Cum sa-ti deschizi un SRL in Romania, in cateva zile. Ghidul viitorului om de afaceri
cum sa-ti deschizi un srlinfiintare srl onlinenacte necesare infiintare firman
Daca doresti sa-ti deschizi un SRL in Romania trebuie sa stii ca procedura nu e deloc complicata, insa trebuie sa respecti anumiti pasi.
Cat dureaza sa deschizi un SRL
Daca nu doresti sa te ocupi singur de deschiderea unei firme, poti apela la serviciile unor companii specializate in aceasta directie, unele dintre ele promit sa iti rezolve problema chiar si in doua sau maximum trei zile. Bineinteles, astfel de servicii costa. La o simpla cautare pe Google, noi am gasit mai multi experti ce te pot ajuta sa-ti deschizi un SRL cu preturi pornind de la 300 de lei, insa costul creste de exemplu daca vorbim despre un numar mai mare de asociati in cadrul respectivei firme nou infiintate.
Infiintare SRL online
E posibil sa iti deschizi si online o firma, in Romania fiind disponibile mai multe astfel de servicii care te scapa de drumuri si batai de cap pe la sediile institutiilor statului.
"Pentru a-ti infiinta o firma online e necesar ca mai intai sa iti faci cont de utilizator pe portalul de servicii online al ONRC si sa obtii semnatura electronica, pentru ca toate documentele pe care le vei incarca trebuie scanate individual, salvate in format .pdf si semnate electronic. Gasesti toate detaliile mai jos.
Tine cont de faptul ca demersul de infiintare a unei firme poate fi initiat de fondator, asociat, administrator/membru al directoratului sau de catre reprezentantii acestora, cu imputernicire speciala si autentica, imputernicire avocatiala, delegatie a consilierului juridic, dupa caz, in original", explica
wise.com.
Ce trebuie sa faci ca sa-ti deschizi o firma
-
Alegerea obiectului de activitate si stabilirea codului CAEN
-
Alegerea denumirii firmei
-
Alegerea unui sediu social
-
Obtinerea actului constitutiv al firmei
Acte necesare infiintare firma
Ca sa iti deschizi o societate comerciala cu raspundere limitata, trebuie sa depui la Registrul Comertului un dosar care sa contina urmatoarele documente:
-
Cererea de inregistrare (original) Rezervarea denumirii firmei;
-
Actul constitutiv (autentificat de avocat);
-
Cazierul fiscal al fiecaruia dintre asociati si/sau administratori. E posibil totusi ca Registrul Comertului sa obtina acest document, fara sa mai fie solicitat, insa trebuie sa fiti pregatiti sa il oferiti, in cazul in care autoritatile nu-l obtin singure.
-
Contractul de sediu social, de inchiriere sau subinchiriere, contract de leasing imobiliar sau alte contracte, in functie de situatie.
-
Acordul Asociatiei de proprietari sau locatari si al vecinilor, in cazul in care sediul firmei este intr-un bloc de locuinte (vom detalia mai jos particularitatile acestui pas)
-
Copie Carte de Identitate ( C.I.) sau Pasaport ale asociatilor si/sau administratorilor;
-
Specimen de semnatura al administratorului/administratorilor firmei;
-
Declaratii pe proprie raspundere ale asociatilor si/ sau administratorului ca pot indeplini calitatea respectiva, autentificate la notar
-
Dovada depunerii capitalului social la o banca aleasa de catre asociatii firmei
-
Declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice
Sfaturi pentru infiintarea unei firme
Odata cu infiintarea firmei trebuie depuse si declaratia pe propria raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor de functionare/desfasurare a activitatii si cererea de inregistrare fiscala (vectorul fiscal).
In cazul in care nu se desfasoara activitate la sediul social nu mai este necesar avizul asociatiei de locatari, semnaturi de la vecini , etc. De asemenea pentru declaratia pe proprie raspundere (asociat, asociat si administrator dupa caz) nu mai este nevoie sa mergeti la notariat, trebuie doar semnata si pusa la dosar, iar daca se doreste specimenul de semnatura se poate da in fata referentului odata cu depunerea dosarului la registratura (in felul acesta evitati costurile cu notariatul) .
Important de precizat este faptul ca declaratia de asociat si administrator impreuna cu formularul pentru specimenul de semnatura le regasiti pe situl ONRC si tot acolo gasiti si draftul pentru actul constitutiv.
Mai trebuie retinut, ca sfat pentru viitorii antreprenori, faptul ca nu este necesar sa mergeti la notariat pentru declaratia de beneficiar real (se poate trece direct in actul constitutiv) - modelul asa cum am spus exista pe site-ul oficial al ONRC.
Nu este necesar sa mergeti la notariat pentru declaratia de beneficiar real (se poate trece direct in actul constitutiv) - modelul asa cum am spus exista pe site-ul oficial al ONRC.
Totodata, nu trebuie extras de la banca unde s-a facut depunerea de capital social ci doar chitanta care atesta depunerea
Autoritatile iti vor analiza dosarul, dupa care vei putea ridica, tot de la Registrul Comertului, urmatoarele acte:
-
Certificatul de Inregistrare a firmei;
-
Hotararea Tribunalului Judecatoresc de pe langa Oficiul National al Registrului Comertului si Certificatul Constatator.
Foto: manager.ro