Cum sa iti protejezi afacerea si angajatii in situatii neprevazute

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa iti protejezi afacerea si angajatii in situatii neprevazute
Cum sa iti protejezi afacerea si angajatii in situatii neprevazute
de Redactia Manager la 14 Oct. 2020
Urmareste-ne pe Google News
protectieangajatiliderbusinesssuccesactivitatesiguranta

Modelele de leadership se schimba constant pentru a se plia pe nevoile angajatilor si pe cerintele pietei. A conduce un grup de oameni catre performanta nu este un lucru usor de facut, iar calitatile de lider se vad cel mai bine in situatii critice.

Este deja binecunoscut faptul ca angajatii au nevoie de un anumit mediu pentru a-si desfasura activitatea cat mai bine si pentru a face performanta. De la modul in care este amenajat si iluminat spatiul de lucru pana la atitudinea colegilor si feedback-ul oferit de sefi, toti acesti factori influenteaza eficienta unui angajat si dorinta acestuia de a contribui la succesul afacerii.

 

Rolul cel mai important pentru un business prolific il are liderul. Acesta trebuie sa se asigure ca angajatii sunt multumiti de activitatea pe care o desfasoara, ca se simt in siguranta la job, ca au o relatie buna cu colegii si ca isi doresc sa faca performanta la locul de munca.

 

Modul in care un sef rezolva situatii critice contribuie semnificativ la cultura companiei si la modul in care este privit de subalterni. Pandemia de coronavirus a pus la grea incercare multe companii si multi angajatori au fost nevoiti sa reconfigureze modul de lucru. Astfel de situatii scot cel mai bine la iveala calitatile unui lider si il pot ajuta sa isi creeze o echipa solida si de incredere. Insa, nevoile angajatilor sunt numeroase, iar ei trebuie sa se simta in siguranta la locul de munca si increzatori ca vor fi ajutati cand apar situatii neprevazute.

Sanatatea si siguranta pe primul loc

Orice angajator ar trebui sa puna siguranta si sanatatea angajatilor pe primul loc. In primul rand, spatiul in care isi desfasoara activitatea trebuie sa fie amenajat corespunzator nevoilor angajatilor - cu distanta suficienta intre birouri, cu locuri de relaxare, cu sali de conferinte si dezbateri -  si iluminat corect pentru a nu le afecta starea de sanatate. Pe de alta parte, este important ca, atunci cand merg la job, angajatii sa se simta protejati. Un sistem de alarma, cu camera video si senzor de miscare, pentru a tine la distanta hotii si pentru a descuraja talhariile, este obligatoriu de montat intr-un loc in care isi desfasoara activitatea un grup de oameni.

 

Totodata, igiena este extrem de importanta, cu atat mai mult in aceasta perioada in care numarul cazurilor persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 este intr-o continua crestere. Curatarea podelelor, a scaunelor si a birourilor, spalarea geamurilor, precum si igienizarea clantelor si a obiectelor pe care le ating mai multi angajati sunt masuri esentiale intr-un spatiu de lucru.

 

O alta solutie care i-ar putea proteja pe angajati este programul flexibil. Alternarea lucrului de acasa (telemunca) cu prezenta fizica la birou este o politica adoptata de multe businessuri pentru a pastra distanta sociala si pentru a limita contactul dintre oameni. 

Bunastarea angajatilor, prioritara

Stabilirea unor standarde inalte de comunicare, productivitate si profesionalism este un pas important pentru succesul unei afaceri, dar si pentru bunastarea angajatilor. Este esential insa ca superiorii sa stie sa isi motiveze angajatii atunci cand apar situatii neprevazute si calitatea muncii lor este in scadere sau cand nu mai sunt la fel de eficienti. Atentia la detalii si capacitatea de a identifica problemele si de a gasi solutiile potrivite sunt abilitati pe care un sef bun ar trebui sa le aiba. 

 

De asemenea, angajatii asteapta ca liderii companiei in care lucreaza sa le aprecieze corect munca si sa le ofere feedback care sa-i ajute la rezolvarea sarcinilor viitoare. Comunicarea constructiva este un instrument care poate inspira si motiva angajatii, contribuind astfel la reusitele unei companii.

 

Succesul unei afaceri depinde de foarte multi factori, insa, o echipa unita, condusa de un lider empatic ce are cunostinte solide in domeniul in care activeaza, poate fi principalul pion in atingerea obiectivelor profesionale.
 

Sursa foto: fizkes/ Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x