Fan Courier a primit o amenda de 11.000 de euro, din cauza ca a pierdut datele a peste 1.000 de clienti
fan couriergdpramendaprotectia datelor personalesecuritate cibernetica
Autoritatea de Supraveghere a datelor personale a sanctionat compania de transport de marfa Fan Courier cu o amenda in valoare de 11.000 de euro, dupa ce aceasta a pierdut datele persoanele a peste 1.000 de clienti.
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal a derulat o investigatie in cadrul companiei Fan Courier, in urma careia a ajuns la concluzia ca aceasta n-a luat masurile potrivite pentru protejarea datele personale pe care le prelucra. Astfel, datele a 1.100 de clienti au fost pierdute.
Printre datele afectate de aceasta situatie se numara prenumele si numele, seria si numarul actului de identitate, dar si codul numeric personal, numarul de card bancar sau numarul de cont bancar.
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal a aplicat o amenda de 11.000 de euro, echivalentul a 52.325,9 lei, pentru nerespectarea normelor GDPR (Regulamentul General privind Protectia Datelor (General Data Protection Regulation).
GDPR vizeaza orice societate care utilizeaza date cu caracter personal si are scopul de a de a armoniza legile privind confidentialitatea datelor pe teritoriul Uniunii Europene, de a proteja confidentialitatea datelor personale, de a conferi utilizatorilor mai multa putere in ceea ce priveste protectia si siguranta lor online, dar si de a determina utilizatorii datelor cu caracter personal sa se raporteze diferit si cu mai multa atentie la acestea.
Sanctiunea a fost aplicata operatorului intrucat nu a implementat masuri tehnice si organizatorice adecvate in vederea asigurarii unui nivel de securitate corespunzator riscului prelucrarii generat in special, in mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizata sau accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate intr-un alt mod.
Acest lucru a condus la pierderea datelor cu caracter personal (nume, prenume, numar card, cod siguranta card (cvv), adresa titular card, cod numeric personal, serie si numar card identitate, numar cont IBAN, limita credit aprobat, adresa de corespondenta) si la divulgarea/accesarea neautorizata a datelor cu caracter personal, transmite Autoritatea.
Citeste si:
Ban la ban trage: cele mai profitabile afaceri ale marilor vedete din muzica, sport si cinema