HoReCa pregateste scumpiri: Masa la restaurant ne va costa mai mult, dar vom primi noi meniuri
horecarestaurantescumpiri
Industria ospitalitatii reprezinta sectorul economic poate cel mai puternic afectat de pandemia de coronavirus. Afacerile din HoReCa au fost multe luni la rand suspendate si, desi ne aflam in opta luna din 2021, situatia inca nu a revenit la normalitatea de dinainte de pandemie.
In continuare, restaurantele se bazeaza pe livrari, aceeasi varianta care a tinut afacerile pe linia de plutire in 2020.
HoReca se pregateste sa implementeze o serie de schimbari, inclusiv la preturi. Analizele recente efectuate in piata indica faptul ca masa la restaurant ne va costa mai mult.
Managerii de restaurante inca nu au traversat provocarile pandemice, fluxul de clienti nu a ajuns la nivelul de dinainte de criza, in schimb furnizorii le-au scumpit produsele de care au nevoie. Prin urmare, singura solutie este ridicarea preturilor.
33% dintre restaurante iau in calcul aplicarea scumpirilor, pana la finele anului curent.
HoReCa se gandeste, de asemenea, sa schimbe si meniurile pana la finele anului. 62% dintre managerii de restaurante spun ca, pana la finele lui 2021, vor aduce schimbari in localurile lor, din acest punct de vedere.
Totodata, 45% vor sa suplimenteze numarul livrarilor, in timp ce 23% dintre restaurante isi vor diminua activitatea.
Managerii de restaurante se plang de faptul ca le-au plecat angajati de baza
Managerii au vorbit si despre provocarile pe care le intampina in aceasta perioada. Astfel, aflam ca, pentru 51% dintre restaurantele de la noi din tara, principala provocare a momentului e reprezentata de traficul redus de clienti.
Pe locul al doilea in clasamentul celor mai mari provocari pentru HoReCa regasim pierderea unor angajati cheie. Aceasta situatie e raportata de 46% dintre restaurante.
In continuare, cresterea costurilor furnizorilor e o problema semnalata de 40% dintre localuri.
Preocuparile clientilor s-au schimbat
Managerii de restaurante din Romania observa, totodata, si anumite schimbari in comportamentul clientilor. De exemplu, 73% constata ca oamenii au inceput sa fie mai interesati de calitatea ingredientelor, 47% de cresterea timpului petrecut in restaurant, in timp ce 26% sunt mai preocupati acum de scaderea bonului mediu.
Datele prezentate anterior fac parte din Barometrul Gault&Millau. Cifrele se bazeaza pe aproximativ 100 de chestionare si interviuri efectuate cu reprezentanti ai industriei ospitalitatii din peste 10 orase din Romania.