Managementul financiar presupune sa inregistrezi si analizezi toate veniturile si cheltuielile. Tinta afacerii tale este sa fii pe plus la final de an. Un bun manager isi tine in permanenta evidenta banilor si are o strategie pe termen lung bine pusa la punct. La final de an, este obligatoriu sa verifici stadiul in care se afla afacerea ta si sa intocmesti un raport financiar pe ultimele 12 luni. Daca esti pe plus, gandeste-te spre ce ar trebui sa te axezi mai departe, in ce sa investesti si care sunt urmatorii pasi.
Se spune ca e bine sa incepi anul fara datorii. Luna decembrie este un moment potrivit sa iti achiti toate restantele financiare. Asa ca este momentul sa umbli la conturi si sa faci platile necesare, de la taxe si impozite pana la politele RCA ale masinilor din firma. Sa fii pe zero la capitolul datorii iti va da un moral excelent pentru noul an.
Multe firme le acorda angajatilor bonusuri de final de an. Nu uita nici tu de oamenii care au contribuit la dezvoltarea afacerii tale si fa-le un cadou. Un bun manager stie sa isi aleaga echipa si sa o tina motivata. Un angajat fericit este un angajat care isi face bine treaba, asa ca luna decembrie este un moment numai bun sa le faci un cadou subalternilor tai. Tot acum, poti face si evaluarea oamenilor pe care ii ai la dispozitie. Vezi in ce departamente ai putea sa imbunatatesti randamentul, pentru ca succesul depinde in mare masura de echipa ta.
Sa iti pastrezi clientii este un element cheie al oricarei afaceri. Consolideaza-ti relatiile cu partenerii de afaceri. Trimite-le cosuri cadou la final de an si multumeste-le pentru felul in care ati colaborat. Daca firma ta activeaza in domeniul vanzarilor, luna decembrie ar trebui sa fie una excelenta. Incearca sa-ti atragi clientii prin oferte de neratat, reduceri atractive, care sa-i faca sa cumpere. Doar este luna cadourilor, iar oamenii sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult!
Deciziile de top depind de adoptarea celor mai bune strategii. Este momentul potrivit sa-ti faci autocritica, sa treci in revista succesele si esecurile pe care le-ai inregistrat de-a lungul anului. Sa fii un lider valoros inseamna sa stii cum sa-ti orchestrezi afacerea, sa te asiguri ca fiecare lucru este la locul sau, sa iti cunosti punctele forte, dar mai ales pe cele slabe. Cei mai buni lideri nu iau decizii intamplatoare, ci decizii care fac diferenta, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Verifica ce ai facut bine si ce nu in 2019 si stabileste-ti prioritatile pentru noul an.
Tot timpul este loc de mai bine, iar un manager de succes stie deja acest lucru. Fii optimist, fa-ti planuri si gaseste cele mai bune solutii. Este final de an, dar in acelasi timp te pregatesti pentru un nou inceput. Autoevaluarea e punctul de la care trebuie sa pleci si care iti va asigura noi idei si perspective.
Ultimele NOUTATI
Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Partenerii nostri
Norme SSM pentru vizitatorii unei companii - ce demersuri vor face angajatorii?
Deducerea personala in 2025 - nivelul acesteia creste ca urmare a majorarii salariului minim
Suspendarea activitatii unei firme: Aspecte cheie de retinut
Tezaur 2025: Prima editie a programului debuteaza pe 13 ianuarie cu dobanzi de pana la 7,8% pe an
Este legal sa-ti fie fotografiat buletinul de catre politistii locali? Iata ce spune legea!
Acte necesare schimbare buletin
Sfaturi de baza pentru persoanele care vor sa deschida o afacere
Te-ar putea interesa si