Gigantul american Lime vine in Bucuresti. Compania din Silicon Valley cauta manager local
manager limeinchiriere trotinete bucurestiflow bucurestiflow cluj napoca
Compania americana "Lime" isi pregateste intrarea pe piata locala. Lime este un start-up care ofera un serviciu de inchiriere de trotinete electrice. In principiu, compania americana urmareste sa revolutioneze mobilitatea in orase si campusuri, imputernicind locuitorii sa se ocupe de transportul lor cu optiuni de miscare mai curate, mai eficiente si mai accesibile, care imbunatatesc durabilitatea urbana.
Lime ofera locuitorilor din orase o gama larga de produse, printre care Lime-E (biciclete de asistenta electronica) si Lime-S (scutere electrice).
Inca de la inceputul saptamanii, Bucurestiul a fost mapat in aplicatia online a Lime, adica exista deja zona unde trotinetele electrice vor fi disponibile pe harta (o zona redusa, care nu include periferiile).
Conform aplicatiei Lime, pretul pentru Bucuresti va fi de 3 lei pentru deblocarea trotinetei si 70 de bani pentru fiecare minut petrecut pe ea.
Lime angajeaza manager pentru a conduce serviciile locale
Pentru serviciile oferite romanilor, Lime cauta manager local. Reprezentantii companiei au publicat deja un anunt pe Linkedin in care descriu ce aptitudini cauta la viitorul angajat.
"Cautam lideri creativi cu o pasiune pentru inovatie, talent pentru rezolvarea problemelor si abilitatea de a dezvolta ambiguitatea pentru a crea experiente de client de nivel mondial", spun cei de la Lime.
"Veti fi parte integranta in construirea de noi procese si mecanisme, precum si in ceea ce priveste executia si eficienta procesului de conducere prin decizii bazate pe date si rezolvarea problemelor analitice", adauga acestia.
Puteti vizualiza intreg anuntul de angajare la Lime
aici
In acelasi timp, Iulian Padurariu lanseaza Flow
Iulian Padurariu, cofondatorul Flow, lanseaza un sistem de sharing de trotinete electrice, in care a investit 1 milion de euro si care se vrea o alternativa la traficul aglomerat din Capitala si Cluj-Napoca.
Cunoscut pentru implicatia in realizarea proiectului PONY, primul sistem de car sharing din Romania, tanarul antreprenor stabilit in Viena propune o varianta similara, de data aceasta cu trotinete.
"Trotinetele electrice ar rezolva problema micromobilitatii. Incercam sa oferim posibilitatea potentialilor clienti de a-si lasa masinile acasa si de a se misca cu un sistem mult mai flexibil de transport in comun. Este un trend puternic pe plan international, pornit din San Francisco, operatorii Lime si Bird au ajuns sa acopere multe tari si orase, inclusiv in Europa”, a marturisit Padurariu, intr-un interviu pentru Ziarul Financiar, dezvaluind apoi ca a testat aceste trotinete inca din vara anului trecut, la Viena.
Sistemul de sharing este similar conceptului PONY
Antreprenorul sustine ca trotinetele electrice dispun de cea mai mare rata de acceptabilitate.Acesta a explicat ca sistemul de sharing este similar conceptului PONY: ai o aplicatie mobila, o harta care afiseaza o arie de acoperire, pe scurt unde se afla trotinetele. Acestea vor fi parcate intr-o arie operationala, vor putea fi accesate cu ajutorul aplicatiei Flow, vor avea un buton de accelerare si de frana, iar la finalul cursei se va parca trotineta, urmand sa fie inchisa aplicatia.
Iulian Padurariu spune ca Flow ofera o sansa de business pentru mai multe parti. Acesta ofera exemplul "juicer"-ilor, care vor aduna trotinetele descarcate, le vor incarca si le vor instala inapoi, primind in schimb o recompensa – tot prin aplicatie. Deocamdata sistemul este in etapa de beta, fiind nevoie de optimizarea proceselor tehnologice, „lectii” invatate din problemele ivite cu sistemul PONY.
"Ca sa te plimbi prin oras, duci cu tine o masina de doua tone. Aici vorbim de un vehicul de 4-5 kilograme, care nici macar nu va fi in grija persoanei. [...] Clujul are o problema atipica fata de Bucuresti legat de adoptia bicicletelor sau trotinetelor. Este un oras deluros, de exemplu sa cobori de pe Calea Turzii este foarte usor, dar cand te intorci, e mai greu. Trotineta electrica este o solutie viabila", sustine Iulian Padurariu.
Cat costa inchirierea prin Flow?
Conform antreprenorului, vor exista doua tipuri de pricing.
Primul, pe modelul vestic, va fi adaptat preturilor de pe piata locala. Plecatul de pe loc ar urma sa fie taxat cu 2 lei apoi, pentru fiecare minut parcurs cu trotineta electrica, se vor plati cate 20 de bani (1 leu pentru 5 minute scurse). Cea de-a doua modalitate de plata este cea bazata pe abonament – "all you can eat"– care va costa in jur de 50 de euro lunar, clientul urmand sa aiba acces nelimitat la intreaga flota de trotinete.
Pe langa Cluj-Napoca si Bucuresti, Padurariu se gandeste si la un al treilea oras mare din Romania in care ar urma sa fie implementat proiectul. Printre variantele vehiculate se numara Timisoara, Iasi sau Brasov. Costurile unui model chinezesc de trotineta electrica Xiaomi se ridica la circa 500 euro.
Citeste si:
BEC respinge cererea de inscriere a Aliantei USR PLUS pentru alegerile europarlamentare. Ciolos: Dragnea se teme de FARA PENALI