Impactul pandemiei asupra recrutarii si retentiei angajatilor
Competitivitate. Grad ridicat de migrare a angajatilor. O lupta continua pentru atragerea celor mai valorosi angajati - Acestea sunt premisele care au caracterizat piata locurilor de munca pana la inceputul anului 2020.
Intr-un mediu in care recrutarea si retentia angajatilor era dificila deja, pandemia a schimbat total regulile jocului. Daca, pana atunci, companiile abia reuseau sa tina ritmul cu evolutia beneficiilor oferite in piata si erau intr-o constanta cautare de noi idei care sa le diferentieze, tranzitia spre munca de acasa ne-a impins si mai mult sa ne reinventam si sa descoperim alte valente ale brandului de angajator.
In momentul de fata, investitia in employer branding a ajuns sa fie una dintre cele mai importante investitii care trebuie facute intr-o companie. In acelasi timp, este mai greu de realizat ca niciodata, pentru ca ne forteaza sa gasim noi cai de a face lucrurile. Contactul direct dintre angajator si angajat s-a redus semnificativ, dar acesta e doar varful aisbergului – in fapt, rutina zilnica a angajatului si factorii de stres care actioneaza asupra psihicului sau sunt cei care aduc cele mai mari schimbari.
Ce s-a schimbat in viata de zi cu zi a angajatului roman in 2020?
Nu e faptul ca lucreaza in mare parte sau exclusiv de acasa, ca economiseste timpul petrecut in trafic sau isi desfasoara activitatea mult mai mult online. Acestea sunt lucruri cu care ne-am obisnuit cu totii din primele saptamani.
Cel mai puternic impact pe care munca de acasa il manifesta asupra angajatului este faptul ca sterge limita dintre viata profesionala si cea personala. Limitarea fizica “birou / acasa” nu mai exista. In unele cazuri, acest lucru poate insemna ca angajatii lucreaza mai putin, fiind distrasi de realitatile casnice. In alte cazuri, poate insemna ca angajatii lucreaza mai mult (nu neaparat mai eficient), chiar si in timpul care ar fi trebuit sa le ramana liber, fapt care determina cresterea nivelului de stres.
La toate acestea, se adauga limitarile sociale – ne lipsesc pauza de cafea sau tigara de la munca, reintalnirea de luni dimineata in care discutam ce am mai facut peste weekend, intalnirile cu clientii sau partenerii la un pranz in oras, unde discutiile si deciziile se legau mai usor sau pur si simplu momentele de destindere din birou, cand radeai la aceeasi gluma alaturi de colegii de birou.
Cum pastram angajatii… fericiti?
In primul rand, schimband perspectiva din care abordam subiectul. Employer branding-ul nu mai inseamna doar facilitatile de la birou, abonamentul la sala sau vouchere. Provocarile actuale arata ca doar cei care inteleg esenta relatiei dintre angajator si angajat vor face cu adevarat diferenta. In ce consta aceasta? In a face angajatul sa simta ca esti cu adevarat langa el, ca il sprijini in noile probleme cu care se confrunta, ca ii intelegi contextul si ii oferi solutii valoroase. Ca il ajuti sa priveasca ziua de maine cu mai putin stres si mai mult optimism.
Consiergo, prima companie full service de tip concierge din Romania, si-a facut un scop tocmai din acest lucru.
Credeai ca serviciile de concierge sunt doar servicii de lux, destinate exclusiv unei categorii sociale de varf?
Noi credem ca, in contextul actual, serviciile ConciergeCare inseamna Employee Care.
De aceea, Consiergo a conceput un pachet special de servicii, pornind tocmai de la nevoile angajatilor:
Servicii sigure si disponibilitate 24/7 pentru angajati si familiile lor. Consiergo a facut toti pasii necesari pentru a-si pastra sanatosi atat angajatii si colaboratorii, cat si clientii. Serviciile concierge sunt disponibile 24/7 si pot fi accesate printr-un simplu apel telefonic sau prin aplicatia mobila dedicata.
Eficienta si mai mult timp liber. Totul se rezolva printr-un singur contact, cu o singura firma, care inlocuieste procesul anevoios de a cauta specialisti din diverse domenii, de a contracta serviciile de care au nevoie sau de a rezolva o urgenta cu care se confrunta. Pentru angajat, acest lucru inseamna mai mult timp dedicat lucrurilor care conteaza cu adevarat.
Acces la servicii de calitate. Echipa Consiergo activeaza in domeniu de 10 ani, oferind mereu profesionalism, dedicare si confidentialitate prin parteneriatele cu furnizori de top, dedicati din tara si din strainatate.
De ce servicii pot beneficia angajatii prin Employee Care by Consiergo?
Consiergo gaseste solutia la orice problema. Indiferent daca e vorba de o urgenta sau de o provocare care tine de limita de timp sau deplasare, echipa Consiergo vine in sprijinul angajatilor oricand, prin serviciile Employee Care:
Familie si casa: Cat de mult poate insemna o ora libera in plus intr-o zi in care nu mai trebuie sa cauti cea mai buna curatatorie pentru paltonul la care tii atat de mult, sa cumperi cadoul pentru sotie, sau sa duci masina de la service sau de la schimbarea de anvelope? Dar o sarcina in minus pe lista zilnica, atunci cand ai de facut reparatii in locuinta - fie ca vorbim de instalatii, electrice, montaj sau un service pentru diferite aparate electrocasnice?
Ingrijirea copiilor si educatie: Nevoile copiilor nostri sunt mereu pe primul loc, fie care vorbim de acces la experti din educatie pentru scolile locale sau internationale, profesori pentru meditatii sau hobby, bone, psihologi, medici pediatri, sau chiar de dezvoltarea unui plan customizat de activitate pentru timpul liber.
Suport varstnici: Cand vine vorba de ingrijirea rudelor in varsta, nimic nu e prea mult sau prea greu. Consiergo iti ofera sprijinul de care ai nevoie in ingrijirea lor prin servicii de livrare mancare si medicamente, testari la domiciliu, recomandari medicale, recrutare personal de ingijire, recomandari camine pentru varstnici sau transfer auto pentru deplasarea lor, in siguranta, oricand ai nevoie.
Servicii premium: Oricand ai nevoie de pick-up si asistenta la aeroport sau servicii de management la destinatie - bilete de avion, cazari si rezervari – echipa Consiergo te poate ajuta.
Ce beneficii au companiile care ofera servicii de concierge angajatilor?
In primul rand, diferentiere in piata si apreciere reala din partea angajatilor. Employee Care by Consiergo este un serviciu nou si unic in Romania, dezvoltat pentru a oferi un stil de viata diferit.
Serviciile de Employee Care by Consierge sunt o cale usoara si integrata de a oferi beneficii care conteaza cu adevarat. Angajatii si familiile lor se vor bucura de ajutor, de siguranta si de o stare mai buna, fapt care impacteaza in mod direct productivitatea si rata de retentie, dar mai ales sentimentul de apartenenta la o echipa care ii respecta si apreciaza cu adevarat.
Cel mai important lucru? Siguranta de a beneficia de un sprijin constant e perceput ca o plus valoare de catre orice angajat din companie.
Despre Consiergo
CONSIERGO este prima companie full-service de tip concierge din Romania, cu un portofoliu impresionant de clienti, peste 150 de furnizori de top din toate domeniile si expertiza internationala prin intermediul partenerilor straini.
Compania ofera o gama variata de servicii premium de concierge, din domenii precum: Business & Personal, Lifestyle & Wellness, Casa & Administrativ, Recomandari Medicale si Turism & Evenimente.
Cu o echipa cu peste 10 ani de experienta in acest domeniu si o abordare profesionista si personalizata a serviciilor, CONSIERGO si-a castigat aprecierea in randul clientilor sai, avand in portofoliu companii bancare, financiare, IT sau industria farmaceutica cu renume.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si