Prietenii cu colegii de la birou sau relatii strict profesionale? Este o intrebare destul de dificila pe care, cel mai probabil, ne-am pus-o fiecare dintre noi atunci cand am patruns intr-un nou colectiv de munca. Suntem fiinte sociale, iar socializarea este destul de importanta pentru fiecare dintre noi. Chiar daca nu ne dorim, viata personala se intersecteaza mai devreme sau mai tarziu cu locul de munca. Prin urmare, se formeaza inevitabil prietenii si simpatii intre colegii de la munca!
Nu de putine ori te-ai intrebat poate care este limita in aceasta privinta, cat de prietenos poti sa fii cu colegii de la birou pentru a nu ajunge sa fii privit curios de cei din jurul tau. Raspunsul nu este insa unul simplu, existand destul de multe variabile in joc, incepand de la contextul general si pana la personalitatea fiecarui om in parte.
Potrivit anumitor studii, relatiile amicale intre colegii de munca sporesc productivitatea. Mai mult decat atat, LinkedIn a ajuns la concluzia ca prieteniile la locul de munca se regasesc printre cei mai importanti catalizatori ai unei cariere de succes. Totusi, aceste prietenii pot ajunge sa fie daunatoare la un moment dat, asa ca este important sa fii atent la limita pe care o trasezi in aceasta privinta!
“Nu trebuie sa fiti cei mai buni prieteni”, spune Amy Cooper Hakim, un specialist in psihologie industrial-organizationala de peste Ocean.
Evident, trebuie sa fii dragut si amabil cu cei din jur si sa fii profesionist in tot ceea ce faci. De asemenea, este normal sa dezvolti in timp relatii amicale cu colegii tai. Insa asta nu inseamna ca trebuie sa ajungi sa le spui colegilor de la locul de munca toate secretele, problemele si dorintele tale. In timp, toate acestea se pot intoarce impotriva ta!
Este aproape imposibil ca toti membrii unei echipe de lucru sa fie prieteni intre ei, in special daca vorbim despre echipe ceva mai numeroase. In aceste conditii, prieteniile se pot transforma in timp in bisericute, ceea ce este de evitat.
Aceste grupuri mai mici de prieteni apropiati pot avea in timp opinii diferite fata de restul echipei, moment in care vor aparea primele divergente si probleme mai serioase.
Indiferent de cat de stransa sau nu este o prietenie cu un coleg de munca, exista intotdeauna riscul ca aceasta sa se rupa. O asemenea situatie s-ar putea dovedi extrem de problematica pentru intregul colectiv din care faci. Nu de putine ori s-au intalnit situatii in care fostii prieteni s-au certat si si-au pus piedici pe plan profesional, nu numai personal.
Probleme de acest fel pot aparea si in cazul in care in joc apare o promovare pe scara ierarhica. Nu este deloc placut sa simti ca te “lupti” cu un prieten pentru a castiga o promovare sau un salariu mai mare. De asemenea, exista riscul ca dinamica unei prietenii sa se schimbe radical in momentul in care unul dintre prieteni ajunge intr-o pozitie superioara din punct de vedere ierarhic.
Citeste si: 5 semne care iti arata ca e cazul sa iti schimbi locul de munca
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si