Chiar daca nu esti preferatul sefului, intrarea in gratiile managerului iti poate imbunatati moralul si productivitatea si, in cele din urma, te poate ajuta din punct de vedere profesional. Dar este nevoie de mult mai mult decat de a fi un angajat care respecta termenele limita pentru a fi un membru remarcabil al echipei.
Daca iti doresti o relatie care sa mearga dincolo de "ne intelegem bine", va trebui sa te conectezi cu seful tau la nivel personal, spun Andy Cohen si Diane Hoskins, co-CEO si co-presedinti la nivel global ai Gensler, companie care se ocupa de gestionarea celor peste 7.000 de angajati ai firmei de design si arhitectura din intreaga lume.
Hoskins a observat ca angajatii mai tineri - cei din Generatia Z si milenialii - sunt deosebit de buni la stabilirea unor relatii puternice si empatice cu superiorii. "Multi dintre angajatii mai tineri de la Gensler vor gasi 15 minute in agenda mea doar pentru a bea o cafea si a discuta, fie ca este vorba despre munca sau despre viata din afara muncii, despre hobby-urile si interesele noastre", spune ea. "Nu va pot spune cat de mult apreciez si ma bucur de aceste conversatii.”
A avea acel timp informal, unu-la-unu, cu managerul tau, poate contribui la consolidarea increderii si ii poate da idei despre cum sa iti sprijine mai bine obiectivele profesionale. "In conversatiile de acest fel, majoritatea sefilor se gandesc: "Ce pot oferi sau spune pentru a ajuta aceasta persoana sa incerce ceva nou din punct de vedere profesional si sa se dezvolte?"", spune ea. "Aceste conversatii pot sfarsi prin a fi cu adevarat semnificative si productive.”
Pentru a dezvolta o relatie mai puternica cu seful tau, incepe prin a programa o discutie ocazionala la cafea. Hoskins spune ca nu ai nevoie de mai mult de 15 minute, asa ca vino pregatit sa il intrebi despre interesele si hobby-urile sale, pe langa proiectele de lucru actuale de care este entuziasmat.
In ceea ce priveste ceea ce nu trebuie sa vorbesti, Alison Green spune pe blogul Ask a Manager ca este inteligent sa eviti sa discuti cu managerul tau despre religie, politica sau probleme financiare. Conversatiile mai dezinvolte despre vietile voastre personale sunt in regula, spune Green, dar nu ar trebui sa intrati in detalii despre problemele tale sentimentale sau de familie.
O relatie personala puternica cu seful tau poate fi construita insa in timp si prin intermediul unor gesturi mici. Spre exemplu, poti sa ii intrebi cum decurge saptamana la inceputul unei sedinte sau sa iti exprimi aprecierea pentru contributia lui si sa ii sarbatoresti la ocazii speciale, cum ar fi ziua de nastere. "Multi oameni sunt intimidati de sefii lor, dar unui bun lider ii place sa vorbeasca cu angajatii lui, sa iasa cu ei si sa aiba linii de comunicare deschise", spune el.
"Acest lucru este foarte important pentru a construi un mediu de lucru pozitiv." Ceea ce majoritatea angajatilor nu realizeaza, adauga Hoskins, este ca "la fel de mult cum tu vrei ca seful tau sa te placa, si el vrea ca tu sa il placi pe el. Asa ca nu iti fie teama sa te arati, sa construiesti o relatie stransa cu el".
Citeste si: 3 gesturi pe care sa nu le faci niciodata la un interviu de angajare: te taie din prima de pe lista
Sursa foto: unsplash.com
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212