarul trebuie informat. Lipsa comunicarii sau comunicarea defectuoasa pot face la scaparea situatiei de sub control.
Nu trebuie sa existe secrete atunci cand vine vorba de pacient si de procedurile de tratament, iar cel mai bun mod de a elimina orice risc este comunicarea.