Cum trebuie sa se comporte un sef bun, cu angajatii sai
leadershipworkmuncasef
"Am un sef bun" sau, din contra, "am un sef pe care nu-l doresc nici dusmanilor" - cam astfel se rezuma adesea descrierea angajatilor cu privire la superiorii lor. Ce inseamna, totusi, sa ai un sef bun, cum se comporta el si ce face, de castiga simpatia subalternilor?
Desigur ca atunci cand vorbim despre o evaluare, criteriile pot fi subiective, insa in general, un
sef bun se caracterizeaza prin:
1. Comunicare eficienta
Un sef bun stie sa isi comunice asteptarile, stie sa coordoneze echipa astfel incat oamenii sa se simta sprijiniti si, totodata, stie sa ofere feedback-uri constructive subalternilor.
2. Empatie
Ai o problema pe care o comunici sefului tau? Daca acesta rezoneaza cu ea si cauta intotdeauna "sa fie bine pentru toata lumea", venind in sprijinul tau cu solutii si intelegere, acesta este un lider bun.
3. Inspira si motiveaza
Seful este principalul exemplu pe care angajatii il au in munca lor. Un astfel de om nu iti arata doar calea catre a deveni mai bun, mai performant si mai de succes, ci te si motiveaza sa te autodepasesti, te inspira cu felul sau de a fi, cu povestea sa de viata si cu modul in care infrunta orice obstacol.
4. Investeste in dezvoltare si mentorat
Un lider bun stie ca investitiile in dezvoltare si mentorat sunt esentiale pentru cresterea sanatoasa si armonioasa a companiei, dar si a angajatilor in mod individual, fiind omul perspectivelor mari, omul perfectiunii atinse prin munca si daruire.
5. E responsabil
Un lider bun isi va asuma intotdeauna erorile si va avea grija ca succesul sa fie, de asemenea, incredintat celui ce merita, fara sa-si asume fara drept anumite reusite si fara sa incerce sa arunce vina pe altii, in caz de esec.
Te-ar putea interesa si: Cum se risipesc banii nostri din bugetul public: platim taxe si impozite, ca sa se arunce sume colosale pe fereastra
Foto: unsplash.com