Cum sa ii faci sefului o impresie buna la serviciu, inca din prima zi
prima zi la jobproaspat angajat
Prima zi la un nou loc de munca poate fi stresanta, dar si o oportunitate perfecta de a lasa o impresie excelenta. Modul in care te prezinti, interactionezi cu colegii si gestionezi primele ore la noul birou poate seta tonul pentru viitoarea ta relatie profesionala. Vrei sa te asiguri ca seful tau isi aminteste de tine si te remarca in sens pozitiv, nu? In acest caz, tine cont de aceste trucuri simple, dar eficiente, care te vor ajuta sa faci o impresie buna chiar din prima zi.
Fii punctual, dar nu merge la munca exagerat de devreme
Sosirea la timp este esentiala. Daca intarzii in prima zi, dai impresia ca nu esti interesat sau ca nu iti pasa de regulile companiei. Totusi, nu e recomandat sa ajungi cu mult mai devreme decat ora stabilita, pentru ca asta poate pune presiune pe seful tau sau colegii care se pregatesc sa te intampine. Incearca sa ajungi cu 10-15 minute inainte, astfel incat sa ai timp sa te acomodezi fara a crea stres suplimentar.
Adopta o atitudine pozitiva si deschisa
O mina prietenoasa si o atitudine pozitiva fac minuni. Zambeste si arata-te deschis sa inveti. Prima zi nu este momentul pentru a te plange sau a face critici, chiar daca intampini mici dificultati. Arata entuziasm si dorinta de a intelege mai multe despre noua ta echipa si despre ceea ce urmeaza sa faci. O persoana plina de energie pozitiva este intotdeauna binevenita intr-un colectiv.
Fii atent la detalii si asculta activ
In prima zi vei primi multe informatii noi – de la proceduri interne pana la numele colegilor tai. Este important sa fii foarte atent si sa asculti activ tot ce ti se spune. Daca arati ca esti atent la detalii si capabil sa retii informatiile primite, seful tau va avea mai multa incredere in capacitatea ta de a te adapta rapid. Nu te teme sa pui intrebari inteligente, care sa demonstreze ca esti implicat.
Imbraca-te corespunzator
Impresia pe care o lasi nu este doar despre ce spui sau faci, ci si despre cum te prezinti. Imbracamintea trebuie sa fie conforma cu cultura companiei. Daca lucrezi intr-un mediu corporate, alege tinute business formale. Daca esti intr-un mediu mai relaxat, asigura-te ca esti casual, dar totusi ingrijit. O tinuta bine aleasa te va face sa te simti mai increzator si va arata ca intelegi ce se asteapta de la tine.
Fii proactiv, dar nu agresiv
Daca primesti o sarcina, incearca sa o rezolvi cat mai bine posibil, fara a cere ajutor la fiecare pas. Totusi, daca nu intelegi ceva, este perfect acceptabil sa intrebi. Fii proactiv in a cauta solutii si arata ca vrei sa inveti. Dar ai grija sa nu fii perceput ca fiind prea agresiv sau prea dornic sa impresionezi din prima. Un echilibru intre a fi proactiv si a sti cand sa te retragi este cheia.
Construieste relatii cu colegii
Desi impresia pe care o faci sefului este importanta, nu subestima impactul pe care colegii il pot avea asupra carierei tale. Fii prietenos si deschis cu toata lumea, nu doar cu managerul tau. Colaborarea eficienta cu echipa iti va face munca mai usoara si va arata sefului ca esti un bun coechipier. Micile conversatii din pauze sau la pranz te pot ajuta sa te integrezi rapid.
Arata interes pentru obiectivele companiei
Daca ai ocazia, incearca sa te informezi in avans despre misiunea si valorile companiei. In prima zi, poti aduce in discutie mici aspecte care demonstreaza ca intelegi ce face compania si ca esti interesat sa contribui la succesul acesteia. Faptul ca iti aliniezi activitatea cu obiectivele organizatiei va fi un semnal clar ca esti implicat si dedicat.
Asadar, prima zi la un nou loc de munca poate parea intimidanta, dar este si o oportunitate excelenta de a impresiona. Fiind punctual, atent la detalii, proactiv si prietenos, vei reusi sa captezi atentia sefului si a colegilor tai in mod pozitiv. Aminteste-ti ca prima impresie conteaza enorm si ca o atitudine deschisa si profesionista te va ajuta sa iti incepi cariera in forta!
Sursa foto: freepik.com