Fiscul va putea trimite acte firmelor pe cale electronica, chiar daca managerii nu au solicitat acest lucru
fiscanafcomunicatecontribuabiliinstiintare fiscfirme
Conform unui proiect de lege aflat la vot in Parlament, va fi reglementat aspectul inregistrarii din oficiu in sistemul electronic a contribuabililor pentru comunicarea actelor administrative emise de organul fiscal central.
Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 prevede anuntarea contribuabililor despre inregistrarea in sistemul electronic, si, in cazul in care acestia din urma nu vor finaliza procedura, actele fiscale ce ar fi trebuit comunicate prin sistemul electronic vor fi comunicate doar din publicitate.
Proiectul se afla pe ordinea de zi la Camera Deputatilor, cu propunere de adoptare si, cel mai probabil, va primi votul decisiv in aceasta saptamana. Pentru a intra in vigoare, documentul mai trebuie aprobat prin decret de seful statului si publicat in Monitorul Oficial al Romaniei.
Deputatii au propus inregistrarea din oficiu a contribuabililor in sistemul electronic pentru comunicarea la distanta a actelor de la organul fiscal central.
"In scopul comunicarii actelor administrative prevazute la alin. (16) (emise de organul fiscal central prin mijloace de comunicare la distanta - n.red.) organul fiscal central poate sa inregistreze din oficiu contribuabili/platitorii in sistemul de comunicare electronica prin mijloace electronice de transmitere la distanta", prevede, mai exact, proiectul propus pentru adoptare.
Totusi, de inregistrarea in sistemul electronic nu se pot ocupa doar autoritatile, deoarece, in cazul in care contribiabilul nu va finaliza procedura de inregistrare in 15 zile de cand i s-au transmis datele pentru inregistrare si nu are cum sa primeasca efectiv actele fiscale prin sistemul electronic, atunci i se vor comunica doar prin publicitate, asa cum prevede Codul de procedura fiscala: prin publicarea unui anunt la sediul organului fiscal emitent si pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Procedura de inregistrare din oficiu in sistemul electronic de comunicare la distanta va face obiectul unui ordin de ministru ce va fi adoptat ulterior acestei legi, motiv pentru care proiectul de lege amintit mai sus nu prezinta foarte multe detalii despre intreaga procedura.