Cum sa iti salvezi afacerea de efectele pandemiei si sa evoluezi in viitor
businesscompaniifirme
Pandemia de coronavirus reprezinta o provocare majora pentru companii, indiferent daca obiectul de activitate este, sau nu, afectat in mod direct de criza globala. Dupa acest moment T0, toate companiile vor trebui sa se reinventeze si sa isi schimbe strategia de business, sa se adapteze schimbarilor generate si accelerate de coronacriza, daca vor dori sa nu piarda teren pe piata post-pandemica.
Un studiu recent EY Romania arata ca peste doua treimi (68%) dintre directorii generali din cele mai mari companii ale lumii intentioneaza sa realizeze o investitie majora in date si tehnologie in urmatoarele 12 luni, iar 1% planuiesc sa implementeze o initiativa importanta de transformare in aceeasi perioada.
"Transformarea digitala a companiilor, cu schimbari fundamentale la nivelul modelelor de afaceri si de operatiuni, se afla de multi ani pe agenda directorilor generali.
Pandemia a mutat insa acest imperativ din categoria planurilor importante in cea a planurilor urgente.
Pe mai departe, liderii trebuie sa capteze oportunitatile emergente de crestere pentru companiile lor pentru a-si consolida pozitia competitiva.
Este nevoie nu doar de o strategie bine definita, ci si de curajul de a regandi intreaga organizatie cu obiectivul clar de a crea valoare pe termen lung", considera Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania si Moldova si Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrala si de Sud-Est si Regiunea Asiei Centrale.
Cei trei piloni ai unei afaceri de succes, in era post-pandemica
Exista trei piloni pe care managerii trebuie sa puna accentul, pentru a asigura succesul afacerii:
1. Orientarea spre oameni in tot ceea ce face organizatia - crescand capacitatea de reactie la modificarile pietei si ale cererii din partea consumatorilor.
2. Implementarea rapida a tehnologiilor - permitandu-le organizatiilor sa implementeze mai repede noi solutii.
3. Inovarea la scara larga - colaborarea intre organizatii la nivelul unui ecosistem tot mai extins in vederea intrarii pe noi piete.
De ce unele companii prospera, iar altele doar supravietuiesc
Studiul, care a analizat rata de crestere a veniturilor companiilor de-a lungul intregii perioade de pandemie, inainte, la apogeu si perspectivele pentru urmatorii trei ani, identifica trei grupuri distincte de companii, cu prioritatile si perspectivele lor de crestere :
Companii care prospera: 34% dintre companii analizate se bucurau deja de beneficiile unei perioade de crestere financiara inainte de inceputul pandemiei, iar acest grup va continua sa inregistreze un ritm de crestere mai mare decat concurentii in urmatorii trei ani. Directorii generali ai acestor companii valorifica acest moment cheie si isi accelereaza planurile de transformare.
Companiile care se mentin la acelasi nivel: 34% dintre companiile care aveau un ritm de crestere mai lent sau plat in perioada anterioara pandemiei estimeaza ca aceasta tendinta se va mentine in urmatorii trei ani si nu se asteapta la nicio schimbare in planurile lor de transformare in acest interval.
Companiile care supravietuiesc: 32% dintre lideri au mentionat ca, inainte de pandemie, organizatiile lor se confruntau deja cu o scadere a veniturilor. Pentru urmatorii trei ani, se asteapta ca aceasta scadere fie sa continue sa se adanceasca, fie sa se stabilizeze, iar planurile lor de transformare sa incetineasca.
In acest context, in timp ce companiile prospere profita deja de oportunitatea creata, cei din categoriile companiilor care supravietuiesc si al celor care abia se mentin la acelasi nivel trebuie sa actioneze imediat pentru a evita sa piarda si mai mult teren.