Cum gandesc marii intreprinzatori ai lumii. Jeff Bezos
jeff bezos
1994: Jeff Bezos infiinteaza compania Amazon si se apuca de afaceri, intr-un garaj din Seattle, vanzand carti pe Internet. 2022: Amazon este cel mai mare comerciant online, vanzand practic orice, mai putin case, masini, tigari si animale vii. Iar Jeff Bezos este unul dintre cei mai bogati oameni din lume, cu o avere de 170 de miliarde $. Iata cateva mostre din gandirea sa.
1. Sunt doua modalitati de a dezvolta o
afacere: a) Identifici lucrurile la care esti bun si faci un plan bazat pe abilitatile tale; b) Identifici lucrurile de care clientii au nevoie si actionezi invers, faci un plan bazat pe aceste nevoi, chiar daca asta presupune sa inveti abilitati noi.
2. Brandul tau este ceea ce spun oamenii despre tine atunci cand nu esti in incapere.
3. Cea mai buna relatie cu clientii este atunci cand acestia nu au nevoie sa te sune, nu au nevoie sa discute cu tine, pentru ca treaba pur si simplu functioneaza.
4. Sunt 3 idei mari dupa care ne ghidam la Amazon: pune clientul pe primul loc. Inoveaza. Fii rabdator.
5. Sunt sceptic cand aud de un proiect care se bazeaza in mod esential pe publicitate.
6. Parerea mea este ca nu exista vreun moment prost pentru a inova.
7. Partea buna cu inovatia este ca fiecare idee noua cu care vii naste cateva intrebari noi si cateva noi oportunitati.
8. A inova inseamna a experimenta. Iar a experimenta inseamna a da gres din cand in cand. Nici un experiment nu este cu adevarat un experiment daca stii sigur ca va functiona.
9. Daca decizi ca vei face doar lucrurile care nu presupun niciun risc, o sa ratezi o gramada de oportunitati.
10. Sunt un mare fan al planurilor de tipul „all you can eat”, pentru ca sunt foarte simple pentru clienti.
11. Daca nu esti incapatanat, o sa renunti prea devreme la un proiect. Iar daca nu esti flexibil, o sa te dai cu capul de acelasi zid, iar si iar, si n-o sa vezi ca exista si o alta solutie la problema pe care incerci s-o rezolvi. Partea grea este sa iti dai seama cand trebuie sa fii incapatanat si cand trebuie sa fii flexibil.
12. Cand esti axat pe ce face concurenta, va trebui sa astepti pana va aparea un concurent care sa faca ceva. Cand esti axat pe ce vrea clientul, sunt sanse mai mari sa devii un pionier intr-un anumit domeniu.
13. Consumerismul, in varianta sa cea mai rea, inseamna sa ii determini pe oameni sa cumpere lucruri care nu le imbunatatesc vietile.
14. Nimeni nu vrea sa negocieze preturile lucrurilor simple, pe care le cumpara zi de zi.
15. Cele mai bune decizii in afaceri si in viata le-am luat cu inima, cu intuitia, cu impusul de moment. Nu cu analize rationale.
Citeste si:
Lectie de bani de pe Wall Street: cum transformi milioanele in miliarde, in cativa ani