Huawei detroneaza Apple si ajunge al doilea cel mai mare producator de smartphone-uri din lume
huaweiapplesamsungcota de piatasmartphone
Luna august debuteaza cu o surpriza de proportii pe piata smartphone-urilor, existand schimbari pe podiumul celor mai mari producatori din lume. Daca cei de la Samsung nu au niciun fel de probleme in a-si mentine pozitia de lider, se pare ca gigantul american Apple nu a mai putut sa faca asta. Astfel, chinezii de la Huawei detroneaza Apple in acest top, devenind al doilea cel mai mare producator de smartphone-uri din intreaga lume. Datele au fost prezentate de firma de cercetare de piata, International Data Corporation, aceste rezultate fiind inregistrate in cel de-al doilea trimestru al acestui an.
Samsung ramane lider, cu peste 70 de milioane de dispozitive vandute
Asa cum spuneam si mai devreme, cei de la Samsung nu au avut emotii cu privire la pozitia de lider din acest clasament. Cu aproape 71.5 milioane de smartphone-uri vandute in aceste patru luni, Samsung este la mare distanta de rivalii sai de pe podium. Conform datelor prezentate, Huawei a detronat Apple la capitolul vanzari, inregistrand o cifra de 54.2 milioane de unitati livrate clientilor.
La distanta mare de locul secund, Apple ocupa ultima treapta a podiumului, inregistrand in al doilea trimestru al anului 2018 o cifra de 41.3 milioane de modele vandute. Top 5 este completat de aceasta data de Xiaomi si Oppo, companii care s-au extins in acest an pe mai multe piete.
Aceasta schimbare de pozitii de pe podium reprezinta o lovitura de imagine pentru americani, fiind pentru prima data din anul 2010 cand Apple nu ocupa una dintre primele doua pozitii. Conform acestor date pe care le-am prezentat anterior, Samsung se poate mandri cu o cota de piata de 20.9%, in timp ce Huawei a ajuns la o cota de piata de 15.8%. Pe locul trei, Apple ramane cu o cota de piata de doar 12.1%.
Vanzarile bune aduc plusuri si din punct de vedere financiar pentru cei de la Huawei. In primul semestru al anului, Huawei a avut un profit de aproape 48 de miliarde de dolari. De asemenea, si marja de profit a crescut pana la 14%, in timp ce in urma cu un an era de doar 11%.
Motivele cresterii inregistrate de Huawei
Cand analizam aceasta piata, trebuie sa aruncam in primul rand o privire atenta asupra gamei de telefoane pe care le ofera fiecare producator in parte. Spre exemplu, stim faptul ca cei de la Samsung au in gama extrem de multe modele, pentru toate buzunarele si pentru toate preferintele. De cealalta parte, Apple ofera clientilor doar modele premium, costurile in acest caz fiind ridicate. In aceste conditii, este normal ca Samsung sa aiba o cota de piata mult mai mare.
Specialistii care au contribuit la realizarea acestui studiu sunt de parere ca Huawei a stiut foarte bine sa se consolideze pe pietele noi in care a ajuns, acesta fiind si unul dintre factorii care au contribuit decisiv la acest succes al companiei in cel de-al doilea trimestru al anului.
De asemenea, modelele P20 si P20 Pro se pare ca se bucura de o popularitate mare in segmentul premium, existand multi clienti care pur si simplu vor sa renunte la clasicii Samsung si Apple.
Huawei are probleme mari pe piata de peste Ocean
Huawei are si un mare dezavantaj in tot acest joc, produsele lor nefiind vandute de niciun operator in Statele Unite ale Americii. Atat Statele Unite, cat si Australia au acuzat compania Huawei ca ar produce telefoane capabile sa spioneze in favoarea autoritatilor chineze.
Bineinteles, cei de la Huawei au dezmintit rapid aceasta acuzatie, spunand ca ei sunt o companie privata, care nu este sub tutela Guvernului de la Beijing si care nu are de ce sa se supuna reglementarilor chineze de securitate de peste hotare.