Oricat de la indemana ar fi, insa, panica, singura alternativa a businessurilor este sa isi adapteze si sa isi continue activitatea, in limitele posibilitatilor si ale masurilor suplimentare de siguranta. Dar cum sa planifici, cand nu stii cum va arata ziua de maine? Daca businessul pe care il ai in grija a supravietuit si crizei din 2008, stii deja cat de repede se pot schimba lucrurile. Iata cateva lectii pe care mediul de business le-a invatat in timpul recesiunii anterioare si care pot fi aplicate, cu succes, si acum:
Calmul este mai important decat orice altceva in astfel de situatii. Deciziile tale de business trebuie sa fie calculate, pentru ca miza este una mare. Sunt o multime de lucruri pentru care cei care conduc o afacere isi fac griji acum, insa e important sa iti pastrezi focusul pe minimizarea efectelor pe care pandemia le poate avea asupra businessului tau. E usor sa te lasi distras si coplesit de informatiile care nu inceteaza sa curga; dar, e in regula sa simti teama si sa iti simti industria amenintata - cei mai multi dintre noi o facem. Cu toate astea, teama nu pune lucrurile in miscare.
Cu un viitor incert in fata, deciziile de business sunt tot mai critice. Cine poate prezice cum vor evolua lucrurile, avand in vedere ca totul se schimba atat de repede? Dar, daca iti pastrezi calmul, vei avea abilitatea de a observa mai bine ce se intampla acum si, implicit, de a te adapta. Fa asta cu viziunea zilei urmatoare in minte si cu puterea de a reactiona calculat la orice ar putea sa apara. Concentreaza-te, anticipeaza si planifica in detaliu pentru fiecare scenariu posibil; in acest fel, vei putea lua decizii majore intr-un timp foarte scurt.
Primul lucru pe care il mentioneaza orice ghid de supravietuire in timpul crizelor economice este pastrarea si protejarea fluxului monetar. Daca afacerea pe care o conduci nu este una cheie pentru aceasta perioada, probabil ca acest lucru se reflecta in cash flow. Nu astepta ca lucrurile sa se inrautateasca si fa-ti timp pentru a studia si aprofunda deciziile financiare. Astfel, iti vei da seama la ce cheltuieli poti renunta, ce costuri poti reduce si care sunt segmentele care nu suporta amanare sau inlocuire.
Daca ai adoptat telemunca, poti incerca sa renegociezi costurile chiriei sau sa renunti la aceasta, in favoarea work-from-home pe termen lung. Totodata, ia in calcul ca vei face economii privind costurile de incalzire sau electricitate. Nu cheltui nici macar sume mici pentru lucruri care nu iti aduc niciun beneficiu sau profit. In cazul in care detii sau conduci un e-commerce sau alt tip de afacere online, orienteaza-te catre instrumente gratuite care iti pot aduce avantaje in mediul digital, asa cum este Upswing COVID-19 Trends, un tool creat pentru furnizorii de produse si servicii din 25 de industrii, care reflecta nevoile actuale ale consumatorilor.
Stabileste-ti cu precizie prioritatile si construieste-ti o strategie care sa te ajute pe termen lung, chiar daca acest lucru iti poate crea un disconfort pe termen scurt. Daca te numeri printre liderii care au vrut intotdeauna sa faca schimbari substantiale, niciun alt moment nu este mai bun decat cel prezent.
Adapteaza-te, pivoteaza si inoveaza. Regandeste oportunitatile pe care businessul tau le are acum, nevoile pe care le-ai putea satisface, oferta de produse sau servicii. Cum iti poti ajuta clientii sa treaca mai bine sau mai usor prin aceasta perioada? Cerceteaza toate posibilitatile, bazeaza-te pe datele pe care le ai deja despre publicul tau si despre schimbarile prin care trece si nu lasa nicio oportunitate sa iti scape, chiar daca asta presupune sa iesi din zona de confort si sa creezi sau sa oferi ceva nou.
Gandeste-te la toate brandurile de fashion care, in prezent, produc masti chirurgicale. Sau la cele care au pivotat pentru a suplimenta cu aparatura medicala. Care este nevoia pe care o poti indeplini tu? Daca vrei sa ramai in business, sa iti pastrezi echipa intacta si sa iesi castigator din aceasta criza, trebuie sa le oferi consumatorilor lucrurile de care au nevoie acum. Asa ca intreaba-te cum poti adapta modelul de business pentru vremurile ciudate pe care le traim. Nu uita ca problemele noi vin la pachet cu noi piete de desfacere si oportunitati pentru mediul de afaceri. Cu cat vei intelege asta mai repede, cu atat iti va fi mai usor sa pivotezi si sa depasesti aceasta criza fara a preda armele.
Imbunatateste, adapteaza, depaseste. Sau pastreaza-ti calmul, redu costurile si fa-ti curaj sa investesti in oportunitatile care se intrevad pe parcurs. E un set simplu de sfaturi, care iti pot ajuta businessul sa tranzitioneze sanatos aceasta perioada.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212