Buna functionare a unei companii depinde intr-o mare masura si de relatia dintre manager si angajati, cei din urma avand permanent nevoia de a se simti apreciati la locul de munca. Potrivit unei zicale din lumea resurselor umane, de cele mai multe ori angajatii nu isi parasesc jobul, ci seful. Asadar, este de recomandat ca in pozitiile de conducere sa ajunga acei lideri care stiu sa formeze in jurul o echipa unita si sa o gestioneze de asa natura incat rezultatele sa fie peste asteptari.
Nu de putine ori se intampla ca angajatii unei companii sa isi piarda interesul pentru ceea ce fac la locul lor de munca. Evident, in aceste conditii productivitatea scade, rezultatele companiei urmand sa fie afectate mai devreme sau mai tarziu. In cele mai multe cazuri, la aceasta problema se ajunge atunci cand angajatul simte ca nu este apreciat pentru ceea ce face si ca munca lui nu este pretuita. Exista cateva metode simple pe care le poti pune in aplicare pentru a evita aceste lucruri si pentru a ii face pe angajati sa simta ca fac parte cu adevarat din echipa!
Comunicarea este o caracteristica extrem de importanta in cazul unui sef, liderii si managerii de succes fiind adevarati maestri ai acestei arte. Un bun sef trebuie sa stie cand si ce sa comunice pentru a impulsiona membrii echipei pe care o conduce si trebuie sa fie disponibil in permanenta pentru discutii. Alege sa vorbesti deschis cu angajatii tai si ofera-le ori de cate ori este posibil informatii despre performantele financiare ale companiei si despre obiectivele pe care le are compania pe termen scurt si lung. Totodata, explica-le ce inseamna toate aceste informatii pentru activitatea lor de zi cu zi si pentru joburile lor.
Asa cum spuneam si in randurile anterioare, angajatii au nevoie sa se simta apreciati la locul de munca. Nu trebuie sa astepti o ocazie speciala pentru a le multumi angajatilor pentru felul in care lucreaza, asa ca ofera feedback ori de cate ori ai ocazia. Totodata, cere si tu la randul tau feedback de la angajatii tai, parerile lor s-ar putea dovedi extrem de utile in multe cazuri. In plus, in acest fel ii vei face sa se simta importanti si auziti!
Perspectivele de dezvoltare personala in cadrul unei companii sunt importante pentru multi dintre cei care aleg sa lucreze intr-un anumit loc. Daca vrei sa fii cu adevarat un sef mai bun nu uita sa oferi fiecarui membru al echipei tale sansa de a deveni mai bun si de a evolua cat mai mult din punct de vedere profesional.
Angajatii pe care ii ai in subordine sunt resursa cea mai importanta pe care o are compania pe care o conduci. Trateaza-ti angajatii cu respect, fii atent la ce li se intampla si la nevoile fiecaruia dintre ei si incearca sa ii ajuti de fiecare data cand ai posibilitatea sa faci acest lucru. Bineinteles, trateaza-i pe toti in mod egal si nu da avantaje doar unora dintre ei. Nu in ultimul rand, nu uita sa ii rasplatesti atunci cand au rezultate foarte bune!
Ultimele NOUTATI
Vanzarea masinilor second-hand se complica! Iata ce trebuie sa stii despre Auto Pass in 2025!
Afacerile romanesti, in declin. Inmatricularile de firme si PFA-uri scad drastic in 2024
Partenerii nostri
Regimul special de scutire TVA pentru intreprinderile mici: Aspecte importante de retinut
Declaratia Unica 2025: Cum arata noul Formular 212 propus de ANAF
Legea care permite parintilor de gemeni sa intre impreuna in concediu pentru cresterea copilului
Evaluarea sefilor de departamente: exemple de Criterii de evaluare si Obiective de performanta
Te-ar putea interesa si