Finalul pandemiei nu va reprezenta pentru HoReca iesirea din impas
horeca
Finanalul pandemiei, fie ca va veni mai devreme sau mai tarziu, se va materializa prin ridicarea restritiilor impuse idustriei ospitalitatii. Insa nu va reprezenta, din nefericire, si finalul provocarilor pentru antreprenorii HoReCa. De ce?
Pentru ca pandemia de coronavirus a schimbat nu doar comportamentul de consum al oamenilor, facandu-i pe acestia sa devina mai ponderati in cheltuieli si mai atenti la buget, dar i-a determinat pe acestia sa fie si mai tematori cu privire la desfasurarea activitatilor care nu sunt de stricta necesitate.
Desi suna dur, nu putini vor fi oamenii care vor iesi din pandemie cu teama. Cu teama de a socializa, de a iesi la restaurant, de a consuma in mod activ produsele si serviciile industriei ospitalitatii.
Dupa luni de zile de lockdown sau ''semi-lockdown'', multi romani s-au obisnuit fie sa isi gateasca acasa, fie sa gaseasca alte modalitati de a socializa, in detrimentul iesirii la restaurant. Desigur ca o buna parte din acest comportament va reveni la normal, treptat, din ce in ce mai pronuntat. Insa pana se va intampla acest lucru, industria ospitalitatii are nevoie de sustinere activa.
Nu putini sunt managerii care sustin ca ajutorul primit de la stat a fost insuficient, sau ca nu au resimtit mare lucru din el. Exista si opinii contrare, insa provocarea cu adevarat dificila va veni in post-pandemie, cand HoReCa va trebui, pe de-o parte, sa castige increderea clientilor, sa ii motiveze pe acestia sa le calce pragul, iar pe de alta parte, sa faca fata pe o piata competitiva, care nu le va permite mult spatiu de manevra de tip ''monopol''.
Insa tocmai de aici ar putea veni cheia pentru relansarea HoReCa dupa pandemiei: din implementarea de servicii, de produse, de strategii de business pe care competitorii nu le au. Din gasirea ''acelui ceva'' care sa ii atraga ca un magnet pe clienti.
Si ce ar putea fi ''acel ceva'' intr-o societate proaspat iesita din pandemie, decat garantarea in continuare a normelor sanitare si axarea pe un business eco friendly, fiindca multi romani au constientizat in aceasta perioada cat de important e ca natura sa nu devina inamicul nostru.
Citeste si: Locurile de munca ecologice - viitorul pe piata muncii