Cum gestionezi cel mai eficient relatiile cu clientii?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum gestionezi cel mai eficient relatiile cu clientii?
Cum gestionezi cel mai eficient relatiile cu clientii?
de Redactia Manager la 07 Iul. 2020
Urmareste-ne pe Google News
clientivanzaribusinesscontrol

Administrezi o companie care se dezvolta pe zi ce trece, activitatea si numarul clientilor au crescut, asal ca ai tot mai multe relatii de administrat? In mod cert ai nevoie de un instrument modern care sa te ajute sa tii evidenta consumatorilor si sa analizezi usor comportamentul acestora in procesul de cumparare

O baza de date unica, unde sa se regaseasca toate informatiile despre clientii companiei este esentiala pentru orice societate care isi doreste sa eficientizeze procesele de business si sa elimine problemele cauzate de fragmentarea datelor sau de numarul mare de angajati care au nevoie de informatii. Din fericire, exista solutii crm care pot fi folosite de echipele de vanzari, marketing sau business developers pentru a avea o evidenta centralizata a clientilor.

Control asupra activitatilor efectuate si a celor programate

Sistemul CRM – Customer Relationship Management este un soft online ce sprijina companiile din orice domeniu de activitate pentru a realiza un management profesional al clientilor. Acest program informatic ofera antreprenorilor strategii moderne de business care pozitioneaza clientii in centrul tuturor preocuparilor firmei. Astfel, fiecare interactiune cu  partenerii, consumatorii si furnizorii, fie ca este vorba despre un email trimis, o intalnire, o conferinta sau o prezentare online, este inregistrata in sistemul CRM. In acest sens, sunt stocate si gestionate toate informatiile relevante despre un anumit client, astfel ca orice angajat din companie care va interactiona cu acel consumator va vedea activitatile efectuate, discutiile derulate si operatiunile  programate pentru a satisface nevoile clientului.

Integrarea automata a informatiilor din diferite surse

Indiferent ca este vorba despre departamentul de contabilitate, cel de marketing sau de vanzari, datele despre clienti sunt incluse in mod automat in CRM, fara vreun efort suplimentar din partea utilizatorilor. In acest fel este imbunatatita considerabil relatia cu clientii, deoarece compania are la dispozitie informatii care-i ofera posibilitatea de-a gestiona eficient procesul de vanzare in toate etapele, de la prospectare, abordare si ofertare pana la negociere, semnarea contractului si vanzare.

Cresterea satisfactiei clientilor

In consolidarea relatiei cu consumatorii, serviciile personalizate si de calitate pe care le ofera o companie sunt un element decisiv pentru o legatura pe termen lung. Atragerea unui client nou este mai costisitoare decat mentinerea unuia deja existent, astfel ca implementarea unei strategii de tip CRM este imperativa pentru pastrarea competitivitatii. Firrma poate crea programe eficiente de marketing pe baza datelor acumulate despre clienti si astfel isi loializeaza consumatorii. In plus, clientii fideli vor face recomandari si vor furniza prospecti noi, mai ales ca studiile demonstreaza ca peste 80% dintre consumatori se reorienteaza spre alt furnizor nu din cauza calitatii produselor sau serviciilor oferite, ci pentru ca nu sunt pe deplin satisfacuti de relatia cu furnizorul actual.

Utilizarea aspectelor personale ale clientilor

Statisticile arata ca aproape 60% dintre clienti sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult pentru anumite produse sau servicii daca firmele de unde le achizitioneaza le ofera o relatie consumator-furnizor excelenta. Aflarea datelor personale ale clientilor reprezinta un aspect semnificativ pentru orice companie care doreste sa gestioneze cat mai eficient interactiunea cu consumatorii. Prin urmare, cunoasterea datelor de nastere ori a zilelor onomastice sau pastrarea unor informatii utile si importante pentru clienti sunt esentiale pentru conectarea cu acestia la nivel personal. In timp, stabilirea unei conexiuni emotionale si personale va diminua dorinta clientului de-a migra catre un alt furnizor.
 

Intr-o piata extrem de competitiva este necesara dezvoltarea optima a proceselor companiei si a modului de interactiune cu factorii implicati direct in vanzare. Clientii joaca un rol crucial in performanta unei afaceri, astfel ca relatia cu acestia trebuie sa fie una solida. CRM ofera oportunitatea de-a dezvolta incredere, notorietate si comunicare intre o firma si clientii sai, de aceea reprezinta o investitie excelenta pentru orice antreprenor care vrea sa gestioneze cat mai eficient relatia cu consumatorii sai.

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x