O baza de date unica, unde sa se regaseasca toate informatiile despre clientii companiei este esentiala pentru orice societate care isi doreste sa eficientizeze procesele de business si sa elimine problemele cauzate de fragmentarea datelor sau de numarul mare de angajati care au nevoie de informatii. Din fericire, exista solutii crm care pot fi folosite de echipele de vanzari, marketing sau business developers pentru a avea o evidenta centralizata a clientilor.
Sistemul CRM – Customer Relationship Management este un soft online ce sprijina companiile din orice domeniu de activitate pentru a realiza un management profesional al clientilor. Acest program informatic ofera antreprenorilor strategii moderne de business care pozitioneaza clientii in centrul tuturor preocuparilor firmei. Astfel, fiecare interactiune cu partenerii, consumatorii si furnizorii, fie ca este vorba despre un email trimis, o intalnire, o conferinta sau o prezentare online, este inregistrata in sistemul CRM. In acest sens, sunt stocate si gestionate toate informatiile relevante despre un anumit client, astfel ca orice angajat din companie care va interactiona cu acel consumator va vedea activitatile efectuate, discutiile derulate si operatiunile programate pentru a satisface nevoile clientului.
Indiferent ca este vorba despre departamentul de contabilitate, cel de marketing sau de vanzari, datele despre clienti sunt incluse in mod automat in CRM, fara vreun efort suplimentar din partea utilizatorilor. In acest fel este imbunatatita considerabil relatia cu clientii, deoarece compania are la dispozitie informatii care-i ofera posibilitatea de-a gestiona eficient procesul de vanzare in toate etapele, de la prospectare, abordare si ofertare pana la negociere, semnarea contractului si vanzare.
In consolidarea relatiei cu consumatorii, serviciile personalizate si de calitate pe care le ofera o companie sunt un element decisiv pentru o legatura pe termen lung. Atragerea unui client nou este mai costisitoare decat mentinerea unuia deja existent, astfel ca implementarea unei strategii de tip CRM este imperativa pentru pastrarea competitivitatii. Firrma poate crea programe eficiente de marketing pe baza datelor acumulate despre clienti si astfel isi loializeaza consumatorii. In plus, clientii fideli vor face recomandari si vor furniza prospecti noi, mai ales ca studiile demonstreaza ca peste 80% dintre consumatori se reorienteaza spre alt furnizor nu din cauza calitatii produselor sau serviciilor oferite, ci pentru ca nu sunt pe deplin satisfacuti de relatia cu furnizorul actual.
Statisticile arata ca aproape 60% dintre clienti sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult pentru anumite produse sau servicii daca firmele de unde le achizitioneaza le ofera o relatie consumator-furnizor excelenta. Aflarea datelor personale ale clientilor reprezinta un aspect semnificativ pentru orice companie care doreste sa gestioneze cat mai eficient interactiunea cu consumatorii. Prin urmare, cunoasterea datelor de nastere ori a zilelor onomastice sau pastrarea unor informatii utile si importante pentru clienti sunt esentiale pentru conectarea cu acestia la nivel personal. In timp, stabilirea unei conexiuni emotionale si personale va diminua dorinta clientului de-a migra catre un alt furnizor.
Intr-o piata extrem de competitiva este necesara dezvoltarea optima a proceselor companiei si a modului de interactiune cu factorii implicati direct in vanzare. Clientii joaca un rol crucial in performanta unei afaceri, astfel ca relatia cu acestia trebuie sa fie una solida. CRM ofera oportunitatea de-a dezvolta incredere, notorietate si comunicare intre o firma si clientii sai, de aceea reprezinta o investitie excelenta pentru orice antreprenor care vrea sa gestioneze cat mai eficient relatia cu consumatorii sai.
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212