Ei au reusit sa aiba un business de 150.000 de euro in doar 30 mp. Afla-le povestea:
idee de businessafacere30mpcafeneatony to go
Un business poate ajunge la o cifra de afaceri de 150.000 de euro chiar din primul an de activitate. Nu trebuie sa te gandesti ca e vorba despre o afacere foarte mare, ci chiar de una ce se desfasoara in doar 30 de mp.
Este vorba despre TONY to GO, afacere ce apartine antreprenorilor Mihaela Nituleasa si Antoni Nituleasa, romanul care conduce Intersport in Romania.
TONY to GO este o cafenea, cu sonoritate americana, dar si cu un strop de aroma italiana. In acest moment sunt deschise doua unitati de acest fel, in Bucuresti, urmand ca in anii urmatori, conceptul sa se extinda.
”Am deschis prima cafenea in 2017, insa lucram deja la proiect si la concept de un an si jumatate“, isi aminteste Mihaela Nituleasa.
Mihaela are 39 de ani si impreuna cu sotul sau au demarat acest proiect. Antoniu este director general la Intersport Romania, retailerul de echipamente sportive cu 30 de magazine si cifre de afaceri aprope de 200 milioane de lei. Antoniu a lucrat unsprezece ani in comertul alimentar in diverse supermarketuri, iar in urma cu cinci ani a ocupat pozitia de director.
TONY to Go - primul pariu antreprenorial al familiei
Mihaela vine cu o experienta in sectorul bancar, iar in ultimii ani, s-a dedicat familiei si in mod special, cresterii copiilor lor. TONY to GO ”este primul nostru pariu antreprenorial“, spune ea.
Cand s-au gandit la aceasta afacere, au vrut sa vina pe piata cu un concept nou, care sa diferentieze, desi stiau ca este destul de greu sa faca acest lucru. Pentru a le fi mai usor, ei s-au inspirit din trei concepte diferite, din lume.
Apoi, le-au mixat si le-au adaptat pietei noastre. Au analizat o cafenea, un local specializat pe fresh-uri si unul pe sandvisuri. ”In final am vrut sa facem un concept unitar care sa le includa pe toate trei.“ declara Mihaela, cea care se ocupa de acest business.
Alegerea numelui, de asemenea, nu a fost o decizie usoara
”Imi amintesc ca citeam despre cele mai extinse lanturi de cafenele din lume, iar pe primele locuri se afla Dunkin’ Donuts – care e de fapt perceput drept cafenea, desi vinde gogosi in principal –Tim Horton’s si Gloria Jean’s.“
”Noi ne-am gandit atunci ca variantele pentru noi ar fi Mihaela, Mika sau Toni. Ne doream ceva care sa aiba sonoritate americana.“ povesteste antreprenoarea.
In final, numele ales a fost Toni, intrucat suna american, insa are si o rezonanta italiana.
”Atunci cand pui numele tau pe un business, te obliga sa tii stacheta sus.“
Prima cafenea deschisa a fost in Bucuresti, anul trecut in martie
”Mergem targetat, cautam spatii cu trafic si zone de office, nu mergem in mall sau in spatii stradale, pentru ca marjele sunt mici si costurile mari pentru modelul nostru de business.“ spune Mihaela.
Cafeneaua din Capitala masoara 30 de mp, intrucat nu are spatiu pentru stat la masa, insa are bucatarie proprie. Acolo sunt pregatite sandvisuri si salate.
Investitia pentre cefeneaua care a avut intr-un an o cifra de afaceri de 150.000 de euro, a fost de 40.000 de euro.
”Noi functionam de luni pana vineri, dupa programul oamenilor de la birourile din apropiere. Tinand cont de acest aspect, gasim mai usor oameni care sa lucreze pentru noi.“
In orice business exista si mici erori
Mihaela Nituleasa recunoaste ca au facut si greseli, insa de fiecare data au primit sustinerea clientilor.
”La un an de la deschidere, business-ul aici merge foarte bine, cu toate segmentele echilibrate din punct de vedere financiar“.
A doua cafenea TONY to GO a fost deschisa in acest an in Pipera Plaza si masoara doar 20 mp.
Pe viitor, antreprenorii isi doresc sa deschida alte trei cafenele, inca doua in Bucuresti si una la Cluj.
Citeste si:
Ce trebuie sa stii daca deschizi un magazin "de cartier"
Sursa foto: unsplash.com