O mare parte din succesul unui manager este determinata de abilitatea de a comunica eficient. Pe langa eficienta, esentiale sunt si transparenta, sinceritatea, autenticitatea comunicarii. Angajatii au „radarele lor”, simt cand ceva este in neregula, oricat de convingator ar parea managerul. De aceea, in orice companie este important sa fie discutate, la timp, atat vestile bune, cat si cele mai putin bune. De regula, teama managerilor este ca pot pierde implicarea angajatilor odata ce aduc in discutie si problemele. Desi pare contraintuitiv, implicarea angajatilor creste atunci cand echipa de leadership are curajul sa comunice sincer cu angajatii sai, fara sa lase loc interpretarilor, indoielilor, sentimentelor de neliniste.
De asemenea, la fel de importanta precum comunicarea este ascultarea. Multi manageri asculta cu intentia de a da replica si nu de a intelege nevoile, asteptarile si valorile celuilalt. Este esential, ca manager, sa stii sa gasesti solutii atunci cand angajatii intampina dificultati, mai ales in contextul actual. Grija este emotia-cheie ce uneste echipa. Cu cat mai mare va fi preocuparea ta ca angajatii sa se simta in siguranta, cu atat mai implicati vor fi.
De exemplu, le poti transmite mesajul ca sanatatea lor conteaza, oferindu-le mai multa protectie si siguranta. Fie ca vorbim despre protectie in cazul unui accident de munca sau despre protectie financiara in cazul in situatii medicale neprevazute, acestea pot deveni cheia pentru beneficii relevante pentru membrii echipei si le poate oferi angajatilor mai multa siguranta cu privire la prezent si viitor deopotriva.
Flexibilitatea le ofera angajatilor sentimentul ca au mai mult control asupra programului lor. Este importanta atat pentru persoanele care pretuiesc un program flexibil de lucru, cat si pentru cei care care, pe langa job, au familie, pasiuni sau sunt studenti si urmeaza diferite cursuri. Un mediu de lucru eficient si productiv incurajeaza echilibrul dintre viata personala si cea profesionala. De aceea, flexibilitatea in privinta programului este sustinuta si acceptata.
In contextul in care angajatii lucreaza de acasa, managerii trebuie sa se asigure ca toti membrii echipei au instrumentele necesare pentru lucru: laptop, birou, scaun pentru birou. In acelasi timp, e important si un sprijin in ceea ce priveste resursele pe care angajatii le consuma acasa. Spre exemplu, daca in trecut compania obisnuia sa deconteze transportul la serviciu, in noul context poate fi luat? in considerare o decontare pentru serviciile de internet.
Potrivit piramidei lui Maslow, dupa nevoile de baza si cele de securitate, oamenii simt nevoia de apartenenta. Aceasta nevoie creste gradul de motivatie si capacitatea angajatilor de a depasi obstacolele, conflictele si neintelegerile. Atunci cand esti conectat unui grup, realizezi ca nu esti singur, ai un rol si devii mai responsabil pentru deciziile si task-urile tale. Sentimentul de apartenenta se poate construi in diferite contexte. Ca manager, poti organiza team building-uri chiar si online, poti alege ca la final de saptamana sa faceti intalniri online cu toata echipa in care sa discutati despre provocarile intampinate, poti organiza diferite grupuri online in care pasionatii de gatit pot da „share” retetelor, poti organiza diferite cursuri tinute de echipa sau de colaboratori externi.
Indiferent de natura organizatiei sau a industriei, este cert ca un manager bun poate aduce plusvaloarea echipei sale si business-ului aplicand toti acesti pasi.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si