Cum sunt furati romanii la gramaj de marile restaurante. Seful ANPC: Furatul la cantar sau cu ocaua pareau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza
anpcprotectia consumatorilor
Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor Municipiul Bucuresti (CPCMB) a desfasurat controale in doua dintre cele mai populare restaurante de tip fast-food din capitala, iar ceea ce a iesit la iveala vom vedea in randurile de mai jos.
Este vorba despre popularele lanturi McDonalds si KFC, detinute de gigantii Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA. In urma controalelor CPCMB din primele zile ale noului an, inspectorii au fost nevoiti sa aplice amenzi contraventionale ce se ridica la 15.000 lei, dar sanctiunile nu s-au oprit aici. Din cauza neregulilor peste care au dat, oamenii legii au mai decis si oprire temporara a desfasurarii activitatii pana la remedierea abaterilor, precum si remedierea deficientelor de informare, in termen de 30 de zile, de la data controlului.
Printre nereguli, s-a descoperit existenta unor neconcordante in defavoarea consumatorilor, in ceea ce priveste gramajul portiilor de cartofi prajiti, gramajele declarate fiind mai mari decat cele constatate in urma cantaririi produselor gata de consum, prin sondaj.
Seful ANPC: "Sunt convins ca nu compania mama indeamna la furt"
"Furatul la cantar sau cu ocaua pareau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins ca nu compania mama indeamna la furt, dar iata ca se dovedeste ca ar fi trebuit sa se implice mai mult pentru ca aceste situatii sa nu apara. Ce mi se pare cel mai ciudat, este faptul ca niciodata nu e favorizat consumatorul, cand apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care castiga este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la inceputul acestui an, ca nu vom schimba abordarea decat in mai ferm", a declarat Horia Constantinescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Insa lista neregulilor este mult mai lunga. Vorbim, de asemenea, si despre unele diferente, in defavoarea consumatorilor, la bauturile racoritoare comercializate de la dozator, in sensul ca nivelul de lichid nu atingea marcajul inscris pe pahar.
Poate cel mai grav aspect este acela ca vorbim si despre elemente de natura sa puna in pericol sanatatea consumatorilor. Astfel, oamenii legii vorbesc despre "folosirea unor agregate frigorifice cu acumulari de impuritati, resturi alimentare, praf in strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte si grilaje cu rugina".
Foto: ANPC/Facebook