Important e ca tu, in calitate de lider, sa iei mereu „pulsul” echipei tale, sa propui solutii la orice problema ivita in cadrul colectivului. In general, angajatii ar opta, daca ar avea posibilitatea, sa lucreze in medie 3-4 zile de la birou ÅŸi 1-6 zile de acasa. Cel putin aceasta este concluzia unui sondaj recent realizat de catre o companie de consultanta imobiliara.
Si pentru ca trei luni nu sunt suficiente pentru a te adapta in totalitate muncii remote, de a coordona angajatii de la distanta, din fata unui monitor, aceste recomandari iti pot fi utile. Important e sa incerci sa motivezi zilnic echipa, sa comunici deschis cu fiecare membru al acesteia, sa simplifici procedurile birocratice inutile si sa trasezi clar sarcinile pentru fiecare. In acest fel, vei evita neintelegerile, iar eficienta va fi garantata.
In această perioada, avand in vedere ca se confrunta cu o situatie cu totul noua, iar fiecare angajat inlocuieste comunicarea fata in fata cu mailuri cu multe fisiere atasate si telefoane, de un real folos ar fi sa recurgi la externalizare servicii, o varianta accesibila, moderna, prin care o mare parte din atributiile Departamentului de HR sunt preluate de o echipa de specialisti care realizeaza toate procesele ce tin de plata si de eliberarea adeverintelor necesare angajatilor: state de plata, fluturasi de salariu, validare pontaj, adeverinte pentru banca/ de venit/ de somaj/ de crestere copil, note contabile etc. In cazul in care exista situatii de somaj tehnic, firma parteneră de outsourcing va sti cum sa gestioneze toate situatiile.
Deplasarea fizica pana la locul de munca pentru o adeverinta, obtinerea tuturor semnaturilor necesare pentru aprobarea unei achizitii, sedintele in care nu se discuta nimic concret - toate acestea reprezinta proceduri inutile, pe care ar fi bine sa le simplifici semnificativ, daca nu e posibila anularea lor. Decat sa va cramponati de astfel de bariere birocratice, mai bine v-ati focusa pe demararea unor proiecte noi sau pe cursuri de perfectionare online pentru angajati.
De multe ori, intr-un colectiv, mai ales atunci cand munca se desfasoara la distanta, nu se mai tine cont de fisa postului sau, in orice caz, sarcinile se amesteca. Pentru a evita astfel de situatii, e bine sa reamintesti fiecaruia ce are de facut, care sunt responsabilitatile lui stipulate in contractul de angajare. Ar fi nedrept ca unii angajati sa ajunga sa preia si atributiile altora. Pe langa dialogul deschis, le poti solicita celor din echipa ta si rapoarte lunare cu activitatile desfasurate.
Sa coordonezi o echipa reprezinta, pe langa o provocare, si o mare responsabilitate, una cu atat mai mare, cu cat contextul este unul delicat. Nu uita sa iti motivezi angajatii zi de zi, reamintindu-le ca impreuna puteti rezolva orice problema.
Ultimele NOUTATI
Sporuri de 1.500 lei pe luna pentru conditii vatamatoare de munca. Cine sunt bugetarii care primesc banii?
Cum sa iti protejezi firma de atacurile cibernetice: Ghid complet pentru manageri
Romania, lider in investitii imobiliare in Europa Centrala si de Est: Tranzactii record de 750 de milioane de euro in 2024
Partenerii nostri
Evidenta programului de lucru - ce prevede Codul Muncii si explicatiile specialistilor
Legea nr.319/2006. Vor fi incluse prevederi despre hartuirea la locul de munca in Legea SSM
Care sunt plafoanele pentru platile in numerar in anul 2025? Specialistii explica
Tranzactii intre firma si persoana fizica: Cum stabiliti pretul pentru a evita problemele fiscale
Impozitare microintreprinderi: 5 modificari esentiale aduse de OUG nr. 156/2024