Cum sa iti mentii angajatii fericiti si motivati, chiar daca lucreaza de acasa
wfhwork from homemunca remotemunca de acasa
Munca de la distanta impusa de multe companii pe fondul pandemiei de coronavirus este, de fapt, diferita in aceste conditii fata de clasicul Work From Home. Vorbim, mai degraba, despre o munca pandemica la distanta, decat despre un concept care, principial, se anunta mai relaxant, mai productiv si mai flexibil decat munca obisnuita de birou. Insa, in contextul crizei pandemice, angajatii sunt supusi unor presiuni suplimentare, iar riscul ca randamentul lor sa scada este urias, in pandemie, chiar daca aparent, muncind de acasa, lucrurile par foarte facile. Astfel, managerii au inceput deja sa geasca solutii care sa mentina ''in priza'' productivitatea angajatilor si sa ii faca pe acestia sa se simta in continuare apreciati in sanul companiei
Munca la distanta in timpul pandemiei difera destul de mult de ceea ce insemna acest lucru in vremuri normale.
A lucra remote era intr-un fel echivalentul unei munci relaxante, flexibile, in care angajatorul beneficia de mai mult timp pentru el, pentru familie, pentru activitati recreative. Putea gasi astfel un echilibru facil intre viata personala si profesionala.
Pandemia a daramat bariera dintre cele doua, creand un haos total, in care munca de acasa in timpul crizei sanitare se dovedeste mai obositoare decat munca de birou de dinainte. Provocarile legate de gestionarea timpului parintilor care au in grija copii ce invata online, stresul legat de pericolul sanitar si lipsa de predictibilitate din punct de vedere economic reprezinta factori de stres care pot afecta randamentul angajatilor.
De asemenea, ruptura fortata de contactele sociale si limitarea posibilitatilor activitatilor recreative in afara casei se pot reflecta si ele in scaderea performantei.
In mediul de business, echipele se fractureaza cand fiecare membru al sau se indeparteaza din cauza problemelor persoanale.
Astfel, in aceste vremuri dificile, managerii care vor in continuare performanta de la angajati se axeaza pe elementele psihologice, care ii fac pe angajati sa se simta, in continuare, in sanul unei companii, al unei echipe, o zala dintr-un lant a carei tarie e data de puterea fiecarei componente in parte.
Cum reusesc unele companii sa isi tina echipele unite si angajatii motivati in aceasta perioada?
1. Prin comunicare
Comunicarea e esentiala in aceste vremuri dificile. Cel mai tare, oamenii sunt macinati de incertitudini: incertidutinea legata de nivelul salarial, de siguranta locului de munca.
Comunicati-le periodic angajatilor vostri care e strategia companiei, care sunt planurile de viitor si care e raspunsul concret la criza. Oamenii trebuie sa simta ca sunt o parte activa a business-ului si ca fiecare dintre ei conteaza in acest moment, prin mentinerea unei relatii angajat-angajator transparenta, deschisa si sincera.
2. Prin gesturi mici
Uneori, nici banii, nici numarul lor nu echivaleaza cu fericirea. In momente atat de dificile precum cel din prezent, fericirea o gasim in lucrurile mici si simple. Din acest motiv, daca firma dvs. nu isi permite sa ofere bonusuri si stimulente, oferiti-le angajatilor un gest de afectiune: un mesaj virtual, un cadou simbolic trimis acasa, ceva transmis din suflet pentru a mentine echipa unita.
Unii manageri trimit, de exemplu, mesaje cu mici povestioare cu intamplari hazlii din firma, din vremurile de dinainte de pandemie. Angajatii raspund la mesaj, dezvoltandu-se o discutie care ii apropie.
3. Individualizati-va strategiile de sprijin
Oamenii sunt diferiti, provocarile pe care le intampina sunt diferite. Desi pandemia presupune pentru toti aceleasi provocari, sa nu uitam ca ele se aplica unor fonduri cu totul si cu totul diferite. Astfel, e posibil ca unii dintre angajatii dvs. sa necesite sprijin diferit fata de altii, sau mai multa atentie. Evitati sa tratati angajatii ca pe o masa omogena. Spre exemplu, anagajtii care au copiii ar avea nevoie de un program mai flexibil in aceasta perioada.
4. Intalniri cat mai frecvente
Nu permiteti sa treaca foarte mult timp de cand a avut loc ultima intalnire, chiar daca este doar o sedinta in mediul virtual. Astfel, nu veti da voie rupturii sa apara in interiorul echipelor.
5. Nu aveti nevoie de un motiv anume pentru o intalnire cu angajatii
Motivul poate fi doar ca vreti sa aflati de la ei cum se simt. Nu trebuie sa aveti un motiv legat de activitatea profesionala ca sa stabiliti o sedinta online. Oamenii vor aprecia!
6. Aveti incredere in dvs., in oamenii dvs. si in speranta ca va fi bine
Daca vreti sa transmiteti incredere si siguranta, nu veti putea face fara ca dvs., ca manager, sa nu credeti intr-un scenariu optimist. De asemenea, credeti in oamenii pe care i-ati angajat si nu uitati ca orice moment dificil a avut un inceput, dar va avea, desigur, si un final. Poate mai curand decat ne asteptam.