Experti: Adoptarea inteligentei artificiale (AI) devine o prioritate pentru firmele romanesti
inteligenta artificiala
Organizatiile din Europa Centrala si de Est (CEE), inclusiv companiile din Romania, recunosc potentialul tehnologiilor AI si GenAI in cresterea productivitatii si valorificarea competentelor interne si sunt dispuse sa investeasca in acestea in urmatorii ani – este concluzia evenimentului „Transform your Business with Actionable AI”, organizat recent de Devhd, ServiceNow Premier Partner.
Evenimentul, care a avut loc pe 21 noiembrie in Bucuresti, a prezentat modul in care AI revolutioneaza automatizarea proceselor de business in organizatii prin intermediul platformei ServiceNow, analizand impactul AI in solutii precum IT Service Management, Customer Service Management si HR Service Delivery.
Un studiu IDC estimeaza ca adoptarea inteligentei artificiale va genera un impact economic global de 19,9 trilioane de dolari si va contribui cu 3,5% la PIB-ul mondial pana in 2030. AI va influenta locurile de munca la nivel global, impactand mai multe industrii. Aproape 98% dintre liderii de afaceri considera AI o prioritate pentru organizatiile lor.
Un alt studiu, realizat de Implement Consulting Group, la solicitarea Google, evidentiaza impactul semnificativ al AI generative in Europa Centrala si de Est. Astfel, 45% dintre companiile din CEE se asteapta la o crestere importanta a productivitatii in urmatorii cinci ani datorita AI generative. Sectorul productiv din CEE este considerat o zona de interes major, cu potential ridicat pentru implementarea acestor tehnologii.
Ce beneficii concrete au companiile care investesc in solutiile AI de la ServiceNow?
1. Eficientizeaza accesul la date si economisesc timp.
AI Search, spre exemplu, permite echipelor sa acceseze instantaneu informatii esentiale disponibile in infrastructura companiei, economisind timp si crescand eficienta. Cu AI Search, o companie globala de servicii si-a redus timpul mediu de cautare a informatiilor cu 40%, permitand echipelor sa se concentreze pe activitatile strategice.
2. Reduc sarcinile repetitive si imbunatatesc satisfactia clientilor.
Reputata organizatie internationala Coursera si-a redus numarul de incidente escaladate cu 30% si a crescut satisfactia angajatilor la peste 95% datorita capabilitatilor GenAI. Astfel, echipele s-au putut concentra pe activitati cu valoare adaugata.
3. Gestioneaza incidentele mult mai eficient, eliminand multe dintre blocaje
Now Assist, spre exemplu, permite reducerea incidentelor repetitive gestionate manual, oferind o rezolvare a acestora mai rapida si mai eficienta. Un mare furnizor de asigurari de pe piata americana, USI, a redus timpul mediu de solutionare a incidentelor cu 18% prin automatizarea procesului de triere.
4. Automatizeaza si standardizeaza livrarea serviciilor
Solutiile GenAI pot sprijini companiile sa standardizeze si sa automatizeze procesele, oferind economii de timp si imbunatatirea experientei utilizatorilor. Teleperformance, lider global in suportul clientilor, a implementat Predictive Intelligence si Process Mining pentru a standardiza procesele si a elimina pasii redundanti, reducand timpii de solutionare cu 25% si crescand eficienta proceselor critice.
5. Automatizeaza si cresc productivitatea echipelor IT
GenAI poate transforma fluxurile de lucru de management al serviciilor, oferind acces instantaneu la unelte de dezvoltare software si fluxuri de lucru pentru fiecare departament. Dupa implementarea GenAI pe platforma ServiceNow, o organizatie din domeniul IT a inregistrat o crestere de 22% in productivitatea programatorilor si o reducere de 18% a timpului de escaladare a incidentelor.
6. Revolutioneaza serviciilor de suport clienti
Solutii GenAI pot eficientiza si scala asistenta pentru clienti, dand voie echipelor sa se concentreze pe probleme cu impact ridicat. Tot Teleperformance a atins o rata de satisfactie a clientilor de 99%, in crestere de la 80%, prin utilizarea capabilitatilor GenAI in automatizarea asistentei pentru clienti. Automatizarea sumarizarii incidentelor si generarea automata a notelor de solutionare au economisit intre 15 si 25 de minute pentru fiecare incident major.
7. Imbunatatesc productivitatea cu ajutorul Predictive Intelligence
Predictive Intelligence, spre exemplu, poate ajuta echipa sa identifice rapid tipare si sa anticipeze incidentele, asigurand o gestionare proactiva si eficienta a acestora. In cazul unei organizatii internationale din domeniul serviciilor digitale 35% din timpul dedicat analizelor a fost economisit permitand astfel luarea mai rapida a unor decizii.
La eveniment au participat profesionisti din domeniul IT, manageri si reprezentanti ai companiilor interesate sa afle mai multe despre modul in care ServiceNow poate contribui la optimizarea si unificarea operatiunilor in organizatii.
Sursa foto: freepik.com