De ce pleaca angajatii buni? 5 greseli fatale pe care le fac managerii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De ce pleaca angajatii buni? 5 greseli fatale pe care le fac managerii
De ce pleaca angajatii buni? 5 greseli fatale pe care le fac managerii
de Magda Florea la 04 Feb. 2025
Urmareste-ne pe Google News
managementdemisie

Intr-o perioada in care competitia pentru talente este acerba, pierderea unui angajat valoros poate reprezenta o adevarata lovitura pentru companie. Dar ce se intampla atunci cand angajatii buni pleaca, chiar daca nu ai crede ca exista vreo problema? De multe ori, cauzele sunt mult mai subtile decat ne imaginam, iar managerii sunt cei care, fara sa vrea, contribuie la acest fenomen. Cum ajung, asadar, angajatii de top sa-si ia ramas bun de la compania ta?
 


 

1. Nepasarea fata de dezvoltarea profesionala

 
Unul dintre cele mai frecvente motive pentru care angajatii valorosi pleaca este lipsa oportunitatilor de dezvoltare. In special in mediul de afaceri actual, in care schimbarile tehnologice si economice sunt constante, angajatii care nu simt ca pot creste profesional sunt mult mai predispusi sa caute altceva. In loc sa investeasca in traininguri, cursuri de specializare sau posibilitati de avansare, multi manageri se multumesc cu status quo-ul. Potrivit unui studiu al Gallup, angajatii care nu au oportunitati de dezvoltare sunt mult mai putin angajati si mai dornici sa plece.
 
Managerii care nu ofera astfel de posibilitati risca sa piarda nu doar angajati buni, ci si reputatia de angajator de top. Intr-o piata a muncii din ce in ce mai dinamica, oferirea unor programe de invatare continua nu este doar o strategie de retentie, ci o investitie in viitorul companiei.
 

2. Lipsa unui sistem de feedback constant

 
O alta greseala fatala este nevoia de feedback constant din partea angajatilor. Multi manageri din Romania au tendinta de a acorda feedback doar la evaluarile anuale, considerand ca aceasta este singura ocazie potrivita. Insa acest lucru nu este de ajuns. In realitate, angajatii buni au nevoie de recunoastere imediata, fie ca este vorba despre realizarea unui obiectiv, rezolvarea unei sarcini dificile sau demonstrarea unui comportament remarcabil. Lipsa feedback-ului poate crea o atmosfera de incertitudine si nemultumire, iar angajatii se vor simti neapreciati si nevalorizati.
 
Un sistem de feedback continuu, care sa fie atat constructiv cat si motivant, este esential. Conform specialistilor in resurse umane, feedback-ul constant ajuta la mentinerea angajatilor implicati, pentru ca acestia inteleg unde se afla in raport cu obiectivele lor si ale companiei.
 

3. Micromanagementul si lipsa increderii

 
O alta greseala crasa pe care o fac multi manageri este practica micromanagementului. Aceasta apare atunci cand managerii simt nevoia sa controleze fiecare detaliu al muncii angajatilor lor, fara a le oferi autonomia necesara. Angajatii buni nu au nevoie de un manager care sa le spuna fiecare pas pe care trebuie sa-l faca, ci doresc un lider care sa le ofere sprijin, dar si libertatea de a-si exprima ideile si de a lua decizii.
 
Micromanagementul poate duce la frustrari majore, la scaderea increderii in abilitatile proprii si, cel mai important, la pierderea motivatiei. In loc sa creezi o cultura bazata pe incredere si responsabilizare, micromanagementul erodeaza relatia dintre manager si angajati, iar acestia simt ca nu au libertatea de a-si desfasura activitatea intr-un mod eficient si creativ.
 

4. Salarii nerealiste si lipsa recompenselor corecte

 
Desigur, salariul nu este singurul factor care influenteaza satisfactia unui angajat, dar este cu siguranta unul dintre cei mai importanti. Managerii care nu ajusteaza salariile in functie de performanta angajatilor sau nu ofera recompense pentru realizarile importante risca sa piarda cei mai buni oameni. De asemenea, lipsa unor stimulente clare, fie ca este vorba despre prime, bonusuri de performanta sau chiar recunoasterea eforturilor in fata intregii echipe, poate duce la sentimentul de inechitate.
 
Conform unor studii, majoritatea angajatilor considera ca un salariu corect este unul dintre cele mai importante motive pentru care raman sau pleaca dintr-o companie. Astfel, managerii trebuie sa fie atenti sa recompenseze atat rezultatele, cat si dedicarea si angajamentul angajatilor lor. Oferirea de beneficii, bonusuri si conditii de munca atractive sunt masuri esentiale pentru mentinerea unui climat de incredere si pentru retentia talentelor.
 

5. Comunicarea slaba si lipsa unui mediu de lucru pozitiv

 
Una dintre cele mai grave greseli pe care managerii le fac este ignorarea importantei comunicarii deschise si a unui mediu de lucru pozitiv. Angajatii nu vor ramane intr-un loc unde nu se simt in siguranta sa isi exprime opiniile, ideile sau preocuparile. O atmosfera toxica, lipsa transparentei in deciziile de business si chiar zvonurile necontrolate pot crea o stare de incertitudine care duce rapid la plecari. Angajatii buni cauta locuri de munca in care comunicarea este fluida, iar ideile lor sunt ascultate si apreciate.
 
Acestea fiind spuse, pentru a retine angajatii de valoare, managerii din Romania trebuie sa evite aceste greseli fatale si sa invete sa investeasca in oameni, sa creeze un mediu de lucru deschis si stimulativ, in care angajatii sa se simta motivati si incurajati sa evolueze. Eforturile pentru a construi un climat pozitiv, unde comunicarea este clara, recompensele sunt pe masura asteptarilor si dezvoltarea profesionala este sustinuta, vor aduce nu doar loialitatea angajatilor, dar si succesul pe termen lung al companiei.
 
Sursa foto: unsplash.com
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

TRAI FARA GRIJI LA BATRANETE. Cati bani ar trebui sa aiba orice roman in conturi, la varsta de 60 de ani?
Analize

TRAI FARA GRIJI LA BATRANETE. Cati bani ar trebui sa aiba orice roman in conturi, la varsta de 60 de ani?

today04 Feb. 2025
Cum sa folosesti inteligenta artificiala ca sa muncesti MAI PUTIN si MAI BINE
Companii

Cum sa folosesti inteligenta artificiala ca sa muncesti MAI PUTIN si MAI BINE

today04 Feb. 2025
Codul fiscal, modificat din nou! Schimbari la impozitarea acestor firme
Economie

Codul fiscal, modificat din nou! Schimbari la impozitarea acestor firme

today04 Feb. 2025
Un birou ordonat, o minte organizata: Legatura dintre curatenie si eficienta
Life Style

Un birou ordonat, o minte organizata: Legatura dintre curatenie si eficienta

today04 Feb. 2025
Greseli frecvente in alocarea bugetului de marketing si cum sa le eviti
Business

Greseli frecvente in alocarea bugetului de marketing si cum sa le eviti

today04 Feb. 2025
Sporuri de 1.500 lei pe luna pentru conditii vatamatoare de munca. Cine sunt bugetarii care primesc banii?
Ultimele stiri economice

Sporuri de 1.500 lei pe luna pentru conditii vatamatoare de munca. Cine sunt bugetarii care primesc banii?

today04 Feb. 2025
Concedieri 2025. Joburile unde se va taia in carne vie, firmele vor da afara!
Companii

Concedieri 2025. Joburile unde se va taia in carne vie, firmele vor da afara!

today04 Feb. 2025
Cum sa iti protejezi firma de atacurile cibernetice: Ghid complet pentru manageri
Companii

Cum sa iti protejezi firma de atacurile cibernetice: Ghid complet pentru manageri

today04 Feb. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Codul fiscal, modificat din nou! Schimbari la impozitarea acestor firme
Economie

Codul fiscal, modificat din nou! Schimbari la impozitarea acestor firme

today04 Feb. 2025
Un birou ordonat, o minte organizata: Legatura dintre curatenie si eficienta
Life Style

Un birou ordonat, o minte organizata: Legatura dintre curatenie si eficienta

today04 Feb. 2025
Greseli frecvente in alocarea bugetului de marketing si cum sa le eviti
Business

Greseli frecvente in alocarea bugetului de marketing si cum sa le eviti

today04 Feb. 2025
Sporuri de 1.500 lei pe luna pentru conditii vatamatoare de munca. Cine sunt bugetarii care primesc banii?
Ultimele stiri economice

Sporuri de 1.500 lei pe luna pentru conditii vatamatoare de munca. Cine sunt bugetarii care primesc banii?

today04 Feb. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x